آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده طب سنتی در لرستان

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده طب سنتی در استان آمادگی دارد.

آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده طب سنتی در لرستان

به گزارش وبلاگ نت مالزی منطقه لرستان، دکتر سید علی نادر دهقانی در بازدید معاون درمان و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی، با اشاره به فعالیت های این واحد در بخش های مختلف به سازمان دانشجویان نیز گریزی زد و گفت: این سازمان در جهاد دانشگاهی کارهای عام المنفعه در بخش های فرهنگی، اجتماعی و پزشکی انجام می دهد.

وی بیان نمود: در حال حاضر 2000 دانشجو در رشته های مختلف از دانشگاه های استان عضو سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بوده و فعالیت های قابل توجهی انجام می دهند.

دکتر دهقانی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در کشور کارهای خوبی انجام داده و ما هم کوشش نموده ایم اقدامات مهم و موردنیاز استان را انجام دهیم.

وی افزود: به عنوان نمونه سال گذشته در جهاد دانشگاهی 17 هزار نفر آموزش های مختلف در رشته های فنی تخصصی و عمومی را فرا گرفتند.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان در ادامه گفت: شهرک گلخانه ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت شش هکتار مساحت داشته که با راه اندازی آن انتظار داریم به فرهنگ کشاورزی مالی و بهره وری بالا با حفظ منابع محیطی این منطقه یاری شایانی گردد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان همچنین با اشاره به مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی در بام خرم آباد، اعلام کرد: گیاهان دارویی در معرض خطر انقراض استان را در این مجتمع کشت و توسعه می دهیم و کشاورزان با بهره وری بالا را آموزش می دهیم.

دکتر دهقانی در ادامه صحبت هایش گفت: مرکز درمانی ناباروری جهاد دانشگاهی علیرغم هزینه های سنگین خرید تجهیزات با کوشش و پیگیری های مستمر راه اندازی شده است و انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی اهتمام لازم برای تقویت آن با تامین نیروی انسانی متخصص و موردنیاز را داشته باشد.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی که با مشارکت استانداری، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بنیاد برکت و پژوهشگاه رویان راه اندازی شده است به لحاظ تجهیزات در سطح مراکز خوب است و انتظار می رود این مرکز به عنوان تنها مرکز غیرخصوصی استان مدنظر قرار گرفته و همه توان جهاد دانشگاهی و دانشگاه برای تقویت همین مرکز به کارگیری و با توجه به امکانات و تجهیزات خریداری شده مرکز دیگری راه اندازی نگردد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه رویان یاری های خوبی به مرکز درمان ناباروری استان نموده و قول های مساعدی و تفاهم نامه ای برای بهره گیری از توان آن منعقد شده است، یاری جهت تکمیل نیروی انسانی را از خواسته های این نهاد از دانشگاه علوم پزشکی برشمرد.

وی در ادامه بر ضرورت راه اندازی کلینیک درمان سرطان سینه در استان تأکید کرد و یادآور شد: آمار سرطان سینه در استان بالاست و ایجاد این کلینیک درمانی فرصت خوبی برای استان به شمار می آید.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان توضیح داد: در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی در مرحله اول غربالگری در مناطق عشایری انجام می گردد و در مراحل بعد از همه ظرفیت ها برای احداث کلینیک استفاده خواهد شد.

دکتر دهقانی همچنین گفت: در حال حاضر طب سنتی در لرستان در حال اجرا است ولی انتظار می رود با همکاری دانشگاه سلامت کده طب سنتی در استان راه اندازی گردد.

وی افزود: نیروی انسانی موردنیاز و فضای فیزیکی سلامت کده در جهاد دانشگاهی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده طب سنتی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی جهاد دانشگاهی برای راه اندازی سلامتکده طب سنتی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید