آمار ترامپ از سیر نزولی مبتلایان به کرونا در امریکا

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا که آمار مبتلایان به کووید-19 در آمریکا فرایند نزولی یافته است از آمادگی ایالت های این کشور برای بازگشایی اقتصاد اطلاع داد.

آمار ترامپ از سیر نزولی مبتلایان به کرونا در امریکا

دونالد ترامپ عصر آدینه در نشست روزانه مربوط به شیوع ویروس کرونا در آمریکا تنها با همراهی مایک پنس معاون اول و استفان هان رئیس هیات مدیره سازمان غذا و دارو حضور یافت و اضافه نمود: ما همچنان شواهدی را می بینیم که استراتژی فعالانه ما در سطح عالی کارایی دارد.

وی ادامه داد: در سطح کشور، درصد آزمایش های مثبت به شدت کاهش یافته است. در هفته گذشته، 38 درصد آزمایش ها در نیویورک مثبت بود در حالی که در هفته کنونی این رقم به 28 درصد کاهش یافت.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: میزان مبتلایان جدید در نیویورک هم نسبت به هفته گذشته، 50 درصد کمتر شده است. مرگ ومیر هم 40 درصد نسبت به دوره مشابه، کاهش داشته است. در لوئیزیانا هم در هفت روز گذشته، تعداد آزمایش های مثبت از 25 درصد به 15 درصد رسیده است.

ترامپ با بیان اینکه در 18 ایالت شاهد کاهش تعداد آزمایش های مثبت کرونا در هفته گذشته بوده ایم، عنوان نمود: در هفت روز گذشته، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم. نیمی از آمریکایی ها در ایالت هایی زندگی می نمایند که گام هایی را برای بازکردن اقتصادشان برداشته اند.

وی به ایالت های کالیفرنیا، مینه سوتا و تنسی اشاره نمود که برنامه های بیشتری را برای بخش های خاص درنظر گرفته اند.

رئیس جمهوری آمریکا که هیچ گاه از ماسک صورت استفاده ننموده است، گفت: ما از هر آمریکایی می خواهیم تا هوشیاری و بهداشت، فاصله اجتماعی و استفاده داوطلبانه از ماسک صورت استفاده نمایند. ما کشور ما را بازگشایی می کنیم و دیدن آن بسیار هیجان انگیز است.

ترامپ که همیشه مورد انتقاد ضعف عملکردی در قبال ویروس کرونا بوده است، مدعی داشتن مازاد دستگاه ونتیلاتور شد و اضافه نمود: ما در حال یاری به مکزیک، هندوراس، اندونزی، فرانسه و اسپانیا هستیم تا این دستگاه ها تنفس مصنوعی را برای آنها بفرستیم.

وی مدعی آمادگی برای ارسال ونتیلاتور به آلمان هم شد که تنها پنج هزار و 739 جان باخته ناشی از کرونا دارد در حالیکه در آمریکا تا کنون 51 هزار و 445 نفر جان خود را در اثر بیماری کووید-19 از دست داده اند.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی است که مرگ این تعداد از شهروندان آمریکایی نتیجه عملکرد مناسب دولت اوست چرا که اگر اقدامی نمی شد، الان تعداد این جان باختگان از 100 هزار نفر هم فراتر رفته بود.

آمریکا در حال حاضر نزدیک به یک میلیون مبتلا به کووید-19 شناسایی نموده است و گفته می گردد نزدیک به پنج میلیون آزمایش کرونا انجام داده اند.

ترامپ امروز اظهار کرد آزمایش کرونا در منزل مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است. به این ترتیب، نیازی برای مراجعه به مراکز درمانی به منظور انجام آزمایش نیست.

وی نشست خبری امروز را بدون پاسخ دادن به هیچ سوالی به انتها رساند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "آمار ترامپ از سیر نزولی مبتلایان به کرونا در امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار ترامپ از سیر نزولی مبتلایان به کرونا در امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید