آمار قابل توجه بهبودیافتگان کرونا در ایران

به گزارش وبلاگ نت مالزی، ویروس کرونا همان گونه که در شیوع سرعت بالایی دارد، با همان سرعت هم بهبود پیدا می نماید؛ این را آمار 4 برابری آن نشان می دهد.

آمار قابل توجه بهبودیافتگان کرونا در ایران

به گزارش حدود 3 هفته از تشخیص اولین مورد مثبت کرونا ویروس در ایران می گذرد و تا این لحظه با آزمایش روی بیش از 15 هزار نفر جواب تست نزدیک به 5 هزار و 500 نفر مثبت اعلام شده که از این بین متاسفانه حدود 145 نفر فوت کردند.

این ویروس که بیش از 3 ماه پیش از چین شیوع پیدا نموده بیش از 93 کشور را درگیر نموده است، از آسیای شرقی تا اروپا و حتی آمریکا و در تمام نقاط جهان بیش از 103 هزار نفر به این ویروس مبتلا شدند که در این خصوص در جهان سازمان بهداشت جهانی و در کشورمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه اعلام آمار را دارند.

البته در این بین بعضی افراد آمار هایی که توسط وزارت بهداشت اعلام می گردد را زیر سوال بردند که در این خصوص سعید نمکی وزیر بهداشت با انتقاد به این موضوع گفت: دبیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن آنالیز آمار های ما، بیانیه ای صادر و گفتند که سیستم گزارش دهی ایران کاملاً صحیح، بدون عیب و نقص و مورد اطمینان است.

از وقتی کرونا ویروس وارد کشور شد بعضی ها مدعی شدند که جمهوری اسلامی ایران پس از چین دومین کشوری خواهد بود این ویروس در آن به صورت گسترده پخش خواهد شد و تلفات زیادی خواهد گرفت، اما چندی نگذشت که واقعیت بر همه روشن شد.

طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی گفت؛ کشور چین با حدود 80 هزار مورد که روزانه نزدیک به 200 نفر به تعداد آن اضافه می گردد و بیش از 3 هزار نفر فوتی در صندلی اول واقع شده است و پس از آن کره جنوبی با حدود 7 هزار مبتلا که روزانه نزدیک به 500 نفر به آن ها اضافه می گردد و بیش از 40 نفر فوتی در رتبه دوم است.

کشور ایتالیا که تا چند روز پیش رتبه سوم را داشت در حال حاضر با حدود 4 هزار نفر مبتلا واقع شده است که نزدیک به 197 مورد از آن ها فوت کردند در رتبه چهارم واقع شده است، البته تمام این آمار تا بعد از ظهر روز گذشته است و قطعا تا به امروز تغییر پیدا نموده و در مقام سوم جمهوری اسلامی ایران با 5 هزار و 823 نفر واقع شده است که از این بین 145 نفر متاسفانه فوت کردند، هر چند این آمار باز هم زیاد است، اما نشان از این دارد که فرایند بهبود در کشورمان حرکت خوبی داشته است، البته آمار کشورمان برای امروز است و هنوز آمار کشورهای دیگر ارائه نشده است.

کشورتعداد کل افراد مبتلاتعداد بیماران بستریتعداد بهبودیافتگانتعداد فوتی
چین80 هزار و 651 نفر22 هزار و 71 نفر55 هزار و 510 نفر3 هزار و 70 نفر
کره جنوبی7 هزار و 41 نفر6 هزار و 875 نفر118 نفر48 نفر
ایران5 هزار و 823 نفر3 هزار و 710 نفر1 هزار و 669 نفر145 نفر
ایتالیا4 هزار و 636 نفر3 هزار و 916 نفر523 نفر197 نفر
ژاپن435 نفر380 نفر49 نفر6 نفر
فرانسه653 نفر632 نفر12 نفر9 نفر
آلمان711 نفر693 نفر18 نفر
اسپانیا441 نفر427 نفر8 نفر6 نفر
سنگاپور130 نفر48 نفر82 نفر
آمریکا335 نفر303 نفر15 نفر17 نفر

نکته جالب این است که با ورود کرونا ویروس به ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ سعی کرد آمار ها در خصوص این کشور را کوچک نشان دهد و گفت که این ویروس بزودی در آمریکا ریشه کن می گردد.

در حالی که بر اساس گزارش هایی که او رسیده بود نشان از این داشت که اولین مورد ابتلا به این ویروس در ایالت کالیفرنیا شناسایی شده که هیچ ارتباطی با افراد خارجی نداشته و سفر خارجی هم نداشته است. این موضوع می تواند نشان از این باشد که شیوع این ویروس در آمریکا احتمالا تشدید خواهد شد.

اما نکته جالب این است که در میان اخبار کرونا بیشتر به موضوع تلفات پرداخته می گردد در حالی که علاوه بر فوتی، موضوع بهبودیافتگان هم وجود دارد، اما خیلی کمتر به ان پرداخته شده و فقط در بعضی رسانه های داخلی کشورمان به این موضوع پرداخته می گردد.

در این روز ها که تمام جهان درگیر کرونا ویروس شده ضروری است تا اخبار مثبت و امیدوارنماینده به مردم خبر داد که با وجود سرایت فوری این ویروس، اما به خاطر کم خطر بودن تعداد افراد بهبود یافته در جهان خیلی بیشتر از آمار فوتی ها است تا همه متوجه شوند نمودار شیوع کرونا این روز ها در حال حرکت به سمت سقوط است.

طبق آماری که سازمان بهداشت جهانی منتشر نموده در چین بیش از 80 هزار نفر مبتلا هستند اما بیش از 55 هزار نفر یعنی نصف جمعیت بهبود پیدا کردند یا در کره جنوبی و ایتالیا به ترتیب 118 نفر و 523 نفر بهبود پیدا کردند و این در تمام جهان وجود دارد، اما شاید به خاطر اخبار جعلی در فضای مجازی کمتر کسی تصور این را داشته باشد که فرایند بهبود در ایران هم بسیار خوب بوده است.

فرایند این اتفاق در کشور چنان مثبت بوده که موجب شده تا نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین کشور در میزان بهبودیافتگی را داشته باشد، این را آمار وزارت بهداشت نشان می دهد که تا این لحظه 1 هزار و 669 نفر پس از طی مراحل درمانی از بیمارستان مرخص شده اند و به خانه بازگشتند.

البته با توجه این که احتمال بازگشت مجدد ویروس به بدن نفرات وجود دارد تمهیدات لازم اندیشیده شده است. در این زمینه وزیر بهداشت گفته است که اگر فردی بهبود یافته باشد همکاران ما با اعضای خانواده فرد تماس می گیرند. در صورتی که فرد نیازمند یاری باشد همکاران ما با لباس های محافظتی به خانه فرد مراجعه می نمایند و اقدام به ضد عفونی کردن منزل و انتقال فرد به بیمارستان می نمایند.

با وجود این آمار ها می توان متوجه شد کرونا ویروس آنقدر هم که بعضی ها در فضای مجازی می گویند خطرناک نیست و می توان با خود مراقبتی مانع ابتلا شد، اما اگر ویروس وارد بدن فردی شد هم نگران نباشد چرا که کرونا قابل درمان است و می توان بدون هیچ استرسی بهبودی کامل یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آمار قابل توجه بهبودیافتگان کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار قابل توجه بهبودیافتگان کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید