آیا استفاده از اپلیکیشن ها بچه ها را باهوش می کند؟

به گزارش وبلاگ نت مالزی، خبرنگاران/خراسان رضوی محققان معتقدند، دستگاه های ارتباطی، پرستار بچه ها نیستند و باید برای آموزش های خاص در بچه ها مورد استفاده قرار گیرد.

آیا استفاده از اپلیکیشن ها بچه ها را باهوش می کند؟

به گزارش هلث دی، تحقیقات جدید نشان می دهد، استفاده از اپلیکیشن ها با نظارت والدین منجر به تقویت یادگیری اولیه بچه ها می شود.

استفاده از رسانه های اجتماعی این روزها بسیار رایج شده و تلفن های هوشمند، تبلت و لپ تاپ ها به وسیله مورد علاقه بچه ها تبدیل شده اند.

در این بررسی، محققان دریافتند از برخی برنامه ها می توان برای آموزش مهارت های اولیه ریاضی و زبان در بچه ها استفاده کرد.

تحقیقات گذشته، بیشتر بر روی زمان استفاده بچه ها از صفحات نمایشی تمرکز داشت، اما نباید تنها به مدت زمان، توجه کرد و باید استفاده حداکثری از این زمان، را در نظر گرفت.

شایل گریفیت، محقق این مطالعه در دانشگاه بین المللی فلوریدا، اظهار کرد: باید در جستجوی روش هایی برای استفاده مثبت از مدت زمان استفاده از صفحات نمایشی برای بچه ها بود.

آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، گفت: استفاده بچه ها، قبل از 18 ماهگی باید محدود به گفت وگوی ویدیویی باشد. از 18 تا 24 ماهگی باید استفاده محدود شود و بعد از دو سالگی ، زمان یک ساعت در روز برای استفاده بچه ها از این ابزارها، مناسب است.

در این بررسی، به جای در نظرگرفتن خطرات احتمالی استفاده زیاد از صفحات نمایشی، به مزایای احتمالی استفاده بچه ها از اپلیکیشن ها توجه شد.

محققان بیش از 4 هزار و 600 کودک کمتر از 6 سال را از کشورهای ایالات متحده، استرالیا، انگلستان، کانادا، امارات متحده عربی، ایتالیا، یونان، کرواسی، هلند و آلمان مورد آزمایش قرار دادند.

برنامه هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند، برنامه بازی های تعاملی بودند. تعاملی به این معنی که بچه ها در تعامل با صفحات نمایشی در زمان ارائه مطلب باشند.

در این بررسی، در آموزش مهارت های اجتماعی به بچه ها مبتلا به اوتیسم تاکید شد.

در این برنامه ها ممکن است از بچه ها خواسته شود تا چهره ها را شناسایی کنند، اما این تجربه ها به مهارت های ارتباطی اجتماعی در دنیای واقعی تبدیل نمی شوند.

گریفیت گفت: این برنامه ها ممکن است در آموزش ریاضیات و مهارت های زبانی پیش از سواد آموزی بسیار مؤثر باشند.

محققان در ادامه افزودند: صفحات نمایشی به طور ذاتی بد نیستند بلکه ابزارهای قدرتمندی هستند که می توانند به روش های مختلفی مورداستفاده قرار گیرند.

والدین باید بدانند که همه رسانه ها حتی کتاب و تخته سیاه، ابزار آموزشی هستند، اما آنچه می آموزند و نحوه تدریس ها آنها متفاوت است.

نتایج این بررسی در مجله Pediatrics منتشرشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آیا استفاده از اپلیکیشن ها بچه ها را باهوش می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از اپلیکیشن ها بچه ها را باهوش می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید