اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان

به گزارش وبلاگ نت مالزی، صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شد اراضی و املاک تحت مالکیت خود که قابلیت ساخت و ساز دارد را برای احداث مسکن بازنشستگان کشوری و لشکری معرفی کند.

اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان

به گزارش وبلاگ نت مالزی، در راستای توافقی که بین سازمان ملی زمین و مسکن و صندوق بازنشستگی کشور انجام شد، صندوق بازنشستگی، لیست متقاضیان بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری با مشخص اولویت بندی گروه های هدف ارائه و سازمان ملی زمین و مسکن برنامه ریزی لازم بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از فراوری و عرضه مسکن را انجام خواهد داد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه بر اساس قانون جهش فراوری و عرضه مسکن و ظرفیت های موجود در سازمان ملی زمین و مسکن منعقد شده است.

ارسلان مالکی با بیان اینکه مقرر شده در اجرای این تفاهم نامه از تمامی ظرفیت ها و امکانات طرفین استفاده گردد، اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه صندوق بازنشستگی کشوری متعهد شد اراضی و املاک تحت مالکیت خود که قابلیت ساخت و ساز مسکن دارد را برای این امر معرفی کند.

وی به آمادگی سازمان متبوعش در انعقاد تفاهمنامه های مشابه با سایر دستگاه ها و نهادها در کشور اشاره نمود و گفت: ما آمادگی داریم با هر دستگاهی که زمین یا املاک مازادی داشته باشد در ساخت مسکن کارکنانشان همکاری کنیم و در صورتی که آن دستگاه زمین مازادی هم در اختیار نداشته باشد با استفاده از ظرفیت های موجود در وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن کارکنان آن دستگاه اقدام خواهیم کرد.

بنابراین گزارش مهرماه سال 1400 نیز وزارت کار با هدف ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تفاهم نامه ای را با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند.

پیش از این هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ماه 1398 و در دولت گذشته تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت 200 هزار واحد مسکونی به امضا رساند که بر اساس آن در فاز اول 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ظرف سه سال ساخته گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اراضی مازاد صندوق بازنشستگی برای ساخت مسکن بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید