ارائه برنامه های ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای نوروز امسال

به گزارش وبلاگ نت مالزی، ایسنا/ براساس اخبار بدست آمده، ارائه برنامه های ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای نوروز امسال صورت می گیرد.

ارائه برنامه های ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای نوروز امسال

شمس الدین فرزادی پور با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران بر موضوع عدم تعادل عرضه و تقاضا در بلیط های هواپیمایی و تأثیر مستقیم آن بر قیمت بلیط ها تاکید و اظهار کرد: مشکل در این حوزه تا زمانیکه عرضه و تقاضا متعادل نیست هر کجا که عرضه با تقاضا همخوانی ندارد، این مسائل وجود دارد. راهکار هم فقط این است که عرضه و تقاضا را متعادل کرد و در حقیقت متناسب با تقاضا، عرضه را افزایش داد؛ تقاضا که بالا می رود، چنانچه عرضه متناسب نباشد، طبیعتاً منجر به صف و افزایش قیمت می شود.

مدیر عامل هواپیمایی ایران ایر ادامه داد: بخشی از صنعت هوانوردی از طریق بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود و طبیعتاً براساس میزان سرمایه گذاری خود انتظار سود دارد؛ چنانچه سود مورد نظر محقق شود، سرمایه گذاری و در پی آن صنعت هم توسعه پیدا خواهد کرد اما اگر سود مورد انتظار محقق نشود، مدتی کجدار و مریض طی مسیر خواهند و سپس بعد از مدتی ممکن است از صنعت خارج هم شود.

وی شرح داد: البته مشکل فعلی ما بحث سرمایه گذاری نیست؛ مشکل محدودیت هایی است که برای کشور ما ایجاد شده است. بررسی کنیم که طی 20 سال اخیر، چند فروند هواپیمای نو یا مناسب توانسته ایم بصورت مستقیم از شرکت های بویینگ و ایرباس تهیه کنیم؟ تعداد آنها به انگشتان دست هم نمی رسد. طی چند سال اخیر، سه فروند هواپیمای تقریباً نو (حدود دو تا دو نیم سال) توانستیم از شرکت ایرباس خریداری کنیم؛ فلذا تخصیص منابع، مشکل ما نیست؛ مشکل اصلی ما این است که محصولات بازار بصورت مستقیم به ما فروخته نمی شود؛ وگرنه اعتقاد همه ما بر این است که صنعت هوانوردی کشور، کشش و ظرفیت تهیه آن را دارد.

فرزادی پور ادامه داد: در حال حاضر میزان نیاز کشور به هواپیما با موجودی فاصله قابل توجهی دارد. 2 الی 2.5 برابر بایستی افزایش پیدا کند؛ اما باید دید آیا در اختیارمان قرار خواهد گرفت یا خیر. به نظر بنده مسئله ای در تامین سرمایه داشته باشیم. مشکل این است که نمی توانیم متناسب با نیاز خرید انجام دهیم.

مدیر عامل ایران ایر در رابطه با در رابطه با قیمت های نامتعارف برخی پروازها شرح داد: شرح داد: در مورد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این اطمینان را می دهیم که حتی یک ریال بالاتر از قیمت مصوب سازمان هواپیمایی، عرضه و فروش نخواهیم داشت.

فرزادی پور خاطر نشان کرد: راهکار دیگر این است که تقاضا برای هواپیما را کم کرده و به سمت سایر روش های حمل و نقل حرکت دهیم، افرادی که مدیریت صنعت و حمل و نقل را برعهده دارند، بایستی کنترل شرایط داشته باشند و مسیر توسعه صنعت ریلی یا صنعت حمل و نقل جاده ای را دنبال کنیم.

مدیر عامل هواپیمایی ایران ایر در رابطه با حذف یارانه سوخت به سبب ناترازی در مصرف سوخت کشور شرح داد: حذف یا عدم حذف یارانه سوخت به صنعت هوانوردی، برای شرکت های هواپیمایی تاثیری نخواهد داشت و بیشتر هزینه خریداران بلیط را بالاتر می برد. همانطور که اشاره شد، امر سرمایه گذار احساس کند که صنعتی زیان ده است، دیگر ادامه نخواهد داد. قطعا و حتماً در قیمت بلیط تاثیر خواهد داشت که درصد آن نیز مشخص شده است. در بالاترین حالت، 40 الی 50 درصد قیمت بلیط را افزایش خواهد داد اما دامنه محدود نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در موضوعاتی همچون سوخت، اگر تاثیرات آن صرفاً بر بلیط هواپیما باشد، راه بر جایی نخواهد داشت. این مسافر هواپیما است که متضرر با منافع خواهد شد اما برای شرکت هواپیمایی تاثیری ندارد و ممکن است دست شرکت ها را هم برای اعمال افزایش قیمت ها باز بگذارد؛ چرا که دیگر یارانه ای دریافت نمی کنند که بخواهند تابع قیمت مصوب باشند.

فرزادی پور در رابطه با میزان واردات هواپیما شرکت ایران ایر در سال جاری و اظهار کرد: در مجموع 80 فروند هواپیما و بالگرد واردات کشور شده است که تعدادی از اینها وارد خطوط پروازی شده است.

مدیرعامل هواپیمایی ایران ایر در انتها پیرامون برنامه های این شرکت برای نوروز 1403 نیز گفت: طبق روال سالهای گذشته برنامه خواهیم داشت و تلاش می شود که قطعا سال جاری برنامه ها و خدماتی ویژه و خاص تری هم به لحاظ کیفی و کمی برای مسافران داشته باشیم.

منبع: همگردی

به "ارائه برنامه های ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای نوروز امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه برنامه های ویژه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای نوروز امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید