از شخصیت کمدی دیدی چه خبر؟

به گزارش وبلاگ نت مالزی، دیتر هالروردن کمدین نام آشنای آلمانی که در دهه 1970 میلادی با شخصیتی به نام دیدی به اوج معروفیت رسید، این روز ها در 87 ساگی همچنان به فعالیت هنری خود ادامه می دهد.

از شخصیت کمدی دیدی چه خبر؟

به گزارش ایسنا، دیتر هالروردن، 5 ستامبر 1935 در شهر دسائو در شمال شرق آلمان و در استان زاکسن-آنهالت به دنیا آمد، مادرش دستیار پزشک و پدرش یک مهندس فارغ التحصیل در استخدام کمپانی هواپیماساز آلمانی یونکرز بود. او خواهر و برادری به نام های رنات و مارگو و بعلاوه چهار فرزند حاصل از سه ازدواجش دارد.

هالروردن بخش قابل توجهی از معروفیت خود را برای حضور در یک سریال تلویزیونی آلمانی به نام دیدی (Die Didi-Show) کسب کرد که در آن در نقش یک کارآگاه شبیه بارزس کلوزو در مجموعه پلنگ صورتی را ایفا می کرد. این سریال که به انگلیسی هم دوبله شد، با نام سریال دیدی در کشور های مختلف نمایش داده شده است.

در اوایل دهه 1980، نسخه ای با زیرنویس آفریقایی از سریال کمدی مزخرفات بدون توقف (1975) با بازی هالروردن در آفریقای جنوبی پخش شد. بعلاوه یک نسخه دوبله اسپانیایی نیز برای آمریکای لاتین با نام دیوذانگی دیدی منتشر شد.

این بازیگر و کمدین بعلاوه تعدادی تک آهنگ موسیقی نیز منتشر نموده که اغلب تقلید از آهنگ های پرطرفدار است.

هالروردن در سال های اخیر با ایفای نقش های اصلی در فیلم های کمدی-درام بازگشت به مسیر و سر پر از عسل به فعالیت هنری خود بازگشته و صداپیشگی شخصیت ولاد را در دوبله آلمانی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا 2 vh نیز بر عهده داشته است.

از سال 1988، دیتر هالروردن در منطقه ترگاستل فرانسه در قلعه Costaérès زندگی می نماید. او در سال 2007 او به عنوان شهروند افتخاری زادگاهش دسائو معرفی گردید و در تاریخ چهارم دسامبر امسالی خانه تئاتری را با عنوان Mitteldeutsches در زادگاهش افتتاح نموده که میزبان آثار هالروردن و بعلاوه اجرا های مهمان و خوانش هنرمندان، کمدین ها و بازیگران آلمانی است.

قلعه Costaérès در فرانسه

خانه تئاتر Mitteldeutsches در شهر دسائو آلمان

دیتر هالرودن با نام شخصیت کمدی دیدی در ایران نیز چهره ای شناخته شده است و دوبله فارسی آثاری از وی، چون دیدی و جاسوس ها، دیدی و ارثیه خانوادگی، دیدی می تازد، دیدی مشابه رئیس، دیدی مشاور آقای رئیس با صداپیشگی حسین عرفانی در چند دهه گذشته در ایران پخش شده است.

درام آلمانی قلبم را تکان بده به کارگردانی هانا اولدردیسن محصول 2017، جدیدترین فیلم سینمایی با بازی هالروردن است. او بعلاوه در سال 2020 در فصل دوم سریال خواننده نقابدار نیز ظاهر شده است.

منبع: فرارو

به "از شخصیت کمدی دیدی چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شخصیت کمدی دیدی چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید