افزایش 4 برابری مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل!

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل چهار برابر شده و باید تدابیری اتخاذ گردد که بتوان جلوی پیشرفت ویروس را گرفت.

افزایش 4 برابری مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل!

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نت مالزی، هادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پشکی زابل گفت: مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل چهار برابر شده است.

میرزایی اضافه نمود: افزایش چهاربرابری مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل به منزله زنگ خطر و هشدار محسوب می گردد و باید تدابیری اتخاذ گردد که بتوان جلوی پیشرفت ویروس را گرفت.

این مقام مسئول در ادامه گفت: همکارانم در حوزه بهداشت در بحث پیدا کردن سر منشا های بیماری و بیماریابی فعال بر اساس ارتباطات و اطلاعات مردمی، افرادی را که از شهر های آلوده به منطقه سیستان مسافرت داشته اند را شناسایی کردند به همین دلیل بود که اولین مورد کرونای مثبت در منطقه سیستان همزمان با قم بود.

وی اضافه نمود: با چنین اقداماتی به سراغ افرادی که از سایر شهر های آلوده به منطقه سیستان می آمدند رفتیم و آن ها را مورد پایش قرار دادیم به گونه ای که تا سه روز گذشته توانستیم کرونا ویروس را در منطقه سیستان در حد 3 نفر ابتلاء حفظ کنیم.

میرزایی گفت: متاسفانه بر اساس باور غلطی که در شبکه های اجتماعی شایع شده مبنی براینکه که باگرم شدن هوا این ویروس ازبین میرود و درمناطق گرمسیری قابلیت انتقال ندارد باعث شده تا هموطنان ما از سایر نقاط کشور به این منطقه هجوم بیاورند و به یکباره با یک جهش 9 نفره مبتلا به ویروس کرونا در منطقه سیستان روبرو شدیم که عملا 12 نفرمبتلا و دونفرهم فوتی را ببینیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تاکید نمود: همه کسانی که در شهر های دیگرهستند عزیزان ماهستند، اما همشهریان سیستانی باید همکاری لازم را در مورد ماندن درخانه و تماس با اقوام و وابستگانی که قصد سفربه سیستان را دارند انجام دهند و از اقوام خودبخواهند که به هیچ عنوان به این منطقه سفرنکنند چراکه زیرساخت های بهداشتی منطقه فعلا جوابگوی خودمنطقه نیست.

وی ادامه داد: هرساله پبش از صدهزار نفر ازمنطقه سیستان بازدید می کنند، اما با توجه به باور غلطی که در مورد عدم انتشار ویروس در مناطق گرمسیر دست به دست می شوند تخمین زده میگردد که بازدید سال جاری به 200 هزار نفر از مناطق گلستان، مازندران، قم وتهران برسد، واگر بطور میانگین یک درصد این افراد ناقل ویروس باشند میتوانند چندهزار نفر را به کرونا ویروس مبتلا کنند و از طرفی خود این چندهزارنفرباز کانونی برای ابتلای سایرین هستند.

میرزایی اضافه نمود: با توجه به بحث ریزگرد ها در منطقه سیستان و طوفان هایی که نفس مردم را بریده و خشکسالی بیش از 20 سال که موجب شده تا روی تغذیه همشهریان سیستانی تاثیری سوء گذاشته گردد، منجرشده تا واکنش شدیدتری نسبت به ویروس داشته باشیم یعنی درواقع خطرات کرونا ویروس ما را نسبت به جا های دیگربیشتر تهدید می نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه شرایط فعلی منطقه سیستان به مرحله خط قرمز رسیده وبه منظور حفظ جان مردم باید شرایط سختگیرانه اعمال گردد، اضافه نمود: باتدابیر اتخاذ شده مقرر شده تا کنترل ها در مبادی ورودی منطقه به سیستان از سمت خراسان جنوبی در محل میل نادر و ورودی به سیستان از سمت زاهدان درمحل رامشار بصورت سخت گیرانه تر به اجرا در بیاید وکسانیکه قصد آمدن به سیستان را داشته باشند باید دوره نهفتگی را به مدت 14 روز باهزینه خودشان در همانجا بگذرانند و درصورت نداشتن مشکل، وارد منطقه گردند.

وی ادامه داد: از امروز بازار زابل و تالار های پذیرایی و عروسی تعطیل شده و تا اطلاع ثانوی عروسی های داخل منازل هم به هیچ وجه نباید برگزار گردد و براین اساس تمامی دفاتر ازدواج نیز تا 15 فروردین تعطیل شده است.

وی در خاتمه از مردم خواست: با رعایت بهداشت و جدی دریافت هشدار ها درخصوص کرونا ویروس، درخانه بمانید واطمینان داشته باشند که منازلتان امن ترین جا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افزایش 4 برابری مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 4 برابری مبتلایان به کرونا پس از ورود مسافران به زابل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید