امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است

به گزارش وبلاگ نت مالزی، سفیر کشورمان در کویت گفت: امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راه گشای اعتمادسازی و تفاهم است.

امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است

به گزارش، محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت به همراه نماینده فرهنگی سفارت ضمن بازدید از روزنامه النهار با عماد بوخمسین سردبیر روزنامه کردند.

محمد ایرانی در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط سیاسی و رسانه ای دو کشور همسایه و مسلمان تأکید و آمادگی کشورمان جهت توسعه همکاری های رسانه ای با همه کشور های همسایه را بیان کرد.

وی از کوشش های جاری امیر کویت جهت برقراری ثبات و آرامش و آشتی دادن کشور های حوزه خلیج فارس تقدیر و از فضای همزیستی طوایف و مذاهب اسلامی و احیای مراسم باشکوه عاشورای حسینی در همه مناطق کویت تجلیل کرد.

ایرانی اضافه نمود: دیدار اخیر محمد جواد ظریف از کویت و ملاقات و رایزنی با ولیعهد و وزیر امور خارجه نقطه عطفی در روابط دو جانبه به شمار می آید و امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راه گشای اعتمادسازی و تفاهم است.

نماینده فرهنگی سفارت نیز در این دیدار خواستار گسترش و تحکیم مناسبات رسانه ای و مطبوعاتی میان دو کشور همسایه و مسلمان شد و بر ضرورت توجه به انعکاس رویداد های علمی، فرهنگی و سیاحتی جمهوری اسلامی ایران در جراید کویت تاکید نمود.

در این دیدار عماد بوخمسین سردبیر النهار ضمن خوشامدگوئی به سفیر و نماینده فرهنگی کشورمان و تقدیر از کوشش های جاری در توسعه مناسبات سیاسی و فرهنگی دوجانبه گفت: کویت همیشه سعی دارد نمونه ای برای همزیستی ادیان و مذاهب باشد.

:

سردبیر النهار بر تمایل رسانه های کویت جهت تقویت همکاری های مطبوعاتی و خبری میان دو کشور و گسترش دادوستد رسانه ای تأکید کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای توافقنامه عدم تجاوز میان ایران و کشور های همسایه راهگشای اعتمادسازی و تفاهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید