اولین سفیر کرایسلر در دنیای برقی ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، کمپانی آمریکایی کرایسلر که از زیر مجموعه های گروه Stellantis محسوب می گردد، جدیدترین کانسپت خود با نام Airflow را در نمایشگاه 2022 CES رونمایی کرد. کانسپت فوق در واقع پیش نمایشی است از مجموعه فناوری های پیشرفته نظیر سامانه رانندگی خودران، ویژگی های حرکتی خاص و طراحی الهام بخش و پویا که بیانگر نگرش و سبک طراحی برند کرایسلر در دنیای برقی ها است.

اولین سفیر کرایسلر در دنیای برقی ها

کریس فوئل Chris Feuell، مدیر عامل برند کرایسلر در مورد این مدل می گوید که کانسپت Airflow نشان دهنده جهت آینده کرایسلر و نگرش نو این برند نسبت به طراحی متفاوت و مهیج، فناوری های پیشرفته و نیز سامانه ارتباطات یکپارچه در قالب یک کراس اوور الکتریکی است.

ساده اما پویا

طراحی به اصطلاح تندیس گونه کانسپت Airflow، به نوعی سبک و سیاق طراحی نسل بعدی خودروهای الکتریکی کرایسلر را به نمایش می گذارد. در واقع، مفهوم نحوه تعامل راننده و سایر سرنشینان با فناوری های پیشرفته را باز تعریف کرده و در عین حال، تجربه یک سفر ایده آل را در محیط آرام کابین به ارمغان می آورد.

رالف گیلس Ralph Gills، مدیر ارشد طراحی کرایسلر می گوید:

Airflow آغازگر سفر این برند به سوی آینده ای کاملاً الکتریکی است. استایل ارفلو، ترکیبی مدرن و بر اساس زبان طراحی نو ما است، یک فرم ظاهری آیرودینامیک و زیبا در کنار کابینی مدرن و آرامش بخش که با وجود پیچیدگی های موجود کاربر را وارد سطح نوی از دنیای لذت بخش دیجیتال می نماید.

نمای عقب کرایسلر برقی Airflow

نمای عقب کرایسلر برقی Airflow

نمای روبه روی کرایسلر برقی Airflow

قبلی 1 از 5 بعدی

سادگی در کلیت و جزییات طراحی مورد توجه بوده و در کنار آن مرکز ثقل پایین و نیز حرکت خط سقف روان، ضمن تاثیر در بهبود آیرودینامیک خودرو به عنوان یک ویژگی عملکردی، نمایی ظریف و اسپرت را به عنوان یک ویژگی بصری و هویت ساز ارائه می دهد. کانسپت ارفلو، از فاصله بین دو محور و نیز عرض نسبتاً زیادی برخوردار است که درکنار تایر و رینگ های بزرگ 22 اینچی، علاوه بر ایجاد تناسباتی پخته و مجذوب نماینده، هندلینگ مناسبی را هم فراهم می نماید.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، Airflow پیرو سبکی از طراحی زیباشناختی تحت عنوان Sleek Design یا به اصطلاح طراحی ظریف و شفاف با خطوط، حجم های صاف و نرم است که در ترکیب با رنگ سفید قطبی بدنه، بیانی دراماتیک از آرامش را به شما ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی ظاهری این کانسپت نیز می توان به جلوپنجره نورانی آن اشاره نمود که از LEDهای کریستالی در ساخت استفاده شده است و نشان کرایسلر را در بر گرفته ضمن آنکه حجم پردازی و بدنه عضلانی به ویژه در ناحیه گلگیرها و لایه میانی سطح درب ها، کاراکتری آرام و مقتدر برای این کانسپت بوجود آورده اند.

در نمای عقب نیز یک نوار LED یک تکه با لوگوتایپ نورانی Airflow، تمامی عرض نمای عقب خودرو را در بر گرفته و در کنار دیفیوزر زیرین سپر، ترکیبی چشم نواز را پدید آورده است.

نمای داخلی کرایسلر برقی Airflow

نمای داخلی کرایسلر برقی Airflow

نمای داخلی کرایسلر برقی Airflow

نمای داخلی کرایسلر برقی Airflow

قبلی 1 از 4 بعدی

کابینی شکل گرفته برای آرامش

فضای داخلی Airflow، از یک طراحی مدرن، ساده و باز برخوردار بوده که به همراه یک تم رنگی ملایم، فضایی آرام و خودمانی را ایجاد نموده است. در طراحی داخلی، تیم طراحی برای آرامش ذهنی هر چه بیشتر سرنشینان، ازخطوطی نرم و روان که در سراسر سطح داشبورد، رودری ها و حتی دوخت جایگاه ها حرکت کرده و حسی از وسعت و بزرگی را برای سرنشینان ایجاد می نمایند، استفاده کرده اند.

بعلاوه، صفحه نمایش بزرگ کنسول میانی نیز از همین ایده فضای آرام و ساکت پیروی می نماید که در ترکیب با جایگاه های پوشیده از روکش چرم گیاهی و دیگر مواد بازیافتی، کلکسیونی از پویایی در طراحی، سادگی در فرم پردازی و تفاوت در راندن را برای راننده و دیگر سرنشینان پدید می آورد.

در بخش فنی و قوای محرکه، کرایسلر هنوز اطلاعاتی از پیشرانه و باتری های به کار رفته در این کانسپت ارائه نداده، اما طبق برنامه ای کرایسلر، اولین محصول الکتریکی این برند در سال 2025 عرضه خواهد شد و تا سال 2028 تمام محصولات این کمپانی با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد شد.

منبع: بلاگ دیوار

به "اولین سفیر کرایسلر در دنیای برقی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین سفیر کرایسلر در دنیای برقی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید