ایران در بین 4 کشور برتر دنیا از نظر رشد دامنه اینترنتی نهاده شد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، طبق آخرین آمار، تعداد دامنه های اینترنتی فارسی در کشور از ثبت تعداد یک میلیون و 113 هزار و 163 سایت ایرانی تا انتها شهریورماه سال 98 حکایت دارد.

ایران در بین 4 کشور برتر دنیا از نظر رشد دامنه اینترنتی نهاده شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نت مالزی،مطابق اعلام مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی، آخرین آمار از تعداد پسوندهای ایرانی که در داخل کشور از سوی کاربران به ثبت رسیده، یک میلیون و 113 هزار و 163 پسوند است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از تعداد دامنه های اینترنتی، پسوند دات آی آر (ir.) بیشترین پسوند سایت های ایرانی را به خود اختصاص داده است.

آمار تعداد دامنه های اینترنتی که به نام ایران در اینترنت به ثبت رسیده است نشان می دهد که تا سرانجام شهریورماه سال 98 بیش از یک میلیون و 113 هزار و 163 دامنه اینترنتی در اینترنت فعالیت می نمایند و این در حالی است که تا آذرماه سال 97 کمتر از یک میلیون سایت به نام ایران ثبت شده بود. این آمار حاکی از آن است که در طول 9 ماه بیش از 113 هزار پسوند جدید اینترنتی به نام ایران شروع به کار نموده است.

بر مبنای این آمار، پسوند دات ir همچنان در صدر دامنه های ثبت شده فعال اینترنتی با هویت ایرانی واقع شده است و پسوند net.ir نیز کمترین میزان ثبت دامنه را در میان سایت های ایرانی دارد.

آخرین وضعیت ثبت دامنه های اینترنتی نشان می دهد که هم اکنون یک میلیون و 104 هزار و 664 دامنه با پسوند ir در کشور فعال است که بیشترین تعداد دامنه اینترنتی را در میان وب سایتهای ایرانی شامل می گردد.

از سوی دیگر شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر 3987 دامنه، شمار دامنه های ثبت شده با پسوند فارسی ایران 1855 دامنه و شمار دامنه های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود 1328 دامنه فعال اعلام شده است. تعداد سایت های اینترنتی فعال حاکمیتی و دستگاه های اجرایی با پسوند gov.ir بالغ بر 218 پسوند است.

در همین حال تعداد دامنه های فعال به ثبت رسیده با پسوند sch.ir حدود 257 دامنه، با پسوند org.ir بالغ بر 293 و id.ir بالغ بر 529 پسوند برآورد می گردد. تاکنون 32 پسوند اینترنتی نیز با net.ir به ثبت رسیده است.

گفته می گردد که ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی فعال، نه تنها بزرگترین کشور در منطقه است؛ بلکه از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم عبور نموده و با رشد سالانه 45 درصدی، در میان چهار کشور برتر دنیا از نظر رشد دامنه اینترنتی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ایران در بین 4 کشور برتر دنیا از نظر رشد دامنه اینترنتی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در بین 4 کشور برتر دنیا از نظر رشد دامنه اینترنتی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید