بسته دوم مصوبات دولت عراق برای پاسخ به خواسته های معترضان اعلام شد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، دولت عراق بسته دوم مصوبات خود را در چارچوب کوشش هایش برای مهار اعتراضات و پاسخگویی به خواسته های معترضان گفت.

بسته دوم مصوبات دولت عراق برای پاسخ به خواسته های معترضان اعلام شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نت مالزی به نقل از السومریه نیوز، دولت عراق در جلسه هفتگی خود به ریاست عادل عبدالمهدی نخست وزیر، که عصر دیروز برگزار گردید، بسته دوم از مصوبات خود را در پاسخ به مطالبات معترضان گفت که به توضیح ذیل است:

1 -تشکیل کمیته عالی به ریاست نخست وزیر برای تقسیم زمین های مسکونی بین افراد نیازمند و قشر ضعیف.

2 -پیش نویس لایحه بودجه سال 2020 شامل توقف اجرای قوانین و دستورات مربوط به اعطای امتیازات، سنوات، بازنشستگی و پاداش به یک فرد باشد و تنها یکی از این موارد مد نظر قرار بگیرد.

3 -وزارت برق سامانه های فراوری انرژی خورشیدی را برای پوشش 3 هزار خانوار فقیر به طور رایگان توزیع کند و در مجموع 15 میلیارد دینار به این امر اختصاص دهد.

4 -فراهم کردن فرصت های شغلی بیشتر برای جوانان بیکار.

5- وزارت برق موظف است جوانان بیکار بین 18 تا 35 سال را به عنوان ماموران اداره برق براساس تعداد جمعیت مناطق به اختیار بگیرد.

6 -زمین های کشاورزی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی توزیع شده و به آن ها وامی برای اجرای پروژه های کوچک و متوسط اختصاص یابد.

7 -وزارت صنعت و معدن نیز آموزش جوانان فارغ التحصیل بیکار و ... را بر عهده می گیرد که تمایل به راه اندازی پروژه های صنعتی و فراوریات محلی دارند و این پروژه ها را به وسیله صندوق پروژه های سودآور یا ابتکار عمل جذب جوانان بانک مرکزی تامین اعتبار می نماید.

8- شورای سرمایه گذاران در نخست وزیری کاهش سن بازنشستگی کارمندان را آنالیز و دیدگاه های خود را ظرف دو هفته به کابینه ارائه می نماید تا جوانان بیکار جایگزین آن ها شوند.

9 -وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی زمینه انتصاب ها در دانشگاه های دولتی را باز نموده و دانشگاه های دولتی را مکلف می نماید افراد با مدرک تحصیلی بالا را جذب کند.

دولت عراق، شنبه شب طی جلسه فوق العاده ای، بسته اولیه از تصمیمات مهمی را در پاسخ به مطالبات معترضان تصویب کرد، که عمده آن در مورد تهیه مسکن برای خانواده های بی بضاعت و کم درآمد و ایجاد اشتغال بود.

تظاهرات و اعتراض خیابانی در بغداد و بعضی شهر های دیگر عراق، از روز سه شنبه گذشته شروع شد و به مدت چند روز ادامه یافته است. خواسته اصلی معترضان برطرف مسائل مالی و در وهله دوم، مبارزه با فساد سیاسی بود؛ که طبق گزارش وزارت کشور عراق، در جریان این تظاهرات یاد شده دست کم 104 تن کشته و بیش از 6 هزار تن دیگر زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بسته دوم مصوبات دولت عراق برای پاسخ به خواسته های معترضان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته دوم مصوبات دولت عراق برای پاسخ به خواسته های معترضان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید