تشکیل کمیته تحقیق در مجلس عراق برای اعتراضات اخیر

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رئیس مجلس عراق با اشاره به تظاهرات های اخیر و حضور نفوذی ها در میان معترضان گفت، کمیته ای در مجلس برای تحقیق درباره تیراندازی ها به معترضان و نیروهای دولتی تشکیل شده است.

تشکیل کمیته تحقیق در مجلس عراق برای اعتراضات اخیر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نت مالزی، محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق از تشکیل کمیته ای در مجلس برای رسیدگی به موضوع حمله به تظاهرات نمایندگان و نیروهای امنیتی اطلاع داد.

منابع عراقی از وجود تک تیراندازان ناشناس در میان تظاهرنمایندگان و تیراندازی آنها به سمت مردم و نیروهای امنیتی اطلاع دادند.

الحلبوسی در گفت وگو با شبکه العربیه همچنین در واکنش به بعضی درخواست ها برای استعفای دولت عراق گفت که باید به دولت فرصت داد تا برنامه های خود را عملی کند.

الحلبوسی نمایندگان معترضان که در جلسه روز شنبه در ساختمان مجلس حضور نیافتند دعوت کرد که برای بحث و آنالیز خواسته هایشان در جلسه بعدی حضور داشته باشند.

رئیس مجلس عراق گفت، اگر یک برنامه دولتی شفاف برای رسیدگی به خواسته معترضان وجود داشته باشد فراکسیون ها به تعلیق عضویت خود در مجلس سرانجام می دهند.

وی تاکید نمود: ما از اصلاحات دولت پشتیبانی می کنیم و اگر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق درخواست بدهد موضوع تعدیل کابینه هم در نظر گرفته خواهد شد.

الحلبوسی همچنین از حضور نفوذی ها در میان معترضان گفت و درعین حال تاکید نمود اگر خواسته های تظاهرات نمایندگان پاسخ داده نگردد با آنها به خیابان خواهد آمد. وی در سرانجام تاکید نمود: مفسدان بزرگ باید به زندان افکنده شوند.

رئیس مجلس عراق بعد از دیدار دیروز شنبه خود با نمایندگان معترضان این کشور در ساختمان مجلس از بسته های حمایتی دولت برای بهبود اوضاع در عراق اطلاع داد.

وی طی کنفرانس خبری گفت که دولت عراق تصمیم گرفته است که به کسانی که فاقد مسکن هستند، وام های بدون بهره اعطا کند. حلبوسی گفت که دولت عراق میخواهد 100 هزار واحد مسکونی ایجاد کند.

الحلبوسی حمایت از بخش کشاورزی را از اولویت های مجلس دانست و گفت که همه کشاورزان عراقی از پرداخت اجاره بها در سال های گذشته و تا سال 2020 معاف می شوند.

او گفت که دولت با بانک مرکزی هماهنگی خواهد نمود تا به سرمایه گذاران در راستای ایجاد کارگاه ها و کارخانجات در بخش صنعتی، وام مکفی اعطا کند تا از این طریق فرصت های اشتغال بیشتر گردد.

رئیس مجلس عراق در بخش آموزش نیز گفت که به زودی همه بخشی از نیروها و مدرسان در وزارت آموزش و پروش بازنشسته خواهند شد.

او اضافه کرد: تصمیم گرفتیم که تصمیمات مجلس در خصوص دارندگان تحصیلات تکمیلی را عملی کنیم.

رئیس مجلس عراق بعد از نشست روز پنجشنبه با رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، مکلف شد با نماینده های معترضان دیدار نموده و مطالبات آن ها را آنالیز کند. او این دیدارها را در ساختمان مجلس برگزار کرد.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق روز آدینه ضمن اعلام آمادگی برای تغییرات و اصلاحات، از قوه قضائیه و قوه مقننه خواست در این راستا، به دولت او یاری نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "تشکیل کمیته تحقیق در مجلس عراق برای اعتراضات اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته تحقیق در مجلس عراق برای اعتراضات اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید