خبرنگاران از توبیخ تا تشویق کادر درمانی انگلیس

به گزارش وبلاگ نت مالزی، لندن - خبرنگاران - در حالی مسئولین بهداشت انگلیس کارکنان نظام درمانی این کشور را به دلیل اعتراض نسبت به کمبود تجهیزات بهداشتی و کیت های آزمایشگاهی در مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا توبیخ و تهدید به اخراج نموده اند، شهروندان انگلیس عصر پنجشنبه (14 فروردین) در اقدامی نمادین برای دومین هفته متوالی با سوت و کف مراتب قدردانی خود را از کوشش کادر درمانی اعلام کردند.

خبرنگاران از توبیخ تا تشویق کادر درمانی انگلیس

در این حرکت مردمی، میلیون ها انگلیسی که طی 10 روز گذشته مطابق با دستور دولت در شکل خفیفی قرنطینه و محدودیت تردد بسر می برند راس ساعت 20 به وقت محلی از پنجره و ایوان خانه هایشان پزشکان، پرستاران و دیگر کارکنان نظام درمانی این کشور را تشویق کردند. بعضی هم از خانه های خود بیرون آمده و با زدن بر روی اجسام، فراوری صدا نموده و سوت و هورا کشیدند.

هم زمان رسانه های صوتی و تصویری هم به این فراخوان مردمی پیوسته و برنامه های خود را برای تشویق کادر درمانی دقایقی متوقف کردند.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس نیز پیشتر گفته بود بوریس جانسون که به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه خانگی به سر می برد، برای ابراز تشکر از پزشکان و پرستاران، راهی پیدا خواهد نمود.

جانسون شامگاه پنجشنبه فیلمی را در توئیتر منتشر کرد که تنها مقابل خانه شماره 11 داونینگ استریت ایستاده و به مدت یک دقیقه کف می زند. او هفته گذشته برای شرکت در این فراخوان مردمی در کنار وزیر دارایی و همسر باردارش مقابل دفتر نخست وزیری (خانه شماره 10 داونینگ استریت) حاضر شده بود. اما یک روز بعد (آدینه 8 فروردین) از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلا به کرونای خود اطلاع داد و از آن موقع تا به امروز در قرنطینه به سر می برد؛ به گونه ای که گفته می گردد غذای او بیرون در تحویل می گردد.

یک هفته دوره خانه نشینی او فردا (آدینه 15 فروردین) به سرانجام می رسد اما با توجه به اظهارات سخنگوی دفتر نخست وزیری درباره تداوم بروز علائم کرونا در وی، سرانجام دوره قرنطینگی جانسون هنوز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

شمار بیماران و قربانیان کرونا در انگلیس روی شیب صعودی قرار گرفته است. این ویروس در 24 ساعت گذشته جان 569 بیمار در این کشور را گرفت و روز سیاه دیگری را برای کادر درمانی رقم زد.

بر همین اساس نگرانی ها و انتقادها از عملکرد دولت به ویژه نخست وزیر انگلیس در راستای مقابله با کرونا بالا گرفته است. کمبود تجهیزات بهداشتی باعث شده تا یک چهارم پرستاران و پزشکان در انگلیس بیمار و یا در قرنطینه خانگی به سر می برند. آنها بارها درباره کمبود وسایل حفاظتی در مواجهه با بیماران کرونایی هشدار داده و یا در فضای مجازی از موسسات خیریه طلب یاری نموده اند اما مقام های انگلیس به جای توجه به این درخواست آنها را توبیخ و یا تهدید به اخراج نموده اند.

روزنامه گاردین چهارشنبه گذشته در گزارشی تکان دهنده بیان کرد که با وجود کمبود تجهیزات بهداشتی بیمارستان ها در بحبوحه کرونا، پزشکان و پرستاران این کشور از سوی مسئولان تهدید شده اند که درصورت ابراز هرگونه نگرانی در این زمینه توبیخ و یا شغل خود را از دست خواهند داد.

در این گزارش آمده است که مسئولان بهداشت انگلیس تا به امروز دو تن از نیروهای کادر درمانی این کشور را خانه نشین نموده و تعدادی از پزشکان، هشدار دریافت نموده اند.

بعضی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که کارکنان کادر درمانی انگلیس از فرط کمبود لباس های محافظ، به اجبار پلاستیک زباله بر تن نموده اند. همچنین طبق گزارش رسانه های انگلیس تا به امروز فقط 2 هزار نفر از 500 هزار نفری که در بخش اورژانس بیمارستان های این کشور فعالیت دارند، به دلیل کمبود امکانات پیروز به انجام آزمایش کرونا شده اند.

درحالی که دولت انگلیس برای مقابله با اخبار غلط و شایعات در مورد کرونا تیم ویژه ای را تشکیل داده اما مسئولان وزارت بهداشت می گویند در دو هفته گذشته تجهیزات مورد احتیاج بیمارستان ها توسط ارتش توزیع شده و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

انجمن پزشکان بریتانیا به تازگی دستورالعمل هولناکی را درباره نحوه درمان بیماران مبتلا به کرونا صادر و به پزشکان توصیه نموده که ظرفیت های موجود را به سمت بیمارانی راهنمایی نمایند که از شانس بالاتری برای زنده ماندن برخوردار هستند.

این دستورالعمل که فرازهایی از آن در رسانه های این کشور منتشر شده به این معناست که پزشکان باید درباره مرگ و زندگی بیماران تصمیم گیری نموده و به ناچار از درمان بعضی بیماران دست کشیده تا آنهایی که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند درمان شوند.

این سند می افزاید که پزشکان قادر خواهند بود خدمات درمانی به ویژه دستگاه های تنفس مصنوعی را حتی از بیمارانی که رو به بهبودی بوده، اما حال عمومی مناسبی ندارند، متوقف نموده تا سایر بیمارانی که تشخیص می دهند، درمان شوند.

رئیس دانشکده مراقبت های ویژه دارویی انگلیس روز پنجشنبه (14 فروردین) در گفت وگو با شبکه خبری اسکای شرایط تکان دهنده ای را از داخل بیمارستان های این کشور روایت و بیان کرد که پرستار، پزشک و تخت به اندازه کافی موجود نیست.

وی با بیان اینکه کادر درمانی این کشور تمام کوشش خود را برای مدیریت اوضاع به کار بسته اند اضافه کرد: اما ما هیچ تصوری نداریم از اینکه بتوانیم از اوج این بحران عبور کنیم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر دنیا از مرز یک میلیون نفر عبور کرد و مقام های بهداشتی پیش بینی می نمایند که این آمار در روزها و هفته های آینده فرایند تصاعدی طی کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران از توبیخ تا تشویق کادر درمانی انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران از توبیخ تا تشویق کادر درمانی انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید