دراسنا بلالی پرورش دهید!

به گزارش وبلاگ نت مالزی، این گیاه به علت طرح و رنگ مجذوب کننده برگ هایش و به خاطر نگهداری آسانی که دارد، بسیار محبوب است. شاید شما هم این گیاه را در خانه دارید؟ اگر نه همین امروز تهیه اش کنید!

دراسنا بلالی پرورش دهید!

دراسنا بلالی یک از گیاهان قدیمی و بسیار محبوب خانگی است. قدمت استفاده از این گیاه در اروپا به عنوان گیاه خانگی به اواسط قرن 18 برمی گردد و در آمریکا از اوایل قرن 20 استفاده از این گیاه در خانه ها رایج شد.

دراسنا بلالی ساقه ای ظریف فراوری می نماید و برگ ها در طول ساقه به وجود می آیند. این گیاه به خاطر قد بلند و جثه کوچکی که دارد گیاه خانگی ایده آلی است. هم چنین می توانید رشد گیاه را محدود کنید. دراسنا در برابر بی توجهی و غفلت شما به خوبی دوام می آورد پس می تواند گیاهی مناسب برای افرادی که زیاد سفر می فرایند باشد.

شرایط رشد

- نور

سعی کنید گیاه را در جلوی پنجره ای که نور غیر مستقیم خورشید داشته باشد قرار دهید. نور خیلی کم ممکن است باعث گردد که برگ ها خطوط رنگی خود را از دست بدهند. اما در کل گیاه به کم نوری مقاوم است. خشکی و قهوه ای شدن نوک برگ ها معمولا به دلیل آفتاب زیاد است. در صورت تماشا چنین نشانه ای گیاه را به مکان کم نور تری منتقل کنید.

- آبیاری

هر از گاهی خاک گیاه را مرطوب نگه دارید اما برای جلوگیری از پوسیدگی گیاه، بهتر است که خاک در بین دو آبیاری خشک گردد و سپس آبیاری مجدد انجام گردد. مواظب باشید که خشک نگه داشتن خاک گیاه هم می تواند باعث سوختگی نوک برگ ها گردد. برای آبیاری گیاه از آب بدون فلوراید بهره ببرید چرا که دراسنا بلالی به فلوراید حساس است.

- رطوبت

این گیاه به رطوبت هوای 40 درصد احتیاج دارد. برای تامین رطوبت آن، گیاه را هفته ای 2 تا 3 مرتبه غبار پاشی کنید.

- دما

حداقل دمایی که می تواند تحمل کند 15 درجه سانتی گراد است. در تابستان ها هم مواظب باشید که دمای هوای اطراف گیاه خیلی بالا نرود. دراسنا به سردی هوا حساس است و دمای کمتر از 12 درجه موجب زرد شدن و ریختن برگ ها و پوسیدن گیاه می گردد.

- خاک

خاک گلدانی سبک با زهکشی خوب احتیاج دارد.

- کود دهی

گیاه به کود دهی ضعیفی احتیاج دارد. دراسنا مواد مغذی را در ساقه اش ذخیره می نماید. از مکمل های کلسیم برای کود دهی گیاه بهره ببرید تا از قهوه ای شدن و سوختن نوک برگ ها جلوگیری گردد.

تکثیر

دراسنا بلالی به راحتی ریشه می دهد. ساقه بریده شده را درون خاکی مرطوب و گرم قرار دهید تا به آسانی ریشه بزند. هم چنین می توانید ساقه را در مخلوط های غیر خاکی که برای ریشه دهی هستند قرار دهید. البته مطمئن شوید که مخلوطی که تهیه نموده اید آنقدر قوی هست که ساقه را نگه دارد و ساقه واژگون نگردد. هورمون های ریشه دهی هم می تواند کار شما را آسان تر کند و احتمال ریشه دهی را بالا ببرد. انواع و اقسام این هورمون ها به صورت مایع و پودری در فروشگاه های لوازم کشاورزی قابل یافت است.

اگر ریشه ها دیر ظاهر شدند امید خود را از دست ندهید. مطمئنا ریشه دهی گیاه زمان می برد. در کل ریشه دهی و تکثیر گیاهان کاری است که گاهی حتی باغبانان حرفه ای هم در آن پیروز نیستند. پس اگر در آن شکست خوردید نا امید نشوید و یک بار دیگر امتحان کنید.

تعویض گلدان

گلدان دراسنا بلالی را سالی یک بار با گلدانی یک سایز بزرگ تر و دارای سوراخ های زهکش زیاد و باز تعویض کنید. مقداری از خاک گلدان را هم با خاک تازه عوض کنید. در هنگام تعویض گلدان مقداری از خاک اطراف گیاه را با دست و به آرامی، طوری که به ریشه ها آسیب نرسد، جدا کنید. بعد از تعویض گلدان گیاه را به خوبی آبیاری کنید طوری که آب از سوراخ های زهکش آن بیرون بزند.

این گیاه را همین امروز به خانه ببرید تا مانند خورشیدی خانه تان را روشن و با نشاط کند!

منبع: فوت و فن

به "دراسنا بلالی پرورش دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دراسنا بلالی پرورش دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید