دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست وزیر

به گزارش وبلاگ نت مالزی، ناکام ماندن کوشش های چندباره نخست وزیر انگلیس برای قبولاندن توافق به دست آمده با اروپایی به هم حزبی ها و اعضای مجلس انگلیس نه تنها اعتبار ترزا مِی را خدشه دار نموده بلکه موجب افزایش مخالفت ها حتی در میان کشورهای اروپایی شده است.

دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست وزیر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نت مالزی، کوشش های ترزا مِی، نخست وزیر انگلیس برای دستیابی به راه حلی به منظور خروج همراه با توافق از اتحادیه اروپا بار دیگر با شکست روبرو شد. نخست وزیر انگلیس در تازه ترین کوشش خود برای کسب تأیید مجلس برای توافق به دست آمده اش با اروپایی ها، به سراغ رهبر حزب مخالف کارگر رفت.

ترزا مِی پیشتر طی سه مرتبه نتوانسته بود رأی موافق هم حزبی های خود را برای تأیید این توافق کسب کند و نهایتا برای غلبه بر مخالفان درون حزبی خود به سراغ حزب کارگر رفت. اما بیانیه حزب کارگر نشان داد که نخست وزیر انگلیس بار دیگر با شکست روبرو شده و نتوانسته نظر موافق حزب کارگر را جلب کند. در بیانیه حزب کارگر با انتقاد از ترزا مِی آمده است که نخست وزیر نمی تواند در پیشنهادهای اولیه خود تغییرات یا مصالحه واقعی ارائه کند.

سخنگوی حزب کارگر انگلیس در اظهاراتی جدا اضافه کرد: ما از نخست وزیر می خواهیم به منظور یافتن جایگزینی برای کسب حمایت مجلس و یکپارچه کردن کشور، تغییراتی واقعی را در توافقش ارائه کند.

این در شرایطی است که نخست وزیر انگلیس آدینه گذشته با ارسال نامه ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا خواستار تمدید موعد برگزیت تا 30 ژوئن شد تا امکان ادامه گفتگوها بین رهبران دو حزب عمده این کشور فراهم گردد.

به نوشته گاردین، این درخواست در صورتی که با موافقت اتحادیه اروپا روبرو گردد، به معنای شرکت انگلیس در انتخابات مجلس اروپا خواهد بود. ماجرایی که به نوبه خود با مخالفت هایی درون اتحادیه اروپا روبرو شده است. فرانسه از جمله کشورهایی است که مخالف شرکت انگلیس در انتخابات مجلس اروپا در صورت عدم ارائه یک پیشنهاد نوین از سوی لندن است. فرانسوی ها در این راستا تاکنون توانسته اند که حمایت اسپانیا و بلژیک را نیز تاکنون به دست آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست وزیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسرهای داخلی و خارجی برگزیت برای خانم نخست وزیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید