راه و رسم مراجعه به سفارت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، اگر می خواهید به سفر خارج از کشور بروید، یک فرهنگ خارجی را تجربه کنید یا کشور را به قصد مهاجرت ترک کنید، ضروری است حتماً یک سری به سفارت بزنید.

راه و رسم مراجعه به سفارت

تقریباً همه سفارت ها اجازه چنین دیدار و بازدیدهایی را می دهند. هدف شما از بازدید ممکن است به دلایل کاری و تجاری باشد؛ مثلاً تمدید ویزا یا اسناد مربوط به سفر یا بازدید از ساختمان و آشنایی با فرهنگ کشوری که می خواهید به آنجا سفر کنید. ساختمان و زمین سفارت رسماً خاک آن کشور محسوب می گردد؛ به این معنی که شما در آنجا باید طبق قوانین و مقررات آن کشور رفتار کنید.

چیزهایی که لازم دارید:

  • پاسپورت یا کارت شناسایی عکس دار

پاسپورت و کارت شناسایی عکس دار خود را همراه داشته باشید (پاسپورت ترجیح داده می گردد؛ گاهی اوقات فقط با پاسپورت اجازه ورود به سفارت داده می گردد). در پی سفارتی بگردید که می خواهید به آن کشور سفر کنید. مثلاً، اگر می خواهید به سفارت آلمان در تهران بروید، باید اطلاعات تماس و آدرس سفارت را پیدا کنید.

به وب سایت سفارت سر بزنید تا در خصوص ساعات کار اداری سفارت و قوانین مراجعه به آنجا اطلاعات کسب کنید و همین طور از نحوه وقت گرفتن از قبل و معین زمان دیدار آگاه شوید. حتی می توانید در پی تورهایی باشید که پرسنل سفارت برای آشنایی شما ترتیب می دهند.

از قبل وقت بگیرید یا اگر سفارت ساعت های کاری آزاد دارد، سعی کنید در این زمان ها به آنجا مراجعه کنید.

در هنگام ورود به سفارت، پاسپورت یا کارت شناسایی عکس دار خود را به سرباز یا نگهبان ارائه دهید. یادتان باشد که از نظر فنی، شما در حال ترک خاک کشور خود هستید. طبق تمامی قوانین و مقرراتی که روی تابلوها می بینید یا راهنما، نگهبان یا سرباز به شما می گوید عمل کنید.

رفتاری مناسب و درخور شئونات خود و کشور مقصد داشته باشید. یادتان باشد شما در حال بازدید از سفارت کشور دیگری هستید.

نکته و هشدار:

هر ساله در واشینگتن دی.سی روز بازدید از سفارت برگزار می گردد. در این روز، سفارت های خارجی درب های خود را به روی میهمانان می گشایند و به شما امکان می دهند در یک روز از چندین سفارت بازدید کنید.

منبع: فوت و فن

به "راه و رسم مراجعه به سفارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه و رسم مراجعه به سفارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید