طالبان افغان در نشست چهارجانبه صلح حضور ندارد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، مشاور فرهنگی ریاست اجرایی افغانستان گفت که نخستین دور از نشست چهارجانبه صلح بین افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا به زودی برگزار می گردد که طالبان افغان در آن حضور ندارد.

طالبان افغان در نشست چهارجانبه صلح حضور ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ نت مالزی، سید فاضل سنچارکی مشاور ارشد فرهنگی ریاست اجرایی افغانستان، در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: بعضی از رسانه ها و تحلیل گران سیاسی در خصوص شروع گفت وگوهای صلح اشتباه نموده اند.

مقام ریاست اجرایی افغانستان اضافه نمود: بعضی رسانه ها و تحلیل گران در اظهارات خودشان اشاره نموده اند که گفت وگوهای صلح با طالبان افغان تا کمتر از دو هفته دیگر در پاکستان شروع می گردد اما این مذاکرات و نشست ها چهار جانبه است و میان کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در اسلام آباد برگزار می گردد و طالبان در آن حضور ندارد.

وی ادامه داد: در نشست چهار جانبه صلح در خصوص روش این گفت وگوها، گروه های شرکت نماینده و دیگر مسائل مورد بحث قرار خواهد گرفت.

چندی قبل، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه مقامات افغانستان، پاکستان، چین و آمریکا در 11 ژانویه امسال میلادی دور دوم مذاکرات صلح افغانستان را برگزار می نمایند.

دفتر مطبوعاتی دولت کابل پس از ملاقات یک روزه ژنرال راحیل شریف رئیس ستاد ارتش پاکستان با انتشار بیانیه ای اعلام نموده بود که در سفر شریف به کابل در خصوص افزایش نشست های امنیتی و اطلاعاتی دو کشور، فرایند صلح با طالبانی که آماده مذاکره هستند نیز ادامه یابد.

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز در جلسه این مجلس اعلام نموده بود که نمایندگان مردم افغانستان از فرایند صلح بایک گروه نگرانند و حکومت وحدت ملی در دور جدید مذاکرات صلح افغانستان با مجلس این کشور مشورت کند.

.

منبع: تسنیم

به "طالبان افغان در نشست چهارجانبه صلح حضور ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان افغان در نشست چهارجانبه صلح حضور ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید