قدیمی ترین ماشین های جهان در موزه رحمی کوچ استانبول!

به گزارش وبلاگ نت مالزی، موزه رحمی کوچ استانبول | Rahmi M. Koç Museum

اگر از فردی شنیدید که استانبول برای هر سلیقه ای، جاذبه ای دیدنی دارد، تعجب نکنید! در این شهر پر گردشگر و تاریخی ترکیه، چنان جاذبه های دیدنی و وصف نشدنی می بینید که هیچ گاه از یاد نخواهید برد. اگر چه جاذبه های تاریخی استانبول و مساجد دیدنی آن یکی از مکان های گردشگری و پربازدید است. با این حال برای عاشقان به ماشین و صنعت ماشین سازی، در مجله خبرنگاران به سراغ یکی از بهترین موزه های استانبول آمده ایم. موزه رحمی کوچ استانبول Rahmi M. Koç Museum یکی از آن موزه هایی است که شما را برای ساعت ها سرگرم می نماید. حتی اگر به تاریخ صنعت ماشین سازی هم علاقه نداشته باشید، در این موزه به وجود می آیید. دیدن موتورهایی قدیمی، اولین ماشین ها و دوچرخه های جهان را در این شهر یکجا خواهید دید. اگر به تاریخ صنعت ماشین سازی و هر آنچه که برای حمل و نقل در دهه های گذشته ساخته شده است، را در موزه رحمی کوچ استانبول خواهید دید.

قدیمی ترین ماشین های جهان در موزه رحمی کوچ استانبول!

بیایید کمی بیشتر راجع به تاریخ موزه بدانیم

موزه رحمی کوچ استانبول در حقیقت، در سال 1994 از طرف شخصی به همین نام (رحمی کوچ) در سواحل خلیج گلدن هورن در نزدیکی گالاتا افتتاح شد. حالا سوال پیش می آید که رحمی ام. کوچ در حقیقت که بود؟ برای پاسخ دادن به این سوال، می بایست بگوییم که رحمی کوچ، عضو ثروتمندترین سلسله ترکیه و رئیس بازنشسته گروه کوچ بود. این شخصیت بسیار پولدار و مهم ترکیه با کلکسیون و علاقه ای که به حمل و نقل داشت توانست بنای کوچک این موزه را در سال 1991 پیدا کند. این شخص برای راه اندازی موزه خصوصی خود، تا سال 1994 به دنبال بهترین ماشین ها و موتور سیکلت های تاریخی جهان گشت و توانست تعداد بی نظیری از آن ها را در موزه رحمی کوچ استانبول گردآوری نماید.

در نهایت این موزه برای بازدید عموم، در تاریخ 13 دسامبر 1994 افتتاح شد. موزه رحمی کوچ استانبول در حومه هاسکوی ساحل شمالی منطقه گلدن هورن واقع شده و دارای دو بنای متصل به هم است.

با چه نوع موزه ای روبرو هستید؟

این موزه که یک موزه خصوصی صنعتی در استانبول ترکیه است، به تاریخچه حمل و نقل، صنعت، و ارتباطات اختصاص یافته است. هر آنچه که در این موزه می بینید مربوط به ماشین های جلا داده شده، رنگارنگ و زیبای قدیمی، دوچرخه ها و همین طور موتور سیکلت های قدیمی است. انواع کشتی ها و علوم و فنون دریایی نیز در این موزه خصوصی برای بازدید عموم، قرار داده شده اند. عموم گردشگرانی که برای چندمین بار وارد استانبول می شوند یا در تور استانبول شرکت می نمایند، حتما بازدید از موزه رحمی کوچ استانبول را در برنامه های بازدید خود قرار می دهند. مخصوصا افرادی که جزو عاشقان ماشین های قدیمی و عتیقه هستند.

هم اکنون مدیتریت کل این موزه، به عهده شخصی به نام ارطغرل دورو است.

موزه رحمی کوچ استانبول برای چه کسانی مناسب است؟

موزه در زمینه های حمل و نقل زمینی (به زبان ترکی: قارایولو اولاشیمی)، دریایی (به زبان ترکی: دنیز اولاشیمی یا دنیزجیلیک)، هوایی (به زبان ترکی: هاواجیلیک)، ارتباطات (به ترکی: ایله تیشیم) و مهندسی (در زبان ترکیه به آن مهندیسلیک می گویند) آثار با ارزشی را به نمایش گذاشته است. همچین وسایل علمی و به خصوص مدل ها و عروسک هایی که در این موزه قرار داده اند، بسیار دیدنی و جذاب بوده است. این مدل های کوچک ماشین ها نه تنها بچه ها را به خود جذب می نماید بلکه بزرگسالان نیز بسیار به آن ها علاقه مند می شوند.

اگر کارت موزه استانبول دارید، می توانید از 20 درصد تخفیف برای ورود به موزه رحمی کوچ استانبول بهره ببرید.

برای اطلاعات بیشتر راجع به کارت موزه استانبول بر روی لینک زیر کلیک کنید:

  • کارت موزه استانبول، فرصتی مالی برای آشنایی با تاریخ ترکیه

چه اشیایی را در موزه رحمی کوچ استانبول می بینید؟

شما با بازدید از موزه رحمی کوچ استانبول می توانید انواع اتومبیل مسابقه ای، اسپرت، کوپه و موتور سیکلت، انواع قایق و کشتی، هواپیما و وسایل نقلیه هوایی و ابزار الات علمی مانند ساعت، اجزای اتومبیل و هواپیما، تلفن و بسیاری دیگر را مشاهده نمایید.

در بین 90 پارچه باارزش از میان برندهای مختلف ماشین سازی جهان، می توانید به دیدن مرسدس روباز مدل 1940 کاسوس سیسئرو، دو اتوموبیل مرحوم ارطغرول یکی رولس - رویس و دیگری بنتلی، آمبولانس تاریخی، فایتون های سلطنتی، تکنه و قایق های ریوا و… بروید. همچنین وسایل و اتوموبیل های جالب (چئوره دوستو) نمایش داده می گردد.

مغازه و فروشگاه هدیه موزه

اگر به فکر خرید سوغاتی یا هدیه ای برای دوستان و عزیزان خود هستید، می توانید به فروشگاه سوغاتی موزه بروید. در اینجا، حتی ماکت ها و مدل های بسیار زیبای ماشین های مورد علاقه تان را می توانید خریداری کنید.

موزه کوچکتر رحمی کوچ

جدیدا برای موزه رحمی کوچ استانبول خواهری در نظر گرفته اند و موزه دیگری هر چند کوچکتر برای آن ساخته اند. این موزه در ابعاد بسیار کوچکتر در شهر آنکارا واقع شده و متاسفانه اگر در استانبول باشید، نمی توانید از آن بازدید کنید. تور ترکیه که شهر آنکارا را در برنامه تور خود دارد، می تواند بازدید از موزه خواهر موزه رحمی کوچ استانبول را انجام دهید. نام این موزه، شانگهای رحمی کوچ نامی است که برای این موزه در نظر گرفته شده است. موزه شانگهای رحمی کوچ در سال 2005 در آنکارا افتتاح شد و در حقیقت، بیشتر مربوط به تکنولوژی های جدیدتر می پردازد.

نکته های بازدید از موزه

قطعا موزه رحمی کوچ استانبول آن چنان ویژگی های جذاب و حتی آموزنده برای جوانان و بچه ها دارد که شاید بارها، بخواهید به دیدن آن بروید. اگر چه برای بازدید از این موزه، به شما توصیه می کنیم که حداقل یک ساعت را در موزه بگشت اما اگر حوصله دارید، وقت بیشتری بگذارید. اگر هیچ گونه عجله ای در سفر ندارید، 2 ساعت را برای بازدید دقیق تر از این موزه زمان بگذارید.

  • با خودتان خوراکی به همراه داشته باشید: به دلیل اینکه در نزدیکی این موزه، سوپرمارکت ها و مغازه هایی با قیمت های مناسب وجود ندارد، بهتر است از قبل، مواد خوراکی تهیه کنید. آب معدنی و تنقلات و خوردنی هایی را که می خواهید قبل از رسیدن به این موزه خریداری کنید و به همراه داشته باشید. با این حال، کافه و رستوران نزدیک موزه را به شما معرفی می کنیم:
  • کافه ای به نام دملیک در نزدیکی موزه واقع شده است که با اشیای بسیار قدیمی تزئین شده و حال و هوایی استانبولی دارد. می توانید چای و قهوه سفارش دهید. همچنین نوشیدنی های خنک و غذاهای فست فودی موجود است.
  • اگر به دنبال رستوران می گشت، رستوران هالات گلدن هورن در نزدیکی موزه رحمی ام کوچ استانبول واقع شده است. می توانید غذاهای مدیترانه ای را در این رستوران سفارش دهید. همپنین رستوران بارباروسسا پوب با انواع نوشیدنی ها و غذاها، از شما پذیرایی می نماید. این رستوران با بسیاری از لوازم قدیم و آنتیک شبیه به موزه طراحی شده است. همچنین کافه دو لونت در نزدیکی موزه، انواع غذاهای فرانسوی را سرو می نماید.

در موزه ورودی راحتی برای معلولین، در تمام بخش ها، محل تعویض پوشاک برای اطفال و همچنین آداپتورهای توالت برای بچه ها در صورت درخواست از مشاور موزه موجود است.

هزینه ورودی موزه

هزینه ورودی آن، 12.5 لیره ترکیه است.

ساعات بازدید از موزه

موزه رحمی کوچ استانبول همه روزهبه جز دوشنبه ها برای بازدید عموم باز است. اگر قصد بازدید از موزه را در روزهای سه شنبه تا آدینه دارید، باید خودتان را در ساعت ها 10 صبح تا 5 بعد از ظهر به موزه برسانید. در ساعت های غیر این، موزه بسته است. در مجموع، ساعت های بازدید از موزه را به طور جامع و خلاصه در ادامه می آوریم:

  • سه شنبه تا آدینه: 10 صبح تا 5 بعد از ظهر
  • شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی: 10 صبح تا 6 بعد از ظهر در تاریخ های اول اکتبر تا 31 مارس؛ از 10 صبح تا 7 بعد از ظهر برای تاریخ های اول آوریل تا 30 سپتامبر.

دوشنبه ها تعطیل است.

  • آدرس: ترکیه، استانبول، محله کچه جی پیری
  • .Address: Keçeci Piri Mahallesi, Rahmi M Koç Museum Hasköy Cad. No:5, 34445 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

تورها و جاذبه های موزه

ادوات، وسایل علمی، عروسک ها و مدل های تاریخی و زیبا از دیگر مجموعه های ارزشمند این موزه در میان جاذبه های ترکیه است. می توانید در تورهایی که در نزدیکی موزه برگزار می گردد، شرکت کنید. یکی از این تورهای قایق سواری با قایق کنت اوستوروگ یا با کشتی بخاری بوده که در تور گلدن هورن شرکت می کنید. این گشت و گذار بر روی گلدن هورن حدود 40 دقیقه طول می کشد. همچنین موزه رحمی کوچ استانبول برای بازدیدنمایندگان علاقه مندش، امکان گردش در اطراف گلدن هورن را با ترن موزه فراهم نموده است. این گردش، رایگان است. منتها باید از قبل برای آن بلیط تهیه نموده و جایگاه رزرو کنید.

منبع: istanbultourstudio.com

منبع: الی گشت

به "قدیمی ترین ماشین های جهان در موزه رحمی کوچ استانبول!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین ماشین های جهان در موزه رحمی کوچ استانبول!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید