مخالفت دولت آلمان با محدود کردن سرعت در بزرگراه های این کشور

به گزارش وبلاگ نت مالزی، دولت آلمان با مشخص حداکثر سرعت برای همه بزرگراه های کشور مخالف است. وزرای محیط زیست و راه معتقدند محدود کردن سرعت خودروها اثر زیادی در حفظ محیط زیست ندارد. پلیس آلمان ولی از جنبه کاهش تصادفات خواستار چنین محدودیتی است.

مخالفت دولت آلمان با محدود کردن سرعت در بزرگراه های این کشور

به گزارش دویچه وله، دولت آلمان با محدودیت احتمالی سرعت در بزرگراه ها موافقت نکرد. اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان، در برلین گفت که هم اکنون در بخش بزرگی از شبکه راه های آلمان قواعدی هوشمند برای تنظیم سرعت خودروها وجود دارد.

دولت آلمان از یک کمیسیون متشکل از کارشناسان خواسته بود تا روی پیشنهادهایی برای بهبود بخشیدن به وضعیت محیط زیست کار کند. برنامه دولت آلمان این است که تا سال 2030 به اهدافی برسد که در چارچوب قرارداد اقلیمی پاریس برای خود تعریف نموده است.

هفته گذشته نتیجه تأملات و پیشنهادهای کمیسیون مزبور اعلام شد، از جمله اینکه سرعت خودروها در بزرگراه ها محدود به 130 کیلومتر در ساعت گردد تا دود و دم خودروها بیش از پیش کاهش یابد. گزارش هایی که در این باره منتشر شدند به بحثی گسترده در این زمینه در پهنه همگانی دامن زدند.

به ویژه آندرئاس شویر، وزیر راه آلمان، مخالفت شدیدش را با محدود کردن سرعت خودروها در بزرگراه ها اعلام نمود. شویر در مصاحبه با شماره روز یکشنبه (27 ژانویه) روزنامه آلمانی بیلد ایده محدود کردن سرعت در بزرگراه ها را پیشنهادی بر خلاف عقل انسانی دانست و تاکید نمود: اتوبان های آلمان مطمئن ترین راه های تمام دنیا هستند.

وزارت حفاظت از محیط زیست آلمان نیز از وزیر راه این کشور حمایت کرد. سخنگوی این وزارتخانه اعلام نمود که محدود کردن سرعت در بزرگراه ها طبق آنچه تا کنون شناخته شده، وسیله ای عالی برای حفاظت از محیط زیست نیست.

وزیر راه آلمان گفت که نظام محدودیت سرعت توصیه شده در آلمان امتحانش را به خوبی پس داده است. طبق این سیستم که در آلمان رایج است، محدودیت سرعت از سوی مراجع مسئول در مسیرهای سواره رو با تابلوهای مختلف اعلام می گردد. به گفته این سیاستمدار عضو حزب سوسیال مسیحی آلمان، علاوه بر این محدود کردن سرعت باعث می گردد که تنها حدود نیم درصد از فراوری گاز کربنیک کاسته گردد. اما در بیشتر کشورهای دنیا سیستم محدود کردن سرعت در بزرگراه ها برقرار است.

اشپیگل در گزارشی که دوشنبه 28 ژانویه درباره محدود کردن سرعت خودروها در بزرگراه ها منتشر نموده نیز با استناد به آنالیز شورای امنیت راه آلمان در سال 2016 نوشته که در بخش هایی از بزرگراه که در آن محدودیت سرعت وجود دارد نزدیک به 26 درصد کمتر تصادفات مرگبار اتفاق افتاده نسبت به مسیرهایی که محدودیت سرعت نداشته اند. همچنین شمار کسانی که به شدت آسیب دیده اند در مسیرهایی که دارای محدودیت سرعت هستند حدود 17 درصد کمتر بوده است.

اتحادیه پلیس آلمان با استناد به همین آمارها و داده ها معتقد است که برای ایمن سازی بیشتر رانندگی در جاده ها هم که شده باید حداکثر سرعت واحدی را برای همه بزرگراه ها اعمال کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "مخالفت دولت آلمان با محدود کردن سرعت در بزرگراه های این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت دولت آلمان با محدود کردن سرعت در بزرگراه های این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید