مدیران مدارس نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل ها داشته باشند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، تهران (پانا) - عضو کمیته کشوری کووید - 19 با بیان اینکه جنب و جوش و نشاط دانش آموزان مانع رعایت صحیح فاصله گذاری بین آنان در مدارس می گردد، خواهان دقت نظر بیشتر در بازگشایی ها به خصوص با توجه به شیوع سویه تازه کرونا شد.

مدیران مدارس نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل ها داشته باشند

به گزارش ایرنا، مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست اظهار کرد: دانش آموزان به خصوص در دوره دبستان، بسیار پرانرژی و پرجنب و جوش هستند و تمایل زیادی به معاشرت کردن با همکلاسی ها و همسالان خود دارند. در چنین شرایطی کنترل و دور نگه داشتن آنها از یکدیگر کار ساده ای نیست و احتیاج به برنامه ریزی بیشتر دارد.

وی، مهمترین راه چاره را کاهش ظرفیت مدارس و نوبتی کردن کلاس ها عنوان نمود و گفت: مسوولان و دست اندرکاران چه در حوزه وزارت بهداشت و چه در حوزه وزارت آموزش و پرورش و بعلاوه مدیران مدارس باید نظارت دقیقی بر اجرای فاصله گذاری ها و رعایت پروتکل ها داشته باشند و این موضوع را مرتب رصد نمایند.

یونسیان تاکید نمود: با توجه به بروز جهش تازه ویروس کرونا در آفریقای جنوبی و کامل نشدن واکسیناسیون در کشور، بازگشایی ها با توجه به جمعیت زیاد دانش آموزان به ویژه در صورت رعایت نشدن فاصله گذاری صحیح، مسائلی در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم نظارت دقیقتر بر مجموعه هایی از جمله مدارس اظهار کرد: در صورتی که توصیه های بهداشتی در این اماکن رعایت نگردد، باید در خصوص ادامه بازگشایی ها دستورالعمل جدی تری صادر گردد تا از فراهم شدن زمینه بروز موج بعدی بیماری کرونا پیشگیری گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تا زمانی که اطلاعات در خصوص سویه تازه ویروس کرونا مانند علائم بالینی، قدرت انتشار، ایمونولوژیک و مقاومت واکسن ها معین نگردد، به نظر می رسد باید در خصوص بازگشایی ها دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: افزایش موارد تازه مبتلایان در اروپا بعد از لغو محدودیت های متعدد کرونایی اجرا شده و به عبارتی بازگشایی های همزمان در این کشورها عامل اصلی این موضوع بوده است؛ به گونه ای که اکنون در کشورهایی مانند آلمان، هلند و اتریش سرعت بالای انتقال بیماری مشاهده می گردد.

یونسیان ادامه داد: این کشورها اگر چه آمار واکسیناسیون بالایی داشتند اما به دلایلی همانند گذشت زمان زیادی از تزریق واکسن ها و بازگشایی بی حساب و همزمان، شاهد اتفاقات ناخوشایندی هستند. کشور ما هم از این موضوع مستثنی نیست و ممکن است با بازگشایی های بی حساب شاهد شیوع مبتلایان به بیماری کرونا باشیم.

نگرانی ها از بروز سویه تازه کرونا

عضو کمیته کشوری کووید - 19 به نگرانی ها در خصوص بروز سویه تازه کرونا در آفریقای جنوبی اشاره نمود و گفت: اگر چه هنوز اطلاعات دقیقی از مقدار سرایت پذیری، افزایش علائم و شدت پذیری بیماری و مقاومت نسبت به واکسن گزارش نشده اما به علت جهش در این سویه، نگرانی های جدی در سطح جهان به وجود آمده است.

یونسیان ادامه داد: پیش بینی های اولیه نشان می دهد که سویه تازه در طول چند هفته می تواند جایگزین سویه دلتا گردد و دوباره مسائل زیادی را برای جامعه جهانی ایجاد کند.

وی ادامه داد: هرچند هنوز اطلاعات ما در خصوص سویه تازه کم است اما هم مردم و هم مسوولان باید بیشتر هوشیار باشند؛ مردم با رعایت دقیق توصیه های بهداشتی و مسوولان با برنامه ریزی مناسب، مانع جولان این سویه تازه در کشور شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدیران مدارس نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل ها داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران مدارس نظارت دقیقی بر رعایت پروتکل ها داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید