موزه هنر و علم سنگاپور، موزه ای به شکل گل نیلوفر

به گزارش وبلاگ نت مالزی، موزه هنر و علم سنگاپور یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی این دولت شهر است که هر ساله تعداد زیادی توریست را به خود جذب می نماید. معماری شگفت انگیز این موزه باعث شده تا حتی فضای بیرونی آن برای مسافران بسیار مجذوب نماینده به نظر برسد. تعداد زیادی از مسافران دوست دارند تا در محوطه بیرونی این موزه ایستاده و عکاسی نمایند. اما داخل این موزه هم دست کمی از شگفتی نمای بیرونی آن ندارد. چرا که موزه هنر و علم سنگاپور اولین موزه ای است که علم و هنر را در کنار هم به نمایش می گذارد. اگر قصد سفر به سنگاپور را دارید و می خواهید با جاذبه های توریستی آن آشنا شوید، ادامه مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این مقاله از خبرنگاران ، تمامی نکات مهم در خصوص موزه هنر و علم ارائه شده است.

موزه هنر و علم سنگاپور، موزه ای به شکل گل نیلوفر

معرفی موزه هنر و علم سنگاپور

موزه هنر و علم سنگاپور در 17 فوریه 2011 افتتاح شد و توانست لغب اولین موزه تلفیق هنر و علم در کل جهان را بگیرد. در این موزه می توانید ترکیبی از هنر، علم، فرهنگ و تکنولوژی را در کنار هم مشاهده کنید. با وجود این که بخش هایی از این موزه ثابت و همواره در دسترس مسافران و گردشگران هستند، بازهم بیشتر نمایش ها و برنامه های اصلی این موزه، برنامه هایی است که به وسیله سایر موزه ها و ارگان های فرهنگی اجرا می گردد.

هیچ کدام از این نمایش ها همیشگی نیستند و به صورت دائم در موزه علم و هنر برگزار نمی شوند. اما امکان این که دوباره تکرار شوند وجود دارد. استقبال مردم و مسافران از نمایش ها و برنامه های مختلف موزه هنر و علم سنگاپور، امکان برگزاری مجدد این برنامه ها را بالا می برد. در ادامه این مطلب با بعضی از این برنامه ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

بخش های مختلف موزه هنر و علم سنگاپور

این موزه از دو بخش اصلی تشکیل شده که یکی از این بخش ها در آب های خلیج مارینا قرار گرفته و بخش دیگر همان بخش نیلوفری شکلی است که به صورت شناور طراحی شده است. در این موزه 21 بخش مختلف و گالری های جداگانه وجود داشته که شما می توانید همواره از گالری های ثابت آن ها به نام گالری علوم هنر تماشا کنید. گالری های ثابت دیگری هم در این موزه دیده می گردد که تمامی آن ها آثار زیبایی در رابطه با هنرهای تجسمی، علم، جهانی آینده و بخش های تقویت خلاقیت دارند. سه گالری معروف دیگر در بین 21 گالری موزه هنر و علم سنگاپور شامل گالری کنجکاوی، گالری خلاقیت و گالری تاثیرگذاری می شوند. در صورتی که در تاریخ های معینی به این موزه سر بزنید، می توانید از کارگاه ها و سایر نمایشگاه های موقت موزه هنر و علم هم تماشا کنید.

آشنایی با هنر خیابانی در موزه هنر و علم سنگاپور

یکی از کارگاه ها و نمایش های موقتی که در موزه هنر و علم سنگاپور برگزار می گردد، نمایش تلفیق علم با هنر خیابانی است. در این نمایش، هنرمندان هنرهای خیابانی که در آینده می توان مشاهده کرد را طراحی نموده و به نمایش می گذارند. یکی از معروف ترین نمایش های مربوط به هنرهای خیابانی که در موزه هنر برگزار خواهد شد، نمایش Sneakertopia بود. در این نمایش که در فوریه 2023 برنامه ریزی شده است. ترکیب هنر هنرمندان خیابانی با کتونی های اسنیکر به نمایش گذاشته خواهد شد. همینطور علاقه مندانی که به این نمایش می آیند می توانند با بزرگترین کلکسیون اسنیکر از زمان ساخت این برند تا به امروز آشنا شوند. هم اکنون امکان رزرو بلیت برای این نمایش در سایت این موزه وجود دارد.

در این موزه وارد جهانی آینده می شوید!

یکی دیگر از نمایش ها و برنامه ها که در سال 2023 در موزه هنر و علم سنگاپور برگزار گردید، برنامه بازدید از جهانی آینده است. در این نمایش موقت، افراد می توانند به موزه هنر و علم سنگاپور رفته و با پیشبینی های علمی هنرمندان از آینده آشنا شوند. در این نمایش تمامی حدسیات درباره جهانی آینده به صورت یک جهانی مجازی به وسیله هنرمندان ساخته شده و به نمایش عموم گذاشته می گردد. مسافران می توانند برای ساعتی در این کارگاه شرکت نموده و زندگی در آینده را تجربه نمایند. برای شرکت در این نمایشگاه، تهیه بلیت الزامی است.

معماری موزه هنر و علم سنگاپور

یکی از مهم ترین نکات درباره این موزه که باعث افزایش محبوبیت آن در بین مسافران و مردم محلی شده است، معماری این موزه است. طراحی اصلی موزه علم و هنر سنگاپور به شکل یک گل نیلوفر است. این گل نیلوفر از طرفی هم نماد انگشتان انسان است و به شکل یک دست باز دیده می گردد. این بنا بر روی یک شبکه فلزی ضد آب ساخته شده و درون آب شناور است. همین موضوع باعث شده تا بنای کلی شباهت بیشتری به گل نیلوفر داشته باشد.

تمام ساختار بدنه موزه از مواد ضد آبی که در ساخت کشتی سازی استفاده می گردد تشکیل شده است. سیستم لوله کشی سازه به گونه ای است که آب باران را جمع نموده و برای استفاده داخلی در موزه تصفیه می نماید. همین سیستم داخل موزه یک آبشار بزرگ مصنوعی ایجاد نموده که خود یکی از بخش های اصلی و تماشای موزه محسوب می گردد.

نحوه بازدید چگونه است؟

این موزه در نزدیکی خلیج مارینا و هتل شن های خلیج مارینا ساخته شده است. همین موضوع دسترسی به موزه را آسان تر نموده است. علاقه مندان می توانند سوار مترو شده و به راحتی در ایستگاه بی فرانت پیاده شوند. به محظ پیاده شدن در این ایستگاه، ساختما شن های خلیج مارینا و در نزدیکی آن موزه هنر و علم دیده می گردد. بنابراین هزینه سفر به این موزه هم بسیار کم بوده و نیازی به گرفتن تاکسی نیست.

موزه هنر و علم سنگاپور همه روزه از ساعت 10 صبح تا 7 عصر بازدیدنمایندگان می توانند در این ساعت ها بلیت تهیه نموده و از این موزه تماشا نمایند. می توان بلیت موزه را به هر دو صورت اینترنتی و حضوری خریداری کرد. قیمت بلیت موزه بسته به نمایش ها و کارگاه های فعال در آن فرق دارد. بعلاوه بلیت برای بچه ها و بزرگسالان هم قیمت متفاوتی دارد. به همین علت بهتر است قبل از رفتن، قیمت بلیت روز را آنالیز کنید.

پس از بازدید از این موزه هم می توانید به جاهای تماشای دیگر سنگاپور رفته و از آن ها هم تماشا کنید. چرا که موقعیت جغرافیایی این موزه بسیار نزدیک مکان های مشهور و گردشگری سنگاپور است. بعضی از جاذبه های تماشای نزدیک به این موزه در جدول زیر ارائه شده اند.

کلام آخر

برای بازدید از گالری های ثابت موزه هنر و علم سنگاپور، مسافران می توانند همه روزه به این مـوزه مراجعه نموده و بلیت تهیه نمایند. اما باید در نظر داشت که نمایش ها و کارگاه های مخصوص این موزه همه روزه در دسترس نبوده و باید تاریخ آغاز و انتها آن ها را در سایت موزه هنر و علم آنالیز کرد. بازدید از موزه هنر و علم می تواند یکی از برترین تجربه های سفر برای تمامی افراد با هر سلیقه ای باشد. در فصل هایی که مسافران سنگاپور زیاد هستند، احتمال این که موزه شلوغ باشد و قیمت آن هم بالاتر برود زیاد است. در صورتی که می خواهید با جاذبه های گردشگری سنگاپور بیشتر آشنا شوید، سایر مطالب وبلاگ نت مالزی را از دست ندهید. از همراهی شما تا این لحظه سپاس گزاریم.

موزه هنر و علم سنگاپور کجاست؟

موزه هنر و علم سنگاپور در نزدیکی برج های شن های خلیج مارینا قرار گرفته و دسترسی به آن با سیستم حمل و نقل عمومی امکان پذیر است.

چرا موزه هنر و علم سنگاپور معروف است؟

این موزه اولین موزه ای است که علم و هنر را یکپارچه نموده است. علاوه بر آن، معماری خلاقانه این موزه هم باعث افزایش معروفیت آن در بین گردشگران شده است.

قیمت بلیت موزه هنر و علم سنگاپور چقدر است؟

قیمت بلیت موزه هنر و علم سنگاپور بسته به نمایشگاه های فعال در آن و مناسبت های خاص فرق دارد. بعلاوه قیمت بلیت برای سنین مختلف هم فرق داشته و باید قیمت بلیت به روز محاسبه گردد.

منبع: الی گشت

به "موزه هنر و علم سنگاپور، موزه ای به شکل گل نیلوفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه هنر و علم سنگاپور، موزه ای به شکل گل نیلوفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید