هزینه ساخت آیفون 13 پرو بیشتر از گلکسی S21 پلاس است

به گزارش وبلاگ نت مالزی، طبق آنالیز های اجرا شده، هزینه ساخت مدل 256 گیگابایتی آیفون 13 پرو نه تنها بیشتر از نسل قبلی این گوشی است بلکه نسبت به گلکسی S21 پلاس هم هزینه فراوری بالاتری دارد.

هزینه ساخت آیفون 13 پرو بیشتر از گلکسی S21 پلاس است

اپل برای آیفون 13 پرو از 6 گیگابایت رم LPDDR4X استفاده نموده و این یعنی فناوری جدیدتر LPDDR5 استفاده نشده است. مدل های استاندارد و پرو در نگاه اول از پردازنده گرافیکی یکسانی بهره می برند ولی طبق اعلام اپل، پردازنده گرافیکی مدل های پرو دارای 5 هسته پردازشی است ولی مدل های استاندارد باید از 4 هسته مربوط به گرافیک استفاده نمایند.

دوربین واید مدل های استاندارد مبتنی بر پیکسل های 1.7 میکرومتری است ولی نسل قبلی این دو گوشی از سنسور با پیکسل های 1.4 میکرومتری استفاده می کرد. اما اپل برای مدل های پرو از دوربین واید مجهز به سنسور با پیکسل های 1.9 میکرومتری استفاده نموده که نسبت به پیکسل های 1.4 میکرومتری نسل قبلی با ارتقای قابل توجهی روبه رو شده اند.

روی هم رفته آیفون 13 پرو از قطعات گران تری نسبت به نسل قبلی خود بهره می برد. به طور معین، مجموع قطعات این گوشی 570 دلار قیمت دارند و ضمناً در این تخمین، هزینه هایی مانند نرم افزار، مالکیت معنوی، نیروی کار و حمل و نقل حساب نمی شوند. اپل این گوشی را با قیمت 1099 دلار راهی بازار می نماید که 1.9 برابر هزینه ساخت محسوب می گردد. برای مقایسه باید بگوییم که هزینه قطعات آیفون 12 پرو 548 دلار بود.

از طرف دیگر، سامسونگ برای ساخت مدل 256 گیگابایتی گلکسی S21 پلاس 508 دلار هزینه می نماید و با قیمت 1049 دلار به دست کاربران می رساند. این یعنی سامسونگ در ازای فروش این گوشی در مقایسه با آیفون 13 پرو سود بیشتری دریافت می نماید.

با این حال، طبق گزارش های مختلف فروش گوشی های سری گلکسی S21 پایین تر از انتظارات سامسونگ است ولی به نظر می رسد سری آیفون 13 با استقبال گسترده کاربران روبه رو شده اند.

منبع: NoteBookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "هزینه ساخت آیفون 13 پرو بیشتر از گلکسی S21 پلاس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه ساخت آیفون 13 پرو بیشتر از گلکسی S21 پلاس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید