هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، دمیان هیندز، وزیر آموزش انگلیس هشدار داد: آموزگارانِ مدارس باید دانش آموزان را از خطرات ناشی از خبرهای جعلی و اطلاعات اشتباه در فضای اینترنت، بیشتر و بهتر آگاه نمایند.

هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، براساس راهنمای ایمنی جدید برای مدارس که دولت این کشور منتشر می نماید هر کودک به عنوان بخشی از برنامه درسی اجباری در خصوص خطرات آنلاین آموزش می بیند.

آموزگاران باید به بچه ها یاری نمایند آنچه که آنلاین می بینند را ارزیابی نموده و همچنین به آنها، تشخیص خطرات بالقوه و اینکه چگونه و چه وقت حمایت بخواهند را بیاموزند.

دولت انگلیس اعلام نموده است که چنین آموزش هایی بچه ها را قادر می نماید خبرهای جعلی را موثرتر شناسایی نموده و به آن پاسخ دهند و بین اطلاعات اشتباه سهوی و عمدی تفاوت قائل شوند.

دپارتمان آموزش انگلیس در بیانیه ای در این رابطه تاکید نمود: تکثیر خبرهای جعلی می تواند اعتماد را تخریب کند، به فرهنگِ یادگیری صدمه وارد کند و تضعیف کنجکاوی را به همراه داشته باشد.

هیندز در این باره یادآور شد که اینترنت پخش جعلیات را به صورت عمدی یا سهوی بسیار آسان نموده است.

وی همچنین به همراه مت هنکاک، وزیر بهداشت این کشور در نشست رسانه های اجتماعی و آسیب های آنلاین شرکت می نماید و یکی از عناوینی که دولت انگلیس مایل است در این نشست مطرح گردد، جنبش ضد واکسن است.

وزیر آموزش انگلیس در این باره گفت: امروز ما با شرکت های رسانه های اجتماعی مجازی به آنالیز چگونگی جلوگیری از گسترش مطالب گمراه نماینده در خصوص واکسیناسیون می پردازیم اما این معضل بسیار وسیع تر از آن است که تصور می گردد و بدون اقدام گسترده و شدید، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اوایل سال آینده دولت انگلیس بنا دارد برنامه های آموزش بهداشتی در مدارس را اجرا کند که حاوی مطالب مربوط به رفاه جسمی و روانی ـ اجباری برای همه ـ است و هدف این است که هر کودک در خصوص ایمنی و آسیب های مرتبط با اینترنت در کنار اهمیت سلامت روان آموزش ببیند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبرهای جعلیِ اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید