وزارت ورزش برای 4 فدراسیون سرپرست گذاشت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معاون توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای وزارت ورزش وجوانان با اعلام خبر معرفی سرپرستان فدراسیونهای هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان گفت: برای رعایت بی طرفی، سرپرستان فدراسیونها نمی توانند در انتخابات آن فدراسیون شرکت نمایند.

وزارت ورزش برای 4 فدراسیون سرپرست گذاشت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، محمد رضا داورزنی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان با اعلام اینکه روسای چهار فدراسیون ورزشی برای تحقق کامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از ریاست فدراسیون استعفا دادند توضیح داد: امروز 4 سرپرست برای این فدراسیون ها معرفی می شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه سرپرستان فدراسیون ها فقط فرایند برگزاری مجامع انتخاباتی را انجام می دهند، اضافه نمود: آنها مجوز کاندید شدن برای ریاست فدراسیون را ند ارند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با معرفی احمد گواری به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی،حسن سلگی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان،یاشار بی غم سرپرست فدراسیون چوگان و حسن اباذری به عنوان سرپرست فدراسیون هاکی گفت: ضمن ادای احترام به روح مرحوم بهرام شفیع سعی کردیم تا سرپرستان را از میان افراد شایسته ای انتخاب کنیم تا راهنمایی فدراسیون را به بهترین نحو انجام دهند.

وی انتخابات فدراسیون ها را منوط به رعایت اساسنامه و آیین نامه های مجامع فدراسیون دانست و گفت: همواره انتخابات طی یک مسیر کاملا دموکراتیک انجام خواهد شد و واجدین شرایط می توانند خود را در معرض رای مجامع قرار دهد.

او بالاترین رکن قانونی فدراسیون ها را مجامع آنها دانست و گفت: در کوشش هستیم تا مجامع انتخاباتی فدراسیون ها را پس از طی مراحل قانونی در زمان مناسب برگزار کنیم.

داورزنی خاطرنشان ساخت: امروز 4 سرپرست معرفی و هفته آینده 4 سرپرست دیگر معرفی خواهد شد. سایر فدر اسیون های مشمول نیز با توجه به تمکین از قانون مذکور، تحت انجام این فرایند قرار خواهند گرفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد:با توجه به ابلاغ دولت، این افراد استعفای خود را تقدیم رییس مجمع فدراسیون کردند، به این ترتیب برای این فدراسیون ها سرپرست معین می گردد.

او در خصوص وظایف سرپرستان شرح داد :سرپرستان موظفند طی فرایند مربوطه در مدت 3 ماهی که در پیش دارند ثبت نام ها را آغاز نمایند و همه کسانی که می خواهند خودشان را در معرض آرای مجامع قرار دهند ثبت نام نمایند.

داورزنی در ادامه در خصوص فرایند معین صلاحیت ها شرح داد : کاندیداها سوابق شان مورد آنالیز قرار می گیرد و در نهایت بین کسانیکه برای رقابت نهایی باقی می مانند برنامه ها را تهیه نموده و در اختیار اعضای مجمع قرار می دهند و در روز انتخابات، فردی که ازسوی مجمع انتخاب می گردد، برای ما قابل احترام است.

او اضافه نمود : به دلیل تمکین وزارت ورزش و فدراسیون های مربوطه از قانون، امروز 4 سرپرست معرفی شدند و وزارت ورزش و جوانان به عنوان یکی از دستگاه ها و نهادهایی که همواره قانون مدار بوده در این بخش نیز سعی نموده با تدبیر کار را پیش ببرد .

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای در بخش دیگری از سخنانش از روسای بازنشسته فدراسیونها به عنوان سرمایه های ورزش نام برد و از کوشش هایشان تقدیر کرد و اضافه نمود : ما در مجموعه وزارت ورزش و جوانان کوشش خواهیم کرد که در هیات رئیسه فدراسیون ها و در فرایند تصمیم گیری در فدراسیون ها از ظرفیت این عزیزان استفاده کنیم .

او اضافه نمود : همچنین کوشش می کنیم که به صندلی افرادی که در فدراسیون بین المللی مسئولیتی دارند آسیبی وارد گردد و بتوانند با حمایت فدراسیون ها به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این فدراسیون ها کار خود را ادامه دهند .

داورزنی با اعلام اینکه امروز تکلیف سرپرستی چهار فدراسیون هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان تعیین شده و سرپرستان آن ها معرفی می شوند توضیح داد: این سرپرستان طی فرایند پیش بینی شده فدراسیون را برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه سرپرستان انتخاب شده، حق شرکت در انتخابات به عنوان کاندید را ندارند اضافه نمود: افراد علاقمند به احراز پست ریاست این فدراسیون ها ، با هماهنگی با معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در یک مدت زمان دو الی سه ماه فرصت دارند برای ثبت نام در مجمع آماده شوند.

معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برخی از این فدراسیون ها برنامه های و رویداد های مهم بین المللی را درپیش رو دارند اضافه نمود: وزارتخانه تمام کوشش خود را خواهد نمود تا با حمایت های همه جانبه خود مانع بروز خللی در این اعزام ها گردد.

وی از پایش وضعیت همه فدراسیون هاخبر داد و توضیح داد: به زودی همه افرادی که مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند، تعیین شده و در روند جایگزینی به وسیله انتخابات آزاد و دموکراتیک قرار می گیرند.

او همچنین اضافه نمود: برخی از فدراسیون هایی که روسای آنها بازنشستگان بودند ، دوران ریاست آنها نیز به خاتمه رسیده است و با توجه به مفاد قانون منع به کارگیری بازنشستگان امکان شرکت مجدد آنها در انتخابات وجود ندارد و به همین دلیل برای این فدراسیون ها نیز باید سرپرستی انتخاب گردد.

وی با بیان این نکته که وزارت ورزش و جوانان برای حفظ و توسعه کرسی های بین المللی که در اختیار کشورمان است مجدانه در کوشش و تکاپوست خاطر نشان ساخت: روند جایگزینی کاندیداهای جدید با روسای پیشین صدمه و خللی در پست هایی که در اختیار افراد است وارد نخواهد نمود. برخی از این پست ها در اختیار شخصیت حقوقی افراد است که پس از انتخاب رئیس جدید، این سمت نیز منتقل می گردد و برخی در اختیار شخصیت حقیقی افراد است که وزارتخانه و فدراسیون برای حفظ این سمت از این افراد حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وزارت ورزش برای 4 فدراسیون سرپرست گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ورزش برای 4 فدراسیون سرپرست گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید