وزیر حمل و نقل انگلیس استعفا داد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، جو جانسون وزیر حمل و نقل انگلیس اعلام نموده که طرح ترزا می باعث دوپاره شدن انگلیس شده است و کشور را در معرض بزرگترین بحران بعد از جنگ جهانی دوم قرار داده است.

وزیر حمل و نقل انگلیس استعفا داد

تلویزیون دولتی انگلیس در این خصوص اعلام نموده است که: جانسون وزیر حمل و نقل انگلیس در اعتراض به طرح نخست وزیر انگلیس در خصوص چگونگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به طرح چکرز از سمت خود استعفا کرد.

طرح مورد نظر ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا که به طرح چکرز معروف شده، پیش از این نیز با مخالفت چهره های محافظه کار از جمله بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق کابینه می روبرو شده بود و برخی از مخالفان با غیرقابل قبول خواندن این طرح، خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی شده اند.

طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا در حال حاضر از سوی رهبران این اتحادیه نیز با مخالفت های روبرو شده و دو طرف هنوز نتوانسته اند بر سر دستیابی به یک راهکار مشترک در مورد معین وضعیت تجاری واردات و صادرات کالا پس از برگزیت به یک جمع بندی نهایی دست یابند.

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، موسوم به برگزیت، تابستان دو سال پیش در همه پرسی رای آورد و در حال حاضر مقام های بریتانیا با مقام های اتحادیه اروپا در مذاکره اند تا نحوه اجرای این خروج و توافق های بعد از آن را معین نمایند.

قرار است انگلیس از روز 29 مارس، از اتحادیه اروپا خارج گردد ولی هنوز تعیین نشده است که پس از آن، رابطه این کشور با اتحادیه اروپا چه طور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر حمل و نقل انگلیس استعفا داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر حمل و نقل انگلیس استعفا داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید