کردستان عراق، تصمیم اتحادیه میهنی به مقابله با یکجانبه گرایی حزب بارزانی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، اقدام اخیر حزب دموکرات کردستان در لغو مصونیت یک عضو جماعت اسلامی در مجلس محلی تنها به دلیل افشاگری علیه شاد بارزانی و سوءاستفاده از کرسی اقلیت های قومی در مجلس اقلیم کردستان عراق صدای دیگر احزاب سیاسی این منطقه را درآورده است.

کردستان عراق، تصمیم اتحادیه میهنی به مقابله با یکجانبه گرایی حزب بارزانی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نت مالزی، شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در نشست ویژه ای به ریاست لاهور شیخ جنگی و بافل طالبانی روسای مشترک خود به آنالیز این اقدام حزب دموکرات کردستان عراق و سیاست یکجانبه گرایی این حزب در فضای سیاسی اقلیم پرداخت.

در بیانیه صادره شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان آمده است که نشست پنج شنبه گذشته مجلس اقلیم و اقدام حزب دموکرات در سلب مصونیت از یک عضو مجلس، وحدت ملی کردستان و سازگاری سیاسی احزاب این منطقه را با مخاطرات جدی روبرو کرده و فرایند سیاسی اقلیم کردستان را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در ادامه این بیانیه آمده است که حزب دموکرات کردستان از کرسی اقلیت ها در جهت نیل به مقاصد خود بهره برداری کرده است، این در حالیست که حقوق قانونی این اقلیت ها و حضور آنها در مجلس همواره مورد تاکید بوده است.

شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در بیانیه خود می افزاید که اتحادیه تصمیم به رایزنی مستمر با دیگر جریان های سیاسی با هدف ممانعت از یکجانبه گرایی و تکرو مجلسی و استفاده از حقوق اقلیت ها در راستای نیل به اهداف حزبی کرده است.

یادآوری می گردد که حزب دموکرات کردستان در مجلس محلی اقدام به لغو مصونیت سوران عمر از نمایندگان حزب جماعت اسلامی کردستان کرد. این نماینده به افشاگری در مورد پرونده های کلان فساد اقتصادی در اقلیم کردستان عراق پرداخته بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کردستان عراق، تصمیم اتحادیه میهنی به مقابله با یکجانبه گرایی حزب بارزانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کردستان عراق، تصمیم اتحادیه میهنی به مقابله با یکجانبه گرایی حزب بارزانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید