9 استان امروز بارانی و بادی می شوند ، پیش بینی شرایط هوای کشور تا آخر هفته

به گزارش وبلاگ نت مالزی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار، رعدوبرق و وزش باد در 9 استان، افزایش نسبی دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور اطلاع داد.

9 استان امروز بارانی و بادی می شوند ، پیش بینی شرایط هوای کشور تا آخر هفته

به گزارش وبلاگ نت مالزی، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز یکشنبه در برخی منطقه ها گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق رخ می دهد.

وی ادامه داد: بعلاوه امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (21 شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های گیلان، مازندران، تهران و سمنان بارش پراکنده و طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

وی ادامه داد: سه شنبه (22 شهریورماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

به گفته ضیاییان، از اواخر وقت چهارشنبه (23 شهریورماه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده رخ می دهد.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه (24 شهریورماه) بارش در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه و سه شنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما حاکم است.

ضیاییان ادامه داد: امروز در برخی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی منطقه ها به ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد، بعلاوه در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد که می تواند موجب خیزش گردوخاک به ویژه در نوار مرزی این دو استان گردد.

وی اعلام کرد: دوشنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و نوار مرزی خوزستان و ایلام، چهارشنبه در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور، پنج شنبه در بخش هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که در منطقه ها مستعد، خیزش و نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان طی امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (21 شهریور) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 20 و حدبیشتر دمای 31 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (22 شهریور) صاف و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 21 و حدبیشتر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در انتها گفت: طی امروز و فردا (20 و 21 شهریورماه) اهواز با دمای 44 و 45 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "9 استان امروز بارانی و بادی می شوند ، پیش بینی شرایط هوای کشور تا آخر هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 استان امروز بارانی و بادی می شوند ، پیش بینی شرایط هوای کشور تا آخر هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید