جهاد کشاورزی انگار وزارتخانه 8 محصول است

به گزارش وبلاگ نت مالزی، شمس الله شریعت نژاد در مصاحبه با خبرنگاران گفت: از جمله انتقادات به عملکرد دولت این است که باغداری جایی در کشاورزی ندارد یعنی وزارت کشاورزی انگار وزارت حدود 8 محصول بوده و آن هم فقط به صورت خرید و دولت هیچ دخالتی در مرکبات و کیوی و .. ندارد واین موضوع را در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی تذکر دادم و اصرار داریم که این دست موضوعات اصلاح گردد، همچنین با توجه اقلیم وآب در کشور مزیت باغداری بیشتر از کشاورزی است.

جهاد کشاورزی انگار وزارتخانه 8 محصول است

شریعت نژاد در باره امهال و استمهال وامها و فروش محصولات کشاورزی در منطقه پس از برف 92 و 95 نیز اضافه نمود: بارش 1.70 سانتی متر برف در سال 92 در تاریخ بی سابقه بوده و آسیب های زیادی را به بخش های مختلف منطقه وارد کرد و حدود شش هزار واحد مسکونی آسیب دیده و کشاورزی دچار آسیب جدی گشت.

وی ادامه داد:دولت علیرغم همه مشکلات اقتصادی کمک های مختلفی را به اشکال گوناگون از جمله امهال وام ها ، مبالغ بلا عوض و غیره به مردم منطقه نموده و فقط برای امهال وام ها دولت در سال 93 سه تا مصوبه داشت و تضمین و تهعد کرد بازپرداخت سر رسید وام مردم را در مدت 3 سال امهال کند و این موضوع کم سابقه بود.

شریعت نژاد توضیح داد: در برف سال 95 و سرمای ناشی از آن بسیاری از باغات دچار سرمازدگی گشت و بازهم دولت با خرید محصولات یخ زده باغی مردم به کشاورزان کمک کرد و بیش از 14 هزار تن فقط کیوی یخ زده از مردم خریداری گشت که در تاریخ این کار سابقه نداشت.

وی درباره وضعیت بهداشت و درمان شهرستانهای تنکابن، رامسر و عباس آباد هم ادامه داد: بهداشت و درمان در منطقه دارای کارنامه خوبی بوده و ساختمان اورژانس، درمانگاه ، ساختمان سرطان ، بیمارستان ، خوابگاه دانشگاه پرستاری و مامایی در شهرستان رامسر ساخته گشت و احداث ساختمان واحد بین الملل که زمانی بحث انتقال آن مطرح بود از جمله اقدامات بهداشت و درمان در این شهرستان است.

شریعت نژاد درباره فرودگاه رامسر هم گفت: توسعه باند فرودگاه به طول 2700 متر انجام گشته و اولین باند بتنی کشور است و مشکل موجود ناشی از موانعی است که بر سر راه توسعه ناوبری هواپیمایی وجود دارد ومجمتع فدک باید 70 متر عقب نشینی کند و تاسیسات ملاصدرا باید جمع گردد.

وی اضافه نمود: برای تاسیسات ملاصدرا مکانی در کتالم معین گشته و قرار گشت تا مبلغ 5 میلیارد تومان اعتبار در اختیار این مجموعه قرار گیرد وبتوانند ساختمان را احداث نمایند و بر اساس آخرین پیگیری های انجام گشته و قرار گشت به فدک در جای دیگر مکان داده گردد.

این نماینده مجلس درباره موانع پروازی فرودگاه رامسر گفت: سازمان هواپیمایی کشور به تیرهای برق و برخی درختان بلند بر سر راه مسیر پروازی ایراد گرفت و درخواست کردند که این موانع رفع گردد و مبلغ یک میلیارد تومان برای زیر زمینی کردن تیربرق ها اختصاص داده گشت و در باره درختان هم با جلساتی که با رئیس سازمان گردشگری داشتیم درختان را جابجا کردیم و بزودی پروازها از سر گرفته می گردد.

منبع: mehrnews.com

به "جهاد کشاورزی انگار وزارتخانه 8 محصول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد کشاورزی انگار وزارتخانه 8 محصول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید