حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری با تسهیلات ارزان قیمت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، سرپرست گردشگری و معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر حمایت از سرمایه گذاران در حوزه زیر ساخت های گردشگری با ارائه تسهیلات ارزان قیمت تاکید نمود.

حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری با تسهیلات ارزان قیمت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، محمد خیاطیان سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با حضور در برنامه پیشران شبکه 4 سیما که با موضوع گردشگری و مسائل پیش روی این صنعت برگزار گردید، به بحث و تبادل نظر دراین باره پرداخت.

سرپرست معاونت گردشگری در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات انجام گردیده سازمان متبوع خود در حوزه آموزش و بیمه راهنمایان گردشگری، گفت: مباحث یادگردیده دو مقوله مهم در بروزرسانی فعالیت های راهنمایان گردشگری است و سازمان میراث فرهنگی این موضوع را به شکل جدی دنبال می نماید.

او دراین باره اضافه نمود: اخیراً تفاهم نامه بسیار خوبی میان سازمان میراث فرهنگی و وزارت کار منعقد گردیده که در آن بحث بیمه کارفرمایی و آموزش های لازم برای راهنمایان تورهای گردشگری در نظر گرفته گردیده است.

او با بیان اینکه اگر بخواهیم مسائل مربوط به بیمه راهنمایان گردشگری را به صورت فراگیر حل کنیم، نیازمند اعتبارات و مصوبات مجلس شورای اسلامی هستیم، ادامه داد: ما اعتباری نیز برای دوره آموزش راهنمایان در نظر گرفته ایم تا در طول این دوره هزینه ای بر دوش آن ها و همچنین آژانس ها تحمیل نگردد.

خیاطیان با اشاره به اینکه راهنمایان گردشگری باید بتوانند از مزیت به وجود آمده در بازار کار و فعالیت های بخش خصوصی نیز استفاده نمایند، یادآور شد: در بند الف ماده 100 برنامه ششم توسعه، قانون گذار سازمان میراث فرهنگی را مکلف به تدوین سند جامع راهبردی گردشگری نموده است که این سند هم اکنون تهیه گردیده و به کمیسیون های تخصصی و سازمان برنامه وبودجه نیز رفته و مورد تأیید قرار گرفته و به صورت لایحه برای تصویب از سوی دولت تقدیم مجلس خواهد شد و موارد یادگردیده نیز در این سند مورد اهتمام جدی قرار گرفته است.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به رشد گردشگری با وجود محدودیت های منابع، اضافه نمود: برای رونق گردشگری باید ضعف ها و چالش ها در دستگاه های مختلفی آنالیز و مرتفع گردد. به عنوان مثال در توسعه گردشگری سیستم راه ها و حمل ونقل نقش مهمی را ایفا می نماید.

خیاطیان با اعلام اینکه ما نیازمند جامعیت در قوانین گردشگری هستیم، اعلام نمود: برای رشد سرمایه گذاری در زیرساخت های صنعت گردشگری اهتمام کلی و جدی ضروری است و ما در سازمان میراث فرهنگی کوشش نموده ایم اقدامات عملی را دراین باره به اجرا بگذاریم.

او در تشریح اقدامات انجام گردیده دراین باره، اضافه نمود: ما برای ایجاد ساختارهایی نظیر هتل در محل هایی که فاقد این اماکن است تسهیلات مناسب و با نرخ سود پایین در نظر گرفته ایم و دراین باره با بانک ها رایزنی های لازم را انجام داده ایم.

او با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای تجهیز، مرمت و نوسازی اماکن مربوط به گردشگری ادامه داد: معاونت سرمایه گذاری و ادارات کل استانی سازمان میراث فرهنگی اختیارات تفویض گردیده ای را برای بهره مندی سرمایه گذاران علاقه مند به این تسهیلات را دارا هستند و در برخی پروژه ها با توجه به پیشرفت های انجام گردیده 100میلیارد تومان هم تسهیلات اعطا گردیده است.

خیاطیان با تأکید بر کارآمدی توسعه اقامتگاه های بوم گردی در کشور اضافه نمود: بوم گردی با اتکا به یکی از مزیت های مهم کشورمان که همان تنوع اقلیم و جاذبه های طبیعی است، بسیاری از گردشگران را به خود جذب نموده است و تعداد زیادی از این فضاها تا ماه ها توسط گردشگران، رزرو گردیده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، در سرانجام نبود ارتباط مستمر با شبکه رزرواسیون و پروازهای خارجی با داخل و نبود امکان بهره مندی از کارت های اعتباری گردشگران خارجی در داخل کشور را از دیگر مسائل پیش روی این حوزه خواند.

منبع: میراث آریا

به "حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری با تسهیلات ارزان قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرمایه گذاری در بخش گردشگری با تسهیلات ارزان قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید