قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی گردد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شهرداری ها مستقل از قوانین حاکم بر نهادهای دولتی هستند، گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی گردد.

قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی گردد

دکتر علی تاجرنیا از چهره های سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با وبلاگ نت مالزی، درباره عملکرد سیدمحمدعلی افشانی در صندلی شهردار تهران گفت: یکی از روینمودهای مهم جریان اصلاحات، جداسازی حوزه شهری از مسائل سیاسی است و خوشبختانه آقای افشانی تاکنون به این امر توجه داشته و آن را نیز رعایت نموده است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم شهرداری تهران دیگر درگیر حاشیه نیست و از حواشی سیاسی خارج گردیده است، گفت: به عنوان یک شهروند عادی که در پایتخت زندگی می کنم، از روینمودهای مدیریتی شهرداری تهران در خصوص حوزه شهری و دوری از مسائل سیاسی احساس رضایت دارم.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بیش از 100 روز از ریاست آقای افشانی در شهرداری تهران می گذرد و وی قطعا اقدامات زیادی در جهت بهبود شرایط شهری برای شهروندان انجام داده است. هرچند تخصصی در زمینه کارهای عمرانی شهرداری ندارم، اما اینکه شهردار تهران و سیستم مدیریت شهری پایتخت کمتر وارد مباحث سیاسی و حواشی گردیده است را گامی مثبت می دانم.

تاجرنیا در بخش دیگری از سخنان خود به شایعات برخی احزاب و جناح های سیاسی درخصوص برکناری افشانی از شهرداری تهران اشاره نمود و اضافه کرد: اختلاف سلایق و نحوه عملکرد مدیران باعث گردیده تا چنین اخباری درباره شهردار تهران مطرح گردد. اختلاف سلیقه مشکلی ندارد، اما یکسری سخنان و اقدامات ممکن است باعث ضربه به اعتماد و امید مردم گردد.

وی گفت: خدشه به اعتماد افکار عمومی این شائبه را در ذهن به وجود می آورد که اصلاح طلبان قادر به همکاری با مدیری که منتخب خودشان است، نیستند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار تهران نمی گردد، گفت: شهرداری ها و شهرداران مستقل از قوانین حاکم بر نهادهای دولتی هستند و باید شورای شهر و در نهایت شورای عالی استان ها درباره سازمان های عمومی مانند شهرداری ها تصمیم گیری نمایند.

وی با بیان اینکه رابطه یا عدم رابطه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با شهرداران را باید به نظر حقوقدانان واگذار کرد، اضافه کرد: علی القاعده نباید چنین قوانین دست و پاگیری در شهرداری ها انجام گردد مگر اینکه خود شهرداری یا شورای شهر الزام به اجرای آن داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید