آیفون 15 پروی مکس، از نظر زوم اپتیکال ارتقای قابل توجهی خواهد یافت ، زوم 3 برابر بهتر از نسل کنونی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، هر وقت می بینم که اندازه ارتقای آی فون از طریق اپل در هر نسل، اندک و قطره چکانی است، از یک سو ناراحت می شم که چرا پیشرفت این گوشی اینقدر کند دنبال می شود و البته از سوی دیگر شاد می شوم، چون بیشتر ماها در داخل ایران برایمان از نظر مالی سخت است که هر سال گوشی عوض کنیم. بماند که متاسفانه خیلی ها نمی توانند کلا پرچمداری تهیه کنند. چه آی فون باشد و چه گوشی های دیگر.

آیفون 15 پروی مکس، از نظر زوم اپتیکال ارتقای قابل توجهی خواهد یافت ، زوم 3 برابر بهتر از نسل کنونی

البته ارتقاهای کم به سیاست کلی شرکت ها و صرف اقتصادی آنها هم برمی شود. به نظر می رسد که برخی از ارتقاهایی که این سال ها در طول دو سه سال رخ می دهند را از نظر فنی می شود در ارتقای بعدی انجام داد. منتها به گمان من شرکت ها متوجه هستند که اگر در یک سال ارتقای خیلی زیادی انجام بدهد، سال بعدتر احتمالا ارتقای خاصی نمی توانند انجام بدهند و شرکت با یک سکوت آزاردهنده در معرفی گوشی تازه روبرو خواهد شد.

به علاوه برخی از ارتقاهای به ظاهر کوچک هم در پس زمینه نیازمند کلی تغییر طراحی فنی و مذاکره های اقتصادی برای تامین قطعات هستند.

اما می رسیم به خبر این پست. گزارش تازهی حاکی از آن است که آیفون 15 در بخش دوربین ارتقای قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد.

مینگ چی کو -تحلیل گر اپل- می گوید که آیفون 15 پرو مکس از لنز پریسکوپ تازهی برای زوم بهتر استفاده خواهد کرد.

مدل هایی که از پریسکوپ استفاده می کنند عبارتند از:

(1) آیفون تازه iPhone 15 Pro Max.

(2) آیفون تازه iPhone 16 Pro Max و iPhone 16 Pro

مشخصات اصلی پریسکوپ برای آیفون 15 و آیفون 16 مشابه هستند، از جمله 1/3 اینچ - 12 مگاپیکسل، f/2. 8، پشتیبانی از تغییر حسگر و زوم اپتیکال 5 تا 6 برابر.

دوربین های پریسکوپ از منشور های 90 درجه و مجموعه ای از لنز ها برای رساندن نور به سنسور دوربین شما استفاده می کنند. این بدان معناست که فضای بیشتری فراهم خواهد شد و امکان زوم اپتیکال بیشتری را فراهم می کند.

پس گمان می رود که با این دوربین تازه آی فون نسبت به آی فون 13 از نظر زوم 3 برابر بهتر باشد.

در حالی که انتظار داریم آیفون 14 یک دوربین تازه 48 مگاپیکسلی داشته باشد، به نظر می رسد که تا ارتقای زوم اپتیکال هنوز فاصله زمانی داریم و این پیشرفت ها تا آیفون 16 در سال 2024 به آی فون پروی معمولی نمی رسد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "آیفون 15 پروی مکس، از نظر زوم اپتیکال ارتقای قابل توجهی خواهد یافت ، زوم 3 برابر بهتر از نسل کنونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پروی مکس، از نظر زوم اپتیکال ارتقای قابل توجهی خواهد یافت ، زوم 3 برابر بهتر از نسل کنونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید