اکستریم تی ایکس ال ، اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی

به گزارش وبلاگ نت مالزی، اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL محصول نو شرکت مدیران خودرو که یکی از محصولات شرکت اکسید است، رسما رونمایی شد. این خودرو، محصولی از شرکت چری به عنوان صاحب برند اکسید است و بنابر اعلام این شرکت از بهمن ماه سال جاری قرار است به بازار بیاید.

اکستریم تی ایکس ال ، اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی

بیت ران - رضا نوروزی: اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL محصول کراس اوور میدسایز شرکت اکسید است که در نمایشگاه اصفهان رسما معرفی گردید. این خودرو همچون سایر محصولات برند اکسید از پلتفرم و قوای محرکه مشابه بهره می برد. اکستریم نام متفاوت برند اکسید در ایران است که به جهت تحریم ها این تغییر نام انجام گرفته است.

فیلم معرفی کامل تیگارد ایکس 35 رقیب ام وی ام ایکس 55 در کانال یوتیوب وبلاگ نت مالزی پلاس:
طراحی بدنه

نمای پشتی اکستریم تی ایکس ال با چراغ های پیوسته و دو چراغ خطر عمودی طراحی متقارن و مناسبی دارد. طراحی نمای کناری خودرو با دو خط تیز که رسیدن به ستون وسط محو می شوند، زیبا و هماهنگ است. در نمای جلوی خودرو، جلوپنجره بسیار بزرگ و چراغ های کشیده فرم قابل قبولی دارد. این فرم طراحی در جلوی خودرو در هر چهار محصول برند اکسید رعایت شده است.

پیشرانه

اکستریم تی ایکس ال از یک موتور دو لیتری 251 تا 260 اسب بخاری توربو تزریق مستقیم بهره می برد. این موتور 385 تا 400 نیوتون متر گشتاور را در 1750 تا 4000 دوربردقیقه ارائه می دهد. البته این خودرو در بازارهای دیگر با یک موتور ضعیف تر 1500 سی سی توربو تزریق مستقیم عرضه می گردد که 184 تا 194 اسب بخار قدرت و 275 تا 290 نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس متصل به این موتور نیز 7 سرعته دوکلاچه تر است.

گیربکس اکستریم تی ایکس ال معرفی گردیده در نمایشگاه اصفهان، هشت سرعته AT است. این گیربکس قدرت را به هر چهارچرخ به صورت اتوماتیک منتقل می نماید و ساخت شرکت آیسین ژاپن است. شرکت آیسین از شرکت های معتبر و باکیفیت محسوب می گردد. سایز رینگ های این خودرو نیز در دو سایز 19 و 20 اینچی عرضه می گردد.

فیلم کولاک دختران موتورسوار ایران در پیست آزادی را در کانال یوتیوب وبلاگ نت مالزی پلاس تماشا کنید:
طراحی داخلی

اولین نکته که با تماشا داشبورد اکستریم TXL جلب توجه می نماید، طراحی آن به سبک داشبوردهای خلبانی است. مانیتور و کلاستر در این داشبورد به صورت یک تکه طراحی شده است. اما نورپردازی روی داشبورد وجود ندارد و صرفا رودری ها نورپردازی شده اند. فرمان این خودرو هم مانند سایر محصولات اکسید خوش دست و طراحی قابل قبولی دارد و با سایر بخش های داشبورد هماهنگ به نظر می رسد. کنسول میانی با سه دکمه دایره ای شکل در بالاترین نقطه که برای تهویه و حالت های رانندگی است، مناسب به نظر می رسد. کنسول اکستریم تی ایکس ال به صورت دو تکه طراحی شده که بخش پایینی برای قرار دادن وسایل کوچک مناسب است.

نکته جالب در این خودرو 5 نفره صندلی سرنشین جلوی اکستریم TXL است. این صندلی به صورت VIP طراحی شده و در بخش نشیمنگاه افزونه ای برای استراحت بهتر پاها دارد. فضای صندوق عقب این خودرو هم مناسب است.

از نکات جالب طراحی داخلی این خودرو دستگیره های در آن است. دستگیره ها در اکستریم TXL، به صورت مخفی و در کنار کلید شیشه بالابر طراحی شده است.

ویدیوی کامل اولین تجربه رانندگی با ریرا؛ تست و آنالیز این خودرو را در کانال یوتیوب وبلاگ نت مالزی پلاس تماشا کنید:
پلت فرم

اکستریم تی ایکس ال همچون سایر محصولات اکسید از یک پلت فرم با نام M3X استفاده می نماید. این پلتفرم اکسید ادعا می نماید در پنج مرکز تحقیق و توسعه مختلف در دنیا مورد تایید قرار گرفته است. این پلت فرم ماژورال بوده و از سگمنت A تا C، کلاس خودروهای MPV، کراس اوور و خودروهای برقی روی آن قابل توسعه هستند.

البته اکسید مدعی است که این بن سازه قابلیت توسعه خودروهای SUV را نیز دارد که با توجه به ساختار متفاوت خودروهای SUV باید دید چگونه می خواهند این ادعا را محقق نمایند؟

بعلاوه اکسید می گوید که این پلتفرم به علت ماژورال بودن و تنوع محصولات بر بستر آن، تیراژ بالا و در نتیجه قیمت مناسبی دارد. البته برند اکسید در بازار کشورهای در حال توسعه حضور فعالی دارد. ولی در بازار چین محصولات آن حتی جزو 60 خودروی پرفروش کلاس خود هم نیستند.

قیمت

قیمت دنیای اکستریم TXL در مبدا بین 18 هزار 500 تا 25 هزار و 500 دلار است که معادل ریالی آن با قیمت فعلی دلار بین 925 میلیون تا یک میلیارد و 275 میلیون تومان می گردد. اما با توجه به هزینه های حمل و عوارض صادراتی چین و امثالهم، در حدود 3 تا 5 هزار دلار به این قیمت در گمرک افزوده می گردد.

در حال حاضر با توجه به تغییر تعرفه واردات بر خودروهای مونتاژی، برای خودروهای 1500 تا 2000 سی سی حجم موتور و داخلی سازی زیر 20 درصد، 51 درصد تعرفه معین شده است. بعلاوه علاوه بر این تعرفه، 9 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 1.5 درصد عوارض نوسازی ناوگان، 4 درصد عوارض شماره گذاری و بیمه، 3 تا 5 درصد مالیات هوای پاک، در حدود 10 درصد بابت هزینه های تست های گمرک و محیط زیست و چندین بند و تبصره دیگر نیز بر قیمت این خودرو افزوده می گردد.

با این حساب در حدود 100 درصد بر قیمت خودرو افزوده خواهدشد. تا اینجا همچنان هزینه فراوری و سود فراورینماینده لحاظ نشده است. با احتساب 10 درصد هزینه مونتاژ و 17 درصد سود قانونی، نزدیک به 30 درصد دیگر نیز به قیمت افزوده می گردد. در مجموع با در نظر گرفتن تمام هزینه ها، 130 درصد به علاوه 5 هزار دلار هزینه حمل و عوارض صادراتی مبدا، قیمت 25 هزار دلاری اکستریم TXLبه 57 هزار و 500 دلار خواهد رسید!

تحلیل بازار

قیمت 57 هزار و 500 دلاری اکستریم وی ایکس در ایران معادل دو میلیارد و 875 میلیون تومان خواهد بود که اصلا مقرون به صرفه نیست. با توجه به این قیمت، بازار هدف این خودرو مشتریان سانتافه 2014 تا 2016، ایکس تریل تا 2016، موهاوی 2012، کولئوس 2017، وارکروز 2012، تویوتا RAV4 2014 و سورنتو 2016 و قدیمی تر خواهدبود. بعلاوه مشتریان خودروهای اسپورتیچ 2016 و پرادو 2009 و قدیمی تر نیز در جامعه مشتریان هدف این خودرو هستند. خودروهایی که حداقل 100 هزار کیلومتر کارکرد داشته اند و عمری از آن ها گذشته است. با این وجود اما هنوز هم خودروهای خوب و با کیفیتی محسوب می شوند و در صورت نگهداری درست مالک اول، انتخاب بهتری خواهند بود.

در این رنچ قیمتی در حال حاضر خودروی صفر کیلومتر غیر چینی وجود ندارد و تنها رقیب فونیکس تیگو 8 پرو و پرومکس است. البته در صورت ورود خودروهای وارداتی دیگر که تا این لحظه معین شده اند، محصولاتی همچون جتا VS7 و کیا سلتوس خواهدبود.

مسئله اصلی خودروهای چینی خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی، استهلاک بالا، افت کیفیت شدید متریال، مونتاژ و رنگ حتی در کارکردهای پایین و بازار دست دوم ضعیف به همان دلایل اولیه است. همین مسئله خریدار را با این سوال بزرگ روبرو می نماید که آیا ارزش خرید دارد؟

گالری تصاویر:

اکستریم وی ایکس / اکستریم VX مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی چینی تازه

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل

شرایط فروش بستیون T77 بهمن موتور اعلام شد

بستیون T77 بهمن موتور رسماً رونمایی شد / آنالیز تخصصی و تصاویر

قیمت هونگچی H5 بهمن موتور و شرایط فروش آن رسماً اعلام شد

هونگچی E-QM5 بهمن موتور در یک قدمی ورود به ایران / آنالیز تخصصی

قیمت فونیکس تیگو 8 پرو در ایران بیش از نیم میلیارد تومان گرانتر از چین

چری تیگو 7 پرو هیبریدی در قطر رونمایی شد / آنالیز تخصصی معینات فنی

منبع: بیت ران

به "اکستریم تی ایکس ال ، اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکستریم تی ایکس ال ، اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید