ایگل هاچ بک کرمان موتور معرفی گشت ، رقیب پژو 207 را بشناسید

به گزارش وبلاگ نت مالزی، شرکت کرمان موتور از تولید خودروی ایگل هاچ بک با نام کی ام سی شدو (KMC Shadow) خبر داد. این خودرو پس از ایگل دومین محصول بومی شده کرمان موتور و همچنین نخستین هاچ بک تولیدی این شرکت است. این خودرو قرار است روی نخستین پلت فرم اختصاصی شرکت کرمان موتور با کد PS1 توسعه پیدا کند. مشخصات این خودرو چیست؟

ایگل هاچ بک کرمان موتور معرفی گشت ، رقیب پژو 207 را بشناسید

وبلاگ نت مالزی - مجتبی اسماعیلی: ایگل هاچ بک دومین محصول بومی شرکت کرمان موتور با نام کی ام سی شدو و کد پروژه PS12 معرفی گشت. کرمان موتور در سال 1401 و در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برای نخستین بار از پلت فرم اختصاصی خود با کد PS1 رونمایی کرد. کی ام سی ایگل نیز در همان زمان به عنوان نخستین محصول بومی کرمان موتور که روی همین پلت فرم پیشرفته است، معرفی گشت.

این پلت فرم در واقع بومی شده پلت فرم جک J4 است، اما دقیقا مشخص نیست که کدام یک از بخش های آن باز طراحی و بومی سازی شده اند. ایگل در واقع نسخه فیس لیفت شده جک J4 است که در بخش جلو، عقب و همچنین رکاب های جانبی باز طراحی شده . نمونه های اولیه این خودرو نیز به تولید رسیده اند. حالا کرمان موتور از تولید ایگل هاچ بک خبر داده است. این خودرو نخستین هاچ بک بومی کرمان موتور و دومین محصول اختصاصی این شرکت است. پژو 207 ایران خودرو احتمالا جدی ترین رقیب داخلی این خودرو خواهد بود.

طراحی ایگل هاچ بک

کی ام سی شدو قرار است روی پلت فرم اختصاصی کرمان موتور با کد PS1 توسعه پیدا کند. این شرکت در جریان رونمایی از پلتفرم PS1 گفت 65 درصد از اجزا و قطعات این خودرو داخلی سازی شدند. این خودروساز کرمانی همچنین بیان کرد این رقم تا سرانجام سال به 85 درصد خواهد رسید.

بنابر اعلام کرمان موتور از سال 1397 فاز طراحی و بومی سازی پلتفرم اختصاصی شروع شد. در سال 1399 مهندسی پلتفرم PS1 به اتمام رسید و قطعه سازان در سال 1400 شروع به ساخت قطعات آن کردند.

اما موضوع اینجاست که پلت فرم جک J4 که حالا به PS1 تبدیل شده ، قدیمی است و به علت استفاده از تعلیق میله پیچشی در بخش عقب، سواری خشکی دارد. مشخص نیست که آیا هندلینگ و کیفیت سواری این پلت فرم هم ارتقا یافته یا فقط به علت بی نیاز شدن از کشورهای خارجی داخلی سازی شده است.

براساس تصاویر منشتر شده، طراحی ایگل هاچ بک نسبت به ایگل سدان در بخش عقب و جلو دگرگون شده ، و قطعات بخش جانبی خودرو مانند رکاب ها و فیچر لاین درها نیز ساده تر از ایگل است. چراغ های عقب خودرو باریک و کشیده در نظر گرفته شده اند، که خودرو را متفاوت نشان می دهند.

مشخصات فنی

هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات قوای محرکه KMC Shadow منتشر نشده است، اما به نظر می رسد که این خودرو نیز در ابتدا با قوای محرکه مشابه جک J4 و ایگل وارد بازار شود. یعنی همان پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 105 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور که به یک گیربکس CVT نیز مجهز است.

نیاز به یادآوری است که بنا به گفته سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور، این شرکت افزون بر توسعه پلت فرم نو، در حال توسعه قوای محرکه نو و خط تولید پیشرانه GDI و گیربکس اتوماتیک DCT است.ٰ

آیا کی ام سی شدو پیروز خواهد شد؟

تا اینجا متوجه شدیم که ایگل هاچ بک یک خودرو مالی جمع و جور است که قرار است رقیب خودرویی مانند پژو 207 باشد. اما آیا پیروز می شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش کافی است به تاریخچه جک j4 نگاه کنیم که با وجود طراحی قدیمی و چینی بودن، در برابر رقبایی مانند شاهین و تارا که تیراژ بالا و بازار بهتری دارند، باز هم فروش خوبی داشته است.

در شرایط فعلی گرانی و انحصار بازار خودرو ایران، و همچنین افت شدید محبوبیت دو خودروساز بزرگ داخلی، همین که یک خودرو نشان ایران خودرو و سایپا را نداشته باشد، 50 درصد مسیر پیروزیت در فروش را طی کرده است! از طرف دیگر بازار خودروهای هاچ بک در ایران هر چقدر محبوب است محدود هم هست. حتی نمونه های چینی این کلاس خودرویی نیز در بازار کشور حضور ندارند. در نتیجه پیش بینی می شود با تداوم شرایط فعلی و در صورتی که ایگل هاچ بک با امکانات و قیمت مناسبی به دست مشتریان برسد، بتواند بخش چشمگیری از سبد خودروهای هاچ بک کشور را از آن خود کند.

منبع: بیت ران

به "ایگل هاچ بک کرمان موتور معرفی گشت ، رقیب پژو 207 را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایگل هاچ بک کرمان موتور معرفی گشت ، رقیب پژو 207 را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید