احتمالات مشخص سرنوشت لیگ نوزدهم فوتبال، برگزاری اول، تعطیلی آخر!

به گزارش وبلاگ نت مالزی، بیست و یکمین هفته رقابت های لیگ برتر در فصل نوزدهم با شیوع کرونا برگزار گشت و پس از آن مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تاکید ستاد مبارزه با کرونا برگزاری ادامه رقابت ها را متوقف کردند و از آن زمان تا به امروز تکلیف این مسابقات تعیین نیست.

احتمالات مشخص سرنوشت لیگ نوزدهم فوتبال، برگزاری اول، تعطیلی آخر!

با عبور از پیک کرونا و فروکش کردن گسترش آن در برخی شهرها و بازگشایی برخی اماکن، حدس ها در مورد تعیین تکلیف لیگ نوزدهم هم شدت گرفت و حتی کار را به درگیری رسانه ای برخی مسئولان تیم ها کشاند.

برخی تیم هایی که موقعیت خود را در خطر می دیدند و یا اینکه نمی خواستند پرسپولیس را به عنوان قهرمان لیگ برتر معرفی کنند، چند تیم دیگر را با هم همراه کردند و از فدراسیون خواستند لیگ را با همین شرایط نیمه کاره اعلام کند و تکلیف تیم قهرمان و تیم های سقوط کننده را هم تعیین نکند!

اظهار نظرهای متفاوت در مورد تعیین تکلیف نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر در حالی صورت گرفت که ستاد مبارزه با کرونا هنوز به مسئولان ورزشی اجازه برگزاری تمرین و یا اردو را نداده است.

براساس تصمیمی که در آخرین جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گرفته شد، قرار است روز 25 اردیبهشت در نشست دیگری پیرامون لیگ برتر فوتبال و سایر مسابقات ورزشی تصمیم گیری شود.

در این میان چند احتمال برای تعیین تکلیف نوزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر مطرح شده است.

اول اینکه مسابقات در هفته بیست و یکم متوقف شود و بدون اعلام تیم قهرمان و تعیین کردن تیم های سقوط کننده پرونده این دوره بسته شود. البته این ضعیف ترین احتمال است چرا که نمی توان بدون معرفی تیم قهرمان و کنندگان ایران برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا و تیم های سقوط کننده تکلیف را تعیین کرد.

دومین احتمال این است که لیگ در هفته بیست و یکم تعطیل اعلام شود و عنوان قهرمانی به پرسپولیس داده شود و بقیه تیم ها هم براساس موقعیتی که در جدول دارند تعیین تکلیف شوند. در این حالت تیم های سقوط کننده هم تعیین خواهند شد و کنندگان ایران در آسیا هم تعیین تکلیف می شوند.

سومین احتمال که مد نظر مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار گرفته است برگزاری مسابقات تحت تدابیر بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است که نیاز به حدود دو ماه زمان دارد. یک ماه برای آماده شدن دوباره تیم ها و یک ماه هم برای برگزاری 9 هفته مسابقات.

هر سه احتمال موافق و مخالفانی دارد که در بین آنها تیم هایی که ادامه لیگ تاثیری به حالشان ندارد با تعطیلی کامل بدون رده بندی موافق هستند. برخی مدعیان بالانشین هم که برای خود شانس قهرمانی قائل هستند با احتمال دوم و معرفی کردن پرسپولیس به عنوان قهرمان مخالف هستند.

پرسپولیس به عنوان صدرنشین لیگ برتر هم که با تیم دوم 10 امتیاز اختلاف دارد موافق دو حالت است. یا تعطیل اعلام کردن مسابقات با معرفی خودش به عنوان قهرمان و یا ادامه مسابقات برای تعیین تکلیف نتایج داخل زمین.

در این بین هر تصمیمی غیر از برگزاری و ادامه مسابقات برای فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تبعات زیادی خواهد داشت و ماجرا را پیچیده خواهد کرد. ضمن اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تاکید کرده است که باید لیگ های کشورهای قاره کهن برگزار شود و به خاتمه برسند.

به همین خاطر در میان احتمالات مطرح شده تعطیلی کامل ضعیف ترین گزینه است و برگزاری مسابقات اولویت اول فدراسیون به شمار می رود.

احتمال این که تمرینات تیم ها پس از خاتمه ماه مبارک رمضان آغاز شود و یک ماه بعد بازیهای باقی مانده برگزار شود بسیار زیاد است و مسئولان تصمیم گیر هم در این مورد برنامه ریزی خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احتمالات مشخص سرنوشت لیگ نوزدهم فوتبال، برگزاری اول، تعطیلی آخر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالات مشخص سرنوشت لیگ نوزدهم فوتبال، برگزاری اول، تعطیلی آخر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید