اظهارات ظریف پس از دیدار با مکرون ، گفتگوی سازنده ای درباره برجام داشتیم

به گزارش وبلاگ نت مالزی، وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات اخیر خود با رئیس جمهور فرانسه را سازنده و خوب عنوان نمود و گفت ایران و فرانسه به گفتگوهای خود ادامه خواهند داد و تماس ها بین آقایان مکرون و روحانی ادامه خواهد داشت.

اظهارات ظریف پس از دیدار با مکرون ، گفتگوی سازنده ای درباره برجام داشتیم

ایرنا نوشت: محمد جواد ظریف عصر روز آدینه پس از دیدار با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در جمع وبلاگ نت مالزی گفت: بحث میان رئیس جمهوری فرانسه و دکتر روحانی در تماسی تلفنی چند هفته گذشته اجرا شده است.

وی اضافه نمود: فرانسه در خصوص نحوه اجرای برجام و گام هایی که احتیاج است طرفین بردارند پیشنهادی را به ایران ارائه کرد و ما نیز در این زمینه پیشنهادی را ارائه کردیم برای این که اجرای برجام به صورت کامل انجام گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با سازنده دانستن رایزنی های خود با رئیس جمهوری فرانسه گفت: البته بستگی به این دارد که اتحادیه اروپا چگونه بتواند تعهداتی که در قالب برجام و پس از خروج امریکا داده است را انجام دهد.

ظریف با اشاره به اجلاس گروه هفت کشور صنعتی توضیح داد: اکنون اجلاس جی هفت در حال برگزاری است، فرصتی برای آقای مکرون و سایر اعضای اروپایی 4+1 است تا با سایر اعضای جی هفت صحبت نمایند.

وی ادامه داد: ما گفت و گوها را ادامه می دهیم. تماس مکرون با روحانی ادامه دارد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه های ایران کاملا معین است، اعلام کرد: ما برجام را غیرقابل مذاکره مجدد می دانیم اما برای اجرای برجام همان طور که همواره در کمیسیون مشترک گفت وگو می کردیم، کماکان آمادگی داریم گفت و گو کنیم.

ظریف قرار است سپس با ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود دیدار و گفت وگو کند.

تعهدات برجامی اروپا محور اصلی این گفت و گوها است.

ظریف که شب گذشته وارد پاریس شده است، در روزهای قبل به هلسینکی، استکلهم و اسلو سفر نموده و با مقامات ارشد فنلاندی، سوئدی و نروژی دیدار و گفت و گو نموده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "اظهارات ظریف پس از دیدار با مکرون ، گفتگوی سازنده ای درباره برجام داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات ظریف پس از دیدار با مکرون ، گفتگوی سازنده ای درباره برجام داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید