الکترونیک آرتز در پی فروش شرکت است؛ مذاکرات اجرا شده اند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، این روزها تصاحب یا ادغام شرکت ها و بلعیدن استودیوها و شرکت های کوچک تر به وسیله شرکت های بسیار بزرگ به یک اتفاق رایج در این صنعت و دیگر صنعت ها تبدیل شده است. مایکروسافت با یک قرارداد نزدیک به 70 میلیارد دلار شرکت اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد، دیسکاوری و تایم وارنر با هم ادغام و به یک شرکت رسانه ای بزرگ تبدیل شدند و سونی هم استودیو خالق بازی دستینی یعنی استودیو بانجی را به جمع خانواده پلی استیشن اضافه نموده است.

الکترونیک آرتز در پی فروش شرکت است؛ مذاکرات اجرا شده اند

در کنار همه این ها یوبی سافت چندی پیش بیان نموده بود که پیشنهاد برای تصاحب را در نظر خواهد گرفت و شایعه هایی هم از تمایل وارنر به فروش استودیوهای بخش بازی های خود است. اسکوئر انیکس هم استودیوهای غربی خود را فروخته و شایعه هایی درباره تمایل سونی برای خرید اسکوئر انیکس به گوش می خورد. اکنون، شرکت الکترونیک آرتز را هم باید به همه این ها اضافه کنیم. اتفاقی که البته پس از تصاحب اکتیویژن به وسیله مایکروسافت دور از فکر نبود. چیزی که ما درباره آن نمی دانستیم یک پیشنهاد شکست خورده برای ان بی سی یونیورسال (NBC Universal) برای تقویت قدرت خود به وسیله قراردادن شرکت الکترونیک آرتز زیر پرچم شرکت خود بود.

طبق گزارشی از دیلن بایرز در Puck News، ادغام دو شرکت الکترونیک آرتز و ان بی سی یونیورسال به خوبی در حال حرکت بود تا اینکه این معامله در ماه آوریل متوقف شد. گفته می گردد که برایان رابرتز، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کامکست (Comcast Corporation)، مدتی است که قصد داشته عناوین و برندهای جدیدی را به کسب وکار این شرکت تزریق کند و از طرف دیگر EA هم اخیراً در معرض خطر بوده است.

بایرز در گزارش خود نوشته است: چهار منبع مطلع از این پیشنهاد به من گفتند که در پی معامله مایکروسافت و اکتیویژن، رابرتز با اندرو ویلسون، مدیر اجرایی الکترونیک آرتز، در رابطه با پیشنهادی مبنی بر ادغام این غول های رسانه و بازی (ان بی سی یونیورسال و الکترونیک آرتز) تماس گرفته است. او می گوید که این معامله هفته ها مورد مذاکره قرار گرفته و رایج ترین نتیجه، در صورت تحقق این معامله، این بود که اندرو ویلسون به همراه جف شل، رئیس ان بی سی یونیورسال، این شرکت حاصل از ادغام صورت گرفته را در کامکست راهنمایی می کردند.

طبق داستان بایرز، این معامله در خاتمه به سرانجامی نرسیده زیرا دو طرف نتوانستند بر سر ارقام اقتصادی و ساختار شرکت به توافق برسند. علی رغم شکست در این ادغام، بایرز بعلاوه بیان می نماید که الکترونیک آرتز در پی یک معامله تجاری مشابه با دیزنی بوده است. منابع او رابطه ای را که الکترونیک آرتز با دیزنی می خواهد به آن برسد، به عنوان رابطه معنادارتری نسبت به قراردادهای مربوط به حق نشر خطاب نموده اند. بایرز اشاره می نماید که آمیختن ESPN و EA Sports می تواند یک اتحاد سودآور برای هر دو طرف باشد.

در حالی که هیچ یک از این ها به طور عمومی به وسیله هیچ یک از شرکت های بالا گفته نشده است، ما در آینده در پی اخبار بیشتری از آن خواهیم بود. در حال حاضر، الکترونیک آرتز به صورت مستقل باقی خواهد ماند و به کار خود ادامه می دهد اما به نظر می رسد در صورت ارائه پیشنهاد مناسب، آماده ادغام و ترکیب نیروهای خود با شرکت دیگری است.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "الکترونیک آرتز در پی فروش شرکت است؛ مذاکرات اجرا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیک آرتز در پی فروش شرکت است؛ مذاکرات اجرا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید