تبدیل روددره فرحزاد به مکانی امن برای خانواده ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، یکی از موهبت های طبیعی استان تهران با نام روددره فرحزاد تهران، قرار است که برای حضور گردشگران و شهروندان آماده گردد.

تبدیل روددره فرحزاد به مکانی امن برای خانواده ها

آمادگی روددره فرحزاد تهران برای جذب گردشگران

در بین محله های پونک و سعادت آباد دره ای واقع شده است که از دیرباز، دره فرحزاد نامیده می شد؛ این دره در شمال غرب تهران در دامنه جنوبی ارتفاعات البرز نهاده شده و در اطراف فرحزاد در غرب پونک و کن در شرق، محله سعادت آباد و در جنوب شرقی آن محله شهرک غرب واقع شد. این دره دارای طبیعت متنوع و زیبایی است که از مبدا کوهستان تا عمق بافت شهر به طول 10 کیلومتر نفوذ می نماید.دره فرحزاد از بخش های خوش آب و هوای شمال تهران به حساب می آید و بین مناطق 2 و 5 شهرداری تهران واقع شده است. روددره فرحزاد تهران که می تواند قطب گردشگری پایتخت باشد و هر روزه گردشگران بسیاری را به خود جلب کند، به مکانی برای تخلیه زباله و نخاله و تجمع معتادان متجاهر تبدیل شده بود؛ شهرداری منطقه 2 تهران اما میخواهد تا این محیط طبیعی را برای حضور شهروندان آماده کند و طرح های زیست محیطی را در این دره اجرا کند. در کنار حفظ و صیانت از محیط زیست و طبیعت رود دره فرحزاد که از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ طرح های پاکسازی روددره فرحزاد تهران از وجود معتادان متجاهر نیز از سوی پلیس در حال اجراست. با اقدامات به موقع شهرداری و پلیس این دره بزودی به مکانی امن برای حضور شهروندان و تفریح خانواده ها تبدیل می گردد.

جمع آوری معتادان و بهسازی روددره فرحزاد تهران

در روزهای گذشته سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شروع طرح پاکسازی دره از معتادان و احداث راه در راستا دره فرحزاد اطلاع داد و گفت: جمع آوری معتادان متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر در دره فرحزاد نیز جزیی از این طرح بود؛ این طرح از مدتی پیش شروع شده و در گام نخست 1.5 کیلومتر راستا احداث می گردد و در ادامه این راستا افزایش پیدا می نماید. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: این طرح برای این است که پلیس بتواند امنیت مردم را در این محل تامین کند و شهروندان نیز بتوانند از این فضا استفاده نمایند. وی با بیان اینکه امروز به یاری سایر دستگاه های برون سازمانی از جمله آبفای تهران، شهرداری منطقه 2، شرکت گاز و... این طرح شروع می گردد، ادامه داد که با حکم قضایی از ساخت و سازهای غیر مجاز برطرف اثر می گردد تا بتوانیم این پارک طبیعی را در این منطقه مورد استفاده تمامی شهروندان قرار دهیم. ظهیری در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای روشنایی این منطقه نیز گفت: در مورد روشنایی منطقه نیز تمهیداتی اندیشیده شده که با حضور شرکت برق انجام خواهد شد.

اجرای طرح زندگی پذیری در دره فرحزاد

رسول کشت پور، شهردار منطقه 2 شهرداری تهران نیز از برگزاری جلسه آنالیز طرح ژینایی (زندگی پذیری) اکوسیستم رود دره فرحزاد اطلاع داده و گفته که طرح ژینایی اکوسیستم رود دره فرحزاد با هدف صیانت از محیط زیست و طبیعت این رود دره با حضور مشاور شهردار تهران در امور رود دره ها برگزار گردید. به گفته وی در این جلسه ساماندهی و احیای رودخانه های شهر تهران تاثیر زیادی بر اکوسیستم و محیط زیست شهری دارد و رود دره ها به عنوان یکی از عناصر مهم ساختار اکولوژیکی شهرها نقش بسزایی در ایجاد رابطه متعادل بین فضای شهر با طبیعت ایفا می نمایند. کشت پور اضافه نمود: برنامه ریزی اولیه برای احیای محیط طبیعی رود دره فرحزاد با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در دستور کار این منطقه نهاده شد. شهردار منطقه 2 با اشاره به اینکه رود دره ها ریه های تنفسی شهری و از جمله زیرساخت های اصلی هر شهر هستند، اضافه نمود: تبدیل رود دره فرحزاد به یک پارک اکولوژی از جمله اقداماتی است که به منظور بهسازی و احیای محیط طبیعی این رود دره صورت می گیرد. کشت پور خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده و تهیه طرح ژینایی اکوسیستم رود دره فرحزاد مدیریت شهری تهران در نظر دارد تا با احیای راستاهای کوهنوردی و صخره نوردی زمستانه و تابستانه با یاری فدراسیون کوهنوردی و احداث اقامتگاه هایی برای ورزشکاران این رود دره را به تفرجگاهی مناسب برای ورزش دوستان و طبیعتگردان تبدیل کند. وی با تاکید بر اینکه جمع آوری زباله، نخاله و سایر تهدیدات موجود در رود دره فرحزاد به منظور برقراری امنیت و ایجاد امکان استفاده همه شهروندان از طبیعت این رود دره انجام شده، گفت: با عملیاتی شدن طرح تبدیل رود دره فرحزاد به اکو پارک طبیعی و باز کردن راستاهای مسدود شده وزش بادهای محلی از سمت کوه به دره که به دلیل کنترل سیل ایجاد شده اند علاوه بر روانه شدن موجودات و حیاط وحش به این رود دره، یاری شایانی به کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت محیط زیست در این منطقه خواهد نمود. شهردار منطقه 2 نقش مشارکت شهروندان و ساکنین محدوده فرحزاد در پاکسازی این رود دره را حائز اهمیت دانست و گفت: اجرایی شدن طرح پارک اکولوژی دره فرحزاد اکوتوریسم را بدنبال خواهد داشت و این امر به طور قطع تاثیر مثبت زیادی بر زندگی ساکنین فرحزاد خواهد گذاشت.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی

به "تبدیل روددره فرحزاد به مکانی امن برای خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل روددره فرحزاد به مکانی امن برای خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید