توافق وزرای بازرگانی جی20 درباره اصلاح سازمان تجارت جهانی

به گزارش وبلاگ نت مالزی به نقل از اسپوتنیک، وزرای تجارت و بازرگانی جی20 (بیست اقتصاد برتر جهان) در نشستی که اخیراً در آرژانتین داشته اند درخصوص لزوم اصلاحات در ساختار سازمان تجارت جهانی به اجماع نظر کامل دست یافتند.

توافق وزرای بازرگانی جی20 درباره اصلاح سازمان تجارت جهانی

دیگو رامیرو گلار سفیر آرژانتین در پکن، با تایید این خبر گفت: نامه ای از وزارت خارجه آرژانتین دریافت کردم مبنی بر اینکه در نشست دیروز، وزرای بازرگانی کشورهای جی 20 برای نخستین بار به اجماع نظر دراین خصوص رسیده اند.

نشست وزرای بازرگانی جی20، بخش مهمی از روند آماده سازی نشست رهبران این گروه است که ماه میلادی نوامبر در آرژانتین برگزار می شود.

درخواست برای اصلاح سازمان تجارت جهانی ریشه در تنش هایی دارد که منشاء آن سیاست حمایت گرانه آمریکا از صنایع ملی عنوان می شود.

این درحالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در مصاحبه با بلومبرگ مدعی شد اگر سازمان تجارت جهانی به بی عدالتی درقبال آمریکا ادامه دهد، از آن خارج خواهد شد!

ترامپ اخیراً به بهانه موازنه تراز تجاری با چین، تعرفه های سنگینی را بر این کشور اعمال کرده حال آنکه کانادا، ترکیه و اتحادیه اروپا نیز از تعرفه های وی بر آلومینیوم و فولاد وارداتی در امان نمانده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توافق وزرای بازرگانی جی20 درباره اصلاح سازمان تجارت جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق وزرای بازرگانی جی20 درباره اصلاح سازمان تجارت جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید