جلوگیری از تبلیغ و چاپ آگهی های فاقد هویت در رسانه ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طبق دستور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی مبنی بر لزوم نظارت و پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اجرای بند 16 ماده یک قانون اهداف و وظایف این وزارت خانه مبنی بر جلوگیری از چاپ و تبلیغ آگهی های فاقد هویت و همچنین مکاتبات متعدد این اداره کل در جهت رعایت و اجرای قانون نامه ای به رسانه ها ارسال کرد.

جلوگیری از تبلیغ و چاپ آگهی های فاقد هویت در رسانه ها

به گزارش وبلاگ نت مالزی، در این نامه آمده است: نظر به این که یکی از رسالت های تشکل های صنفی اعمال سیاست های مناسب در جهت نظارت و کنترل فعالان و واحدهای اقتصادی و به تبع آن تامین امنیت روانی و اقتصادی شهروندان است که در این خصوص به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه ضرر و زیان مادی و معنوی برای شهروندان و همچنین عدم سوءاستفاده افرادسودجو و کلاهبردار ناشی از چاپ این قبیل آگهی ها دستور فرمایید واحد آگهی های آن رسانه از قبول و چاپ هرگونه از آگهی هایی که شرایط هرگونه کلاهبرداری را تسهیل نماید و منجر به تشکیل پرونده و شکایت قضایی گردد خودداری نماید.

در غیر این صورت طبق صورت جلسه تقویت اثربخشی و سازکارهای نظارتی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و همچنین قوانین مطبوعاتی و قضایی مربوطه متخلفین به دستگاه قضایی برای اقدامات بعدی معرفی خواهند شد. توضیح آگهی ها به توضیح ذیل است:

1-تبلیغ افراد و صنایع فاقد عضویت در اتحادیه ها و اصناف مرتبط شامل دفاتر خدماتی و نظافتی، آکادمی ها، خدمات ساختمانی و تاسیسات، تعمیرات و تعمیرکار بدون هیت، پزشکی و درمانی، حمل ونقل، جذب نیرو و استخدام، املاک و واحدهای تجاری غیرمجاز و ...

2-تبلیغ پیش فروش ساختمان های مسکونی و تجاری فاقد مجوز از اداره مسکن وشهرسازی، کارگزارانزیارتی و دفاتر سیاحتی، تالارهای پذیرایی، کالاها و فرآورده های آسیب رسان به سلامتمردم و رکت های مبارزه با سموم و جانورانموذی فاقد مجوز از وزارت بهداشت، کالاهای غیر استاندارد بدون تاییداداه استاندار و ....

3-خرید و فروش وام، معرفی ضامن و سندهای اجاره ای، اعظای سود مال، واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی و شرکت های تعاونی مسکن، معرفی خبرگزاری ها و سایت های غیر مجاز، نهادهای پولی و بانکی، خرید و فروش فاکتورهای صوری با کد اقتصادی که منجر به فرار مالیاتی می گردد و سایر موارد مشابه.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جلوگیری از تبلیغ و چاپ آگهی های فاقد هویت در رسانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از تبلیغ و چاپ آگهی های فاقد هویت در رسانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید