حمایت 50 درصدی معاونت علمی از محصولات هایتک

به گزارش وبلاگ نت مالزی، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: محصولاتی که برای بار اول ارائه شوند و در دسته هایتک قرار گیرند از حمایت 50 درصدی معاونت علمی برخوردار می شوند.

حمایت 50 درصدی معاونت علمی از محصولات هایتک

رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نت مالزی، گفت: در هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران هستیم؛ خوشبختانه این نمایشگاه همزمان با نمایشگاه هفته پژوهش که وزارت علوم برگزار می کند شروع به کار کرده است؛ بنابراین یک هم افزایی خوبی اتفاق افتاده است و اساتیدی که برای بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش حضور می یابند فرصت دارند تا از این نمایشگاه هم بازدیدی داشته باشند.

ارائه بیش از 9 هزار محصول و تجهزات آزمایشگاهی در نمایشگاه ایران ساخت

وی گفت: در مجموع 350 شرکت بیش از 9 هزار محصول را در این نمایشگاه ارائه کرده اند که اغلب تجهیزات آزمایشگاهی هستند و بخش کمتری مواد شیمیایی مورد نیاز آزمایشگاه ها برای کارهای تحقیقاتی در نظر گرفته شده است و معاونت علمی یک مدل حمایتی خاصی در نمایشگاه ایران ساخت دارد که تجهیزات را از نظر تکنولوژی در چهار سطح قرار می دهد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سطح اول تجهیزات پیشرفته و هایتک هستند که 40 درصد تخفیف از معاونت علمی می گیرند؛ یعنی هر دانشگاه یا پژوهشگاهی که تجهیزات آزمایشگاهی را خریداری کند 60 درصد مبلغ را می پردازد و 40 درصد از یارانه معاونت علمی استفاده می کند.

وی افزود: مبلغ یارانه و تجهیزات برای سطح دوم 25 درصد است؛ برای سطح سوم 10 درصد و برای سطح چهارم که تجهیزات خیلی عمومی هستند، مشمول حمایت نمی شوند و صرفاً بدون حمایت می توانند محصولاتشان را در نمایشگاه بفروشند.

حمایت 50 درصدی معاونت علمی از محصولات هایتک

اسدی فرد گفت: در سال 97 حدود 110 میلیارد تومان فروش تجهیزات آزمایشگاهی نمایشگاه ایران ساخت را داشتیم؛ امیدوارم همچنان استقبال خوبی در این زمینه صورت گیرد. بیشتر شرکت ها براساس نیاز بازار محصولات جدید و پیشرفته ای ارائه و محصولاتشان را ارتقاء می دهند؛ محصولاتی که برای بار اول ارائه شود و در دسته محصولات هایتک قرار بگیرد 10 درصد بیشتر حمایت می شود یعنی به جای 40 درصد از 50 درصد حمایت برخوردار می شود.

وی گفت: در این نمایشگاه شاهد حضور ده ها هیات خارجی و هیات های تخصصی از کشورهای همسایه و عمدتا مسلمان هستیم، که بتوانند بازدید داشته باشند و در قالب نمایشگاه خرید انجام دهند و امیدواریم بتوانیم در بحث توسعه صادرات کارهای خوبی انجام بدهیم و قراردادهایی منعقد کنیم.

حضور بیش از 50 شرکت در بازارهای صادراتی

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: از مجموع 350 شرکت، بالغ بر 50 شرکت وارد بازارهای صادراتی شده اند و چندین شرکت با یکدیگر مشارکت می کنند و تجهیزات را با برندهای غیرایرانی عرضه و وارد بازارهای صادراتی می کنند.

اسدی فرد در مورد مشارکت شرکت ها با برندهای غیرایرانی، با بیان اینکه ابتدا بحث تحریم ها و سپس شناخته شدن شرکت ها مطرح است ، شرح داد: اگر برندی مستقیما به ایران وصل باشد نمی تواند در بازار اروپایی و خیلی از بازارها حضور داشته باشد؛ همچنین شناخته شدن شرکت ها را در بر می گیرد که اغلب شرکت های جدیدی هستند که در بازار بین المللی شناخته نشده اند و به سمت یک شریک قدرتمند تر می فرایند که برند مشهور و شناخته شده ای دارند که این محصول خاص را ندارد با هم مشارکت و محصول را تولید می کنند و تحت برند می فروشند و هر دو از منافع برخوردار می شوند.

90 درصد شرکت ها دانش بنیان هستند

وی اظهار کرد: نمایشگاه ایران ساخت از نظر حمایت واقعی از تولید که یک مدل تحریک تقاضا و بازار است با یارانه ای که معاون علمی به مشتریان می دهد آنها را علاقمند می کند که از تجهیزات داخلی خریداری کنند؛ در شرایط تحریم، هم ارز از کشور خارج می شود و هم خرید شرایط بسیار سختی دارد و خدمات پس از فروش داده نمی شود بنابراین به جای آن تصمیم بگیرند از کالاهای داخلی استفاده کنند که غریب به 90 درصد شرکت ها دانش بنیان و حاصل کار خود دانشگاه ها هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "حمایت 50 درصدی معاونت علمی از محصولات هایتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت 50 درصدی معاونت علمی از محصولات هایتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید