خودروسازها و فولادی ها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی هایشان شدند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، وزیر صنعت گفت: صنایع بزرگ از جمله خودروسازها و فولادی ها موظف به ایجاد نمایشگاه نیازمندی هایشان شدند و برای صنایع کوچک نیز انجمن ها این مسئولیت را برعهده گرفتند تا ارتباط واحدهای تولیدی با صنایع برقرار گردد.

خودروسازها و فولادی ها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی هایشان شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه وبلاگ نت مالزی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور گفت: 7 محور با 35 برنامه برای بخش صنعت تدوین شده است که هر 7 محور مرتبط با دانشگاه است.

وی با اشاره به محورهای یادشده گفت: فراوری و توسعه صادرات منابع غیرنفتی، منابع معدنی، توسعه فناوری ها و شرکت های دانش بنیان، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار و تجارت و تأمین منابع اقتصادی از جمله این محورهاست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نهضت ساخت داخل را در وزارت صنعت شروع نموده ایم، اظهار کرد: در بخش صنعت، بخش های فراوریی بزرگ و کوچک داریم که بخش های بزرگ مانند خودروسازها و فولادسازها هستند و بخش های کوچک مثل صنایع سرامیک سازی را شامل می گردد.

رحمانی گفت: در بخش های بزرگ صنعت به طور معین از خودروسازها و فولادسازها خواسته ایم که خودشان نمایشگاه احتیاجمندی هایشان را ایجاد نمایند که این کار را انجام داده اند و درباره بخش های کوچک صنعت نیز از انجمن هایشان خواسته ایم که این وظیفه را برعهده بگیرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: از سوی دیگر در نمایشگاه های صنعت، فراورینمایندگان، محصولات خود را ارائه می نمایند و برای مثال؛ در نمایشگاه صنعت تبریز تاکنون چند ده قرارداد بین واحدهای فراوریی داخل و صنایع منعقد شده است.

وی ادامه داد: با ارتباط این دو بخش به یکدیگر، نهضت ساخت داخل عملی می گردد و این نهضت را تا زمانی که یک قطعه فراوریی هنوز در کشور باقی مانده ادامه می دهیم.

رحمانی با اشاره به آماری از ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: از سال 92 تا سال 96 تعداد قراردادهای منعقد شده بین صنعت و دانشگاه سه برابر شده است.

وی گفت: اگر تحریم ها نبود هم شکوفایی هر صنعت به دو بال فناوری و صادرات احتیاج دارد و چه تحریم باشیم یا نباشیم، باید در این دو حوزه کار کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "خودروسازها و فولادی ها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی هایشان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروسازها و فولادی ها موظف به ارائه نمایشگاه نیازمندی هایشان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید