دیدنی های آنکارا؛ پایتخت ترکیه

به گزارش وبلاگ نت مالزی، آنکارا در دل خود ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی، شرکت ها، دانشگاه ها، سفارت خانه های خارجی و دیدنی های زیادی را جای داده است.

دیدنی های آنکارا؛ پایتخت ترکیه

آنکارا دومین شهر بزرگ کشور ترکیه بعد از استانبول و پایتخت تجاری و پهناور این کشور است که در دل خود ساختمان های مدرن شهری، نهادهای دولتی، شرکت ها، دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی زیادی جای داده است. این شهر زیبا در واقع شاهراه ارتباطی و قطب حمل نقل کشور ترکیه به شمار می رود که با قرارگیری در مرکز کشور و فلات آناتولی، راه را برای دسترسی به دیگر مناطق و شهرهای ترکیه برای مسافران آسان می نماید. قدمت آنکارا به عصر برنز و تمدن هاتیهایاها باز می گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه می زیسته اند. قابل ذکر است که مراکز خرید فراوانی نیز در این شهر قرار دارند که کاری می نمایند که شما دست خالی از این شهر برنگردید. دیدنی های این شهر نیز فراوان هستند که در این مقاله به مهم ترین و پرطرفدارین آن ها اشاره ای کوتاه نموده ایم.

مسجد کجاتپه ( Kocatepe Mosque )

مسجد کجاتپه بزرگترین و باشکوه ترین مسجد آنکارا است که در بین سال های 1967 تا 1987 با طراحی عثمانی کلاسیک در منطقه کیزیلای ( Kızılay) ساخته شده است. این هتل دارای چهار مناره است و اندازه و موقعیت خاص آن سبب شده است که از هر گوشه ای از مرکز شهر آنکارا قابل دیدن باشد.

برج آتاکوله ( Atakule Tower )

برج آتاکوله، بلندترین آسمانخراش آنکارا است که در منطقه چانکایا ( Çankaya) قرار گرفته و مرکز خرید بزرگی در آن گنجانده شده است. این برج بلند و سر به آسمان کشیده دارای امکانات دیگر نظیر سینما، رستوران گردان و آسانسور شیشه ای نیز است.

آنیت کبیر ( Anıtkabir )

آنیت کبیر یا مقبره آتاتورک بر روی تپه ای باابهت در محله آنیت ( Anıt) در سال 1953 ساخته شده است. آنیت کبیر از مهم ترین قسمت های این مقبره است که مجموعه بزرگی از وسایل و یادمان های تاریخی ترکیه را در خود گنجانده است.

منطقه تاریخی اولوس (Ulus)

منطقه تاریخی اولوس در اطراف بلوار آتاترک جای دارد و شامل بناهای تاریخی فراوانی مربوط به اوایل دوره جمهوری ترکیه می گردد. در اوایل دوره جمهوری، معماران این دوره، تحت تاثیر انقلاب، سمبل های نئوکلاسیک را در نمای بیرونی ساختمان ها، جایگزین سمبل های عربی دوره عثمانی کردند.

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium)

آکواریوم آکوا وگا، آکواریومی مجهز و زیبا است که انواع جانوران دریایی، ماهی ها، کوسه ها، لاک پشت ها، اسب های دریایی، خارتنان و گیاهان دریایی را در یک تونل بزرگ در معرض عموم به نمایش گذاشته است. در ساختمان این آکواریوم، مرکز خرید و فوت کورت بزرگی نیز وجود دارد.

معبد آگوستوس (Temple of Augustus)

معبد آگوستوس در قرن اول میلادی بنا شده است و در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است. بر روی دیوارهای این معبد، سالم ترین سنگ نوشته های به جای مانده از توضیح حال زندگی و جنگ های آگوستوس، اولین امپراطور روم که توسط خود او نوشته شده است را می توانید مشاهده کنید.

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram Mosque)

مسجد حاجی بایرام، در مجاورت معبد آگوستوس قرار گرفته و در سال 1427 توسط معمار زبردستی به نام سینان ساخته شده و در قرن های 17 و 18 نیز اصلاحاتی در آن صورت پذیرفته است. حاجی بایرام در واقع یک صوفی سرشناس و برجسته در ترکیه و همینطور بنیانگذار فرقه بایرامی در این کشور بوده است.

دریاچه موگان گولباشی (Mogan Gölü Gölbaşı)

دریاچه موگان، دریاچه کوچکی در جنوب شهر گولباشی در فاصله 30 کیلومتری جنوب آنکارا است. این دریاچه یکی از نقاط توریستی و پرطرفدار آنکارا برای پیکنیک، تفریح و گردش است. شایان ذکر است که در امتداد ساحل این دریاچه، رستوران ها و مکان های کمپینگ و ماهی گیری زیادی وجود دارد.

محله تاریخی هامامونو (Hamamonu)

محله تاریخی هامامونو یکی از دیدنی ترین نقاط گردشگری شهر آنکارا است. در این محله، خانه های چوبی به سبک معماری عثمانی دیده می گردد که در کوچه های باریکی جای گرفته اند. در حال حاضر اکثر این خانه های قدیمی تبدیل به رستوران، کافه، فروشگاه سوغات و صنایع دستی شده اند.

قلعه آنکارا (Ankara Castle)

قلعه آنکارا در بالای تپه در محله اولوس جای گرفته است و منظره زیبایی به آنکارا دارد. این قلعه، یک قلعه قرون وسطایی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. قلعه آنکارا از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده که در بعضی از آن ها، فروشگاه های صنایع دستی، کافه، رستوران و گالری نیز گنجانده شده است. با بالا رفتن از پله های این قلعه و رسیدن به بالای دیوارهای آن، می توانید نمای پانورامایی از شهر آنکارا داشته باشید.

برای سفر به آنکارا یا هرکدام از شهرهای ترکیه می توانید از جست وجوی تور در وبلاگ نت مالزی یاری بگیرید. تنوع پکیج ها از آژانس های مسافرتی مختلف به شما یاری می نماید تا تور آنکارا و انواع تورهای ترکیه از ده ها آژانس مسافرتی معتبر را مقایسه و سفرتان را با هزینه کمتری برنامه ریزی کنید.

تور آنکارا زمینی و هوایی

منبع: کجارو / lonelyplanet.com+%E2%80%BA+Europe+%E2%80%BA+Turkey+%E2%80%BA+Ankara / tripadvisor.com / theculturetrip.com+%E2%80%BA+Europe+%E2%80%BA+Turkey

به "دیدنی های آنکارا؛ پایتخت ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های آنکارا؛ پایتخت ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید