رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از رضایت 81 درصدی نتایج سنجش کیفیت سرویس های اپراتورهای ارائه کننده خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند، اطلاع داد.

رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس

مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نت مالزی با اشاره به رضایت 81 درصدی مردم از کیفیت سرویس های اپراتورها گفت: نظرات کاربران در باره سامانه نت سنج پلاس نشان از کارایی مطلوب این سامانه دارد در روز اول بیش از 35 هزار نفر از کاربران به نظر خواهی پرداختند که این موضوع به تنهایی یک موفقیت است.

16 هزار و 296 نفر نمره خیلی خوب از کارکرد سامانه دادند

وی با اشاره به اینکه در طراحی این سامانه رویکرد ما حرکت گام به گام با کاربر برای دسترسی به اطلاعات است ، اضافه نمود: براساس نتایج بازدید مردم از فعالیت سامانه نت سنج پلاس تعداد 16 هزارو 296 نفر نمره خیلی خوب از کارکرد سامانه دادند و تعداد 12 هزارو 252 نفر دیگر از مردم نمره خوب به سامانه دادند همچنین تعداد 4 هزارو 993 نفر از مردم نمره متوسط را از ایجاد سامانه نت سنج پلاس داده اند.

رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس

حقی افزود: طبق جمع آوری و آنالیز آمار بازدید از سامانه نت سنج پلاس تعداد هزارو 66 نفر نمره بد را در نظرخواهی ثبت کردند و تعداد 826 نفر دیگر نیز نمره خیلی بد را به کارکرد این سامانه داده اند این در حالی است که بیش از 81 درصد نتایج سنجش کیفیت سرویس های اپراتورهای ارائه نمایندگان خدمات که بیشترین تاثیر را در بازار دارند از سامانه نت سنج پلاس رضایت داشته اند.

کیفیت و کارکردهای اپراتور در سامانه نت سنج پلاس مشاهده می گردد

وی درباره سامانه نت سنج پلاس توضیح داد: در این حرکت گام به گام در ابتدا نوع سرویس های ارائه شده و در ادامه کیفیت و کارکردهای سرویس اپراتور مشاهده می گردد، به طور مثال اگر مشترک احتیاج به استفاده تجاری از این سرویس ها را داشته باشد اطلاعاتی داده می گردد که نشان دهد آیا سرویس مورد نظر کارکردهای لازم را برای مشترک دارد یا نه.

حقی با اشاره به اینکه برای تمامی این موارد از رنگ های مختلف در این سامانه استفاده شده است، گفت: میزان گزارش ها و شکایت هایی دریافت شده از اپراتورها و شرکت های ارائه نماینده خدمات در این سامانه وجود دارد و سه عنوان از شکایت ها که فراوانی بیشتری دارد قابل مشاهده است.

تعرفه اپراتورها برای مردم معین شده است

وی، اضافه نمود: تعرفه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران می توانند در این سامانه به آن دسترسی داشته باشند و همچنین در تمام کارکرهای مورد نظر امکان مقایسه اپراتورها با هم نیز وجود دارد که بسیار مهم است.

کاربران در هرنقطه ای می توانند مقدار پوشش 3G و 4G اپراتورها را ببینند

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، توضیح داد: کاربران در هر نقطه ای با سامانه نت سنج پلاس می توانند شرایط و مقدار پوشش 3G و 4G اپراتورهای مختلف را در همان نقطه ببینند.

وی، ثبت شکایت از طرف کاربران را یکی دیگر از امکانات سامانه نت سنج پلاس معرفی کرد و اضافه نمود: به وسیله این سامانه امکان تست سرعت اینترنت مشترکان نیز انجام می گردد.

سرویس های ارائه شده اپراتورها را اندازه گیری و در این سامانه قرار می دهیم

حقی درباره نحوه برخورد اپراتورهای و شرکت های ارائه نماینده خدمات با سامانه نت سنج پلاس نیز گفت: طبیعی است که در فضای مقایسه ای همواره این امکان وجود دارد که افرادی اعتراض داشته باشند، اما ما با هدف برطرف اشکالات و تکمیل کردن این فرآینده، تمام توان خود بکار می گیریم که سرویس های ارائه شده اپراتورها و کیفیت آن را اندازه گیری کنیم و در این سامانه قرار دهیم.

وی اضافه نمود: اگر اپراتوری در این حوزه اعلام کند که تلاشی در حوزه بهبود کیفیت داشته است اما در این سامانه دیده نشده، حتما پیگیری و آنالیز می گردد و همچنین اگر نکته فنی یا استاندارد بین المللی در این حوزه وجود داشته باشد از آن برای بهبود کار استفاده می کنیم.

اولویت مشترکین کیفیت سرویس و تعرفه است

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درباره میزان آسانی استفاده کاربران از سامانه نت سنج پلاس نیز توضیح داد: بر اساس آنالیز های اجرا شده اولویت های مشترکین برای استفاده از سرویس های ارتباطی ابتدا کیفیت سرویس و میزان رضایت و شکایت بقیه مشترکین و بعد تعرفه است که این موارد در سامانه نت سنج پلاس بر اساس همین اولویت ها امکان مشاهده دارد.

وی اضافه نمود: مشترکینی که تجربه استفاده از سرویس ها را دارند نیز می توانند نظرات خود را برای استفاده بقیه متقاضیان سرویس ها در این سامانه درج نمایند.

اپراتورهای تلفن همراه و FCP ها بیشترین تاثیر را در بازار دارند

حقی، توضیح داد: اپراتورهای تلفن همراه ، FCP ها و ارائه نمایندگان اینترنت ثابت و بی سیم که بیشترین تاثیر را در این بازار دارند از شرکت هایی هستند که نتایج اندازه گیری کیفیت و چگونگی ارائه سرویس آنها در سامانه نت سنج پلاس قابل مشاهده است.

وی با تاکید به اینکه سیستم های سنجش و اندازه گیری این سامانه از سامانه های اپراتورها مستقل است، اضافه نمود: سامانه های مستقلی به عنوان یک کاربر هوشمند و متخصص وجود دارد که از تمام سرویس های مورد احتیاج مانند یک کاربر در شبکه استفاده می نماید و همچنین اندازه گیری های مرتبط با کیفیت سرویس ها را نیز انجام می دهد.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره میزان تاثیرگذاری این سامانه در بالا بردن کیفیت سرویس ها،گفت: در سامانه نت سنج پلاس یک طرف کاربر و یک طرف دیگر اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات حضور دارند که ما به عنوان بیان نماینده اطلاعات وظیفه داریم گزارش های دقیق، به روز و قابل استفاده ارائه کنیم تا کاربر برای استفاده از این سامانه دچار سختی نگردد و به راحتی بتواند اطلاعات دریافت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت 81 درصدی مردم از سامانه نت سنج پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید