زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان بوشهر کاهش یافت

به گزارش وبلاگ نت مالزی، حمیدرضا پناه صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با افزایش شعب رسیدگی کننده به پرونده های کارگری، زمان رسیدگی به پرونده ها از 25 روز به 11 روز کاهش پیدا نموده است.

زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان بوشهر کاهش یافت

وی با بیان اینکه 2300 نفر در استان بوشهر مشمول مقرری بیکاری هستند، اضافه نمود: 210 تشکل کارگری در استان بوشهر فعالیت دارند ضمن اینکه 3700 مورد مشاوره در حوزه کارگری در استان انجام گردیده است.

کار ما ایجاد اشتغال نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه کار ما ایجاد اشتغال نیست، گفت: کار اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صیانت از اشتغال است و در این زمینه برنامه ریزی های خود را انجام می دهیم.

پناه یادآور شد: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان بوشهر در سال گذشته 20 میلیارد تومان بود که 17 میلیارد تومان آن پرداخت شد و سال جاری هم 20 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص یافته است.

ایجاد 10 دفتر مشاوره آموزش کارآفرینی

وی با اشاره به ایجاد 10 دفتر مشاوره در زمینه آموزش کارآفرینی در استان گفت: یکی از رویکردهای مهم ما آموزش کارآفرینی است تا در این دوره ها متقاضیان و علاقمندان به موضوع کارآفرینی با دانش بالاتری در این زمینه اقدام نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اجرای 7 پروژه ورزشی حوزه کارگری در استان اضافه نمود: 11 تیم ورزشی کارگری در استان به مسابقات کشوری اعزام شدند.

پناه با اشاره به وجود 3 هزار و 12 تعاونی فعال در استان بوشهر بیان نمود: یک هزار و یک تعاونی در بخش خدمات، 854 تعاونی در بخش کشاورزی، 551 تعاونی در بخش صنعت فعالیت دارند.

توسعه اشتغال فراگیر

وی در بخش دیگری از این نشست گفت: 30 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارت هستند و با این وضعیت می طلبد تا دوره های آموزشی مختلفی حتی برای فارغ التحصیلان هم برگزار کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در پاسخ به سوالی در مورد اشتغال روستایی و عشایری در استان بوشهر گفت: تاکنون 840 میلیارد ریال تسهیلات برای 426 طرح در بخش روستایی پرداخت کردیم که زمینه ایجاد 1300 شغل فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه سوم را دارد، توضیح داد: همچنین در بخش اشتغال فراگیر نیز تاکنون 230 میلیارد ریال به متقاضیان در استان بوشهر پرداخت گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان بوشهر کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان رسیدگی به پرونده های کارگری در استان بوشهر کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید