زنان در مرکز صحنه ، تماشاخانه ها میزبان نمایش هایی با تنوع داستان و کارگردانی نو هستند

به گزارش وبلاگ نت مالزی، شب های تابستان بیش از 100 اجرا در تماشاخانه های دولتی و خصوصی روی صحنه می فرایند.

زنان در مرکز صحنه ، تماشاخانه ها میزبان نمایش هایی با تنوع داستان و کارگردانی نو هستند

وبلاگ نت مالزی، فهمیه پناه آذر: در میان این اجراها، زنان کارگردان حرف اول را می زنند و به نظر فصل پرکاری برای آنهاست.

اهورا میزبان 2 کارگردان

نمایش خوابمردگی به کارگردانی مهنوش شاهباز در دیدنخانه اهورا اجرایش شروع می گردد و تا 8 شهریور ادامه دارد. در همین دیدنخانه اعترافاتی درباره زنان به کارگردانی بهناز متولی روی صحنه است. این نمایش از نوشته های محمد یاراحمدی است که هر روز ساعت 21 اجرا می گردد.

بازی بزرگ بعد از تب رویا کاکاخانی

از دیگر نمایش هایی که در تئاترشهر اجرا می گردد، تب رویا کاکاخانی است؛ نمایشی که برخلاف دیگر اجراهای تابستان فضای قابل توجهی برای تبلیغات شهری دارد. این نمایش در سالن قشقایی اجرایش را از تیرماه شروع نموده و تا هفته چهارم مرداد ادامه دارد. نادر فلاح تنها بازیگر این نمایش است. با خاتمه نمایش کاکاخانی، قرار است بازی بزرگ زهره بهروزی نیا در سالن قشقایی اجرایش را شروع کند و این نمایش تا خاتمه تابستان روی صحنه است؛ نمایشی که تمام بازیگران آن زن هستند.

در سالن 3 پردیس شهرزاد هم نمایش ترمه و طلا به کارگردانی نورا نجمی اجرا می گردد. این نمایش اجرایش را از 20 مرداد شروع نموده است.

وجیه کریمی هم در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران نمایش سربازخونه را از دوم مرداد روی صحنه برده؛ این اثر نمایشی تا 4 شهریور در این فرهنگسرا اجرا می گردد؛ نمایشی که ورود بچه ها زیر 9 سال به آن ممنوع است.

شام خداحافظی شیما خاسب

دیدنخانه ملک هم نمایش شام خداحافظی را روی صحنه دارد. شیما خاسب، کارگردان نمایشی است که شهلا حائری آن را ترجمه نموده و این نمایش تا خاتمه شهریور اجرا می گردد. امیر غفارمنش، جوانه دلشاد و امیر کربلایی زاده بازیگران نمایش هستند.

جلیقه زردها در خانه دا

در خانه نمایش دا هم کابوس های تهران مرضیه مهاجر روی صحنه است؛ نمایشی که کارگردانش برای دیدنی آن رده سنی زیر 13 سال را ممنوع نموده است. در سالن شماره یک این دیدنخانه جلیقه زردها به کارگردانی نگین نشاط روی صحنه است.

تلویزیونگاری افسر نازی و لهستان عنوان نمایشی است که در سالن 2 عمارت سیمرغ به کارگردانی ریحانه چزانی اجرا می گردد. این نمایش هر شب ساعت 19:30 روی صحنه می رود و اجرایش تا هفته اول شهریور ادامه دارد. فاطمه زمانی هم نوکر شیطان را در تالار محراب روی صحنه دارد؛ نمایشی که رده سنی زیر 18 سال برای دیدنی آن مشخص شده است. نمایشنامه سگ ها و استخوان های مادرم پیش از این منتشر شده و قرار است به کارگردانی مژده خالقی روی صحنه برود. این نمایش با دراماتورژی رضا سرور شهریور و مهرماه سال جاری در تالار چهارسوی تئاترشهر اجرای خود را شروع می نماید.

مخاطبانی که هنوز عشق دیدنی تئاتر دارند

هر چند نمایش های متنوع و متعددی در سالن های مرکز اجرا می گردد، اما با آماری که سالن های دولتی اعلام می نمایند میانگین دیدنگران و اندازه فروش بلیت ها آنقدرها هم قابل قبول نیست؛ میانگینی که شاید گرانی بلیت نخستین دلیلی باشد که حتی علاقه مندان به تئاتر دیگر نمی توانند مانند گذشته در یک ماه به دیدنی 2 یا 3 نمایش بنشینند. با این حال بعضی از کارگردانان که کارشان شناخته شده و کارنامه موفقی در اجراهایشان دیده می گردد، همچنان مخاطب خود را دارند؛ مخاطبانی که با قیمت بلیت 100 تا 150 هزار تومانی هم به سالن های نمایش می آیند تا کار مورد علاقه خود را دیدن نمایند.

صادق برقعی نمایش سفید را تا خاتمه هفته اول شهریور در سالن سمندریان ایرانشهر روی صحنه دارد. از اول شهریور هم به مدت یک ماه، نمایش بیوگرافی: یک بازی بورژین عبدالرزاقی در دیوار چهارم اجرایش شروع می گردد. خانه هنرمندان هم تا 18 شهریور میزبان مرغ دریایی علیرضا حمیدین است؛ نمایشی که به قلم کارگردان و برداشتی از اثر چخوف روی صحنه می رود.

مهدی اصغریان، تراژدی مکبث را در سالن شهرزاد اجرا می نماید؛ این نمایش تا 15 شهریور روی صحنه است. پایین گذر سقاخانه اکبر رادی هم این بار با کارگردانی رضا بهرامی روی صحنه است؛ نمایشی که اجرایش تا 20 شهریور ادامه دارد.

آمار فروش سالن های تئاتر دولتی | شکوفه های گیلاس همچنان در صدر

برنامه سالن های تئاتر تهران | چه نمایش هایی روی صحنه هستند؟ | سام درخشانی با مانش دوباره روی صحنه

موتورخونه و بلوبری در نوفل لوشاتو

تا اون جدیدترین نمایش تئاتر شهر است که از 28 مرداد به همت گروه آدمک به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری در تالار سایه اجرایش را شروع می نماید. در عمارت نوفل لوشاتو هم 2 نمایش موتورخونه به کارگردانی امیرحسین بصیر و بلوبری مهدی ملکی اجرا می شوند؛ نمایش هایی که اجرایشان تا شهریور هم ادامه دارد.

شکم به نویسندگی علیرضا معروفی و کارگردانی رضا پورکریمان تا 11 شهریور ساعت 19 در مجموعه تئاتر محراب، سالن استاد جمیله شیخی اجرا می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "زنان در مرکز صحنه ، تماشاخانه ها میزبان نمایش هایی با تنوع داستان و کارگردانی نو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان در مرکز صحنه ، تماشاخانه ها میزبان نمایش هایی با تنوع داستان و کارگردانی نو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید