سامسونگ می خواهد هزینه سیستم خنک کننده گلکسی S22 را کاهش دهد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، یکی از افشاگران اعلام نموده که سامسونگ با استفاده نکردن از محفظه بخار برای گوشی های سری گلکسی S22 میخواهد هزینه سیستم خنک کننده این گوشی ها را کاهش دهد. گفته می گردد تیم توسعه این گوشی ها با استفاده از محفظه بخار برای چیپست اگزینوس مجهز به پردازنده گرافیکی AMD در پی بهبود عملکرد و کاهش حرارت آن بوده اند. با این حال، ظاهرا مدیران سامسونگ به منظور کاهش هزینه های ساخت با این مشخصه موافقت ننموده اند.

سامسونگ می خواهد هزینه سیستم خنک کننده گلکسی S22 را کاهش دهد

این اولین باری نیست که در خصوص کوشش سامسونگ برای استفاده از محفظه بخار در گوشی های گلکسی S22 گزارشی منتشر می گردد. مدتی قبل هم اعلام شد که احتمالا این گوشی های پرچم دار برای بهبود کارایی و عملکرد خود احتمالا از این چنین قابلیتی بهره مند خواهند شد. سامسونگ چند سال قبل برای سری گلکسی S10 از محفظه بخار استفاده کرد. با این حال سامسونگ برای نسل های بعدی گلکسی S استفاده از محفظه بخار را کنار گذاشت و در عوض برای کاهش حرارت چیپست به بهره گیری از پدهای حرارتی گرافیتی چندلایه روی آورد.

در همین زمینه می توانیم به گلکسی نوت 20 اشاره کنیم که تعدادی از مدل های این گوشی همراه با محفظه بخار راهی بازار شدند و تعدادی دیگر با پدهای حرارتی گرافیتی به دست کاربران رسیدند. در همان زمان بسیاری می گفتند که حذف محفظه بخار در بعضی از مدل های این گوشی علت اصلی داغ شدن بدنه این گوشی است.

با این حال، آنالیز های صورت گرفته به وسیله متخصصین سایت iFixit نشان می دهد که پدهای گرافیتی و محفظه های بخار از نظر عملکردی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. بنابراین ظاهرا مدیران سامسونگ هم چنین نظری دارند و می خواهند برای سری گلکسی S22 بار دیگر از پدهای حرارتی گرافیتی استفاده نمایند.

منبع: Sam Mobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ می خواهد هزینه سیستم خنک کننده گلکسی S22 را کاهش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ می خواهد هزینه سیستم خنک کننده گلکسی S22 را کاهش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید