شکوفایی مالی در گروی اعتماد مردم به دانشگاه ها پدید می آید

به گزارش وبلاگ نت مالزی، معاون مالی وزارت علوم گفت: اگر افراد به دانشگاه ها اعتماد نمایند، شکوفایی مالی و فراوری محصول باکیفیت در تراز استاندارد های روز جهان پدید می آید.

شکوفایی مالی در گروی اعتماد مردم به دانشگاه ها پدید می آید

علی خطیبی گفت: طبق تاکیدات رهبری، صنایع بزرگ کشور باید دانش بنیان شوند. اگر بتوانیم ارتباط علمی و معنا دار را بین دانشمندان و دانشگاهیان ایرانی با صنعت برقرار کنیم، آن وقت شاهد شکوفایی بخش صنعتی و مالی خواهیم بود.

یکی از بزرگ ترین صنعت های داخل کشور، صنعت خودرو سازی است و ارتباط آن با دانشگاه باعث تقویت صنعت خواهد شد.

او گفت: در راستای دانش بنیان شدن صنعت خودروسازی، جامعه آموزش عالی کشور آمادگی کامل دارد و پتانسیل های موجود در دانشگاه ها را در اختیار شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و صنایع قرار خواهیم داد.

به گفته وی پردیس فناوری ایجاد خواهد شد که پارک علم و فناوری است؛ چرا که رشته های دانشگاهی زیادی در خودرو می توانند نقش ایفا نمایند.

رشته هایی مانند مکانیک، مگاترونیک، الکترونیک، برق و ... مرتبط با صنعت خودروسازی هستند و امروزه صنایع خودروسازی با قطعات ایسیوخودرو مشکل دارند؛ چرا که وارداتی هستند، اما دانشگاه ها با دریافت اعتماد صنعت می توانند احتیاج فناورانه آن ها را برطرف نمایند.

خطیبی گفت: فواید ارتباط صنعت و دانشگاه به جامعه منتقل خواهد شد و آن ها از علم دانشگاه مطلع می شوند. در نتیجه محصول باکیفیت تر در تراز استاندارد های روز جهان و شکوفایی مالی پدید می آید.

وبلاگ نت مالزی علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شکوفایی مالی در گروی اعتماد مردم به دانشگاه ها پدید می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکوفایی مالی در گروی اعتماد مردم به دانشگاه ها پدید می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید