قوانین نانوشته برای نشستن روی جایگاه وسط هواپیما

به گزارش وبلاگ نت مالزی، در سفر هوایی، جایگاه وسط جزو بدترین جایگاه های هواپیما به شمار میرود، با این حال نشستن روی این جایگاه، قوانین و آداب نانوشته ای دارد که مسافران بهتر است آن ها را رعایت نمایند.

قوانین نانوشته برای نشستن روی جایگاه وسط هواپیما

جایگاه های وحشتناک وسط هواپیما اغلب جزو آخرین جایگاه های رزروی هستند. در صورتی که با دوستان یا خانواده سفر کنید یا خیلی دیر اقدام به رزرو بلیط هواپیما نموده باشید، در همان روز مسافرت ، پروازتان را تغییر داده اید یا تصمیم گرفته اید که برای انتخاب جایگاه پولی نپردازید و کم طرفدارترین جایگاه را انتخاب کنید، چاره ای ندارید که روی جایگاه وسط بنشینید. به طور کلی هیچ کس دلش نمی خواهد که روی این جایگاه بنشیند.

سامر هال (SUMMER HULL)، عاشق سفر است و در طول سفرهایش تجربیات زیادی به دست آورده است. او در اینجا به گوشه ای از تجربیات خود راجع به جایگاه وسط هواپیما اشاره می نماید که اگر با وبلاگ نت مالزی همراه باشید، آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

من حدود چند هزار کیلومتر پرواز نموده و انوع و اقسام چیزهای عجیب وغریب را در طول این سفرهای هوایی مشاهده نموده ام؛ تا پیش از پرواز دوشنبه شب با شرکت هواپیمایی فرانتیر ایرلاینز از دنور به هیوستون، هیچ کس را ندیده بودم که بخواهد داوطلبانه روی جایگاه وسط بنشیند. پس از سوارشدن همه مسافران، جایگاه کنار راهرو خالی ماند. من از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجیدم؛ چراکه فکر می کردم مسافر کنار دستی ام، از جایگاه وسط بلند شده و روی آن جایگاه خواهند نشست و به این ترتیب یک جایگاه بین من و آن مسافر غریبه ، خالی می ماند؛ اما در کمال تعجب و ناراحتی دیدم که با وجود پیشنهاد من، او قصد تکان خوردن از جایش را ندارد. آن لحظه بود که فهمیدم، قوانین خاصی برای جایگاه وسط هواپیما وجود دارد که من تابع آن بودم، اما ظاهراً برای همسفرم این طور نبود.

هرچند که قوانین نانوشته، جایی نوشته نشده اند و هر شخصی می تواند برداشت خود را از آن ها داشته باشد؛ با این حال هستند مسافرانی که نشستن روی جایگاه وسط هواپیما را ترجیح می دهند، پس باید یک سری کدهای رفتاری خاص را رعایت نمایند تا تجربه ای خوب برای خود و همسفران شان رقم بزنند.

در صورت وجود جایگاه خالی، روی جایگاه وسط ننشینید

خبر خوب اینجا است که اگر همه مسافران سوار هواپیما شدند و همچنان جایگاه خالی در هواپیما بود، شما مجبور نیستید که تا انتهای پرواز روی جایگاه وسط بمانید. با این حال اگر چهار جایگاه در ردیف شما وجود دارد که در هواپیماهای دارای دو راهرو این چنین است، حتی اگر یک جایگاه در ردیف شما خالی باشد، باز هم ممکن است که جایگاه شما یکی از دو جایگاه وسط باشد؛ اما در هواپیماهای داخلی معمولی، یا باید به سراغ جایگاه کنار پنجره بروید، یا جایگاه کنار راهرو. واقعیت این است که جابه جاشدن و نشستن روی یک جایگاه خالی با فضای پای زیاد در کلاسی بالاتر یا رفتن به یک کابین متفاوت امکان پذیر نیست؛ اما به راحتی می توان از جایگاه وسط در بخش اکونومی، به یک جایگاه خالی در همان بخش جابه جا شد، به خصوص که اگر در همان ردیف شما باشد. برای اینکه خیالتان راحت گردد، می توانید این موضوع را از مهماندار جویا شوید.

در هر صورت، اگر جایگاه کنار پنجره یا راهرو خالی است، وقت را تلف نکنید و روی جایگاه وسط باقی نمانید. تقریباً همه مسافران از اینکه فضای کافی برای تنفس داشته باشند، استقبال می نمایند، به خصوص وقتی که در جایگاه های فشرده اکونومی نشسته اند. احتمالاً دیده اید که بعضی مسافران با وجود فضای خالی، همچنان روی جایگاه وسط می نشینند، پای خود را روی جایگاه کنار راهرو دراز می نمایند و به شما تکیه می دهند تا به اصطلاح دراز بکشند و استراحتی داشته باشند. چنین رفتاری در هواپیما خوشایند نیست. اگر در ردیف شما، جایگاه کنارتان خالی ماند، روی آن بنشینید تا فضای خالی مشترکی بین دو جایگاه به وجود آید.

جایگاه وسط، یک مزیت کوچک دارد

بیشتر مسافران موافق هستند که نشستن روی جایگاه وسط لذتی ندارد؛ اما شاید بد نباشد که بدانید این جایگاه ها، مزیت مختصری نیز دارند و مسافران می توانند از هر دو دسته جایگاه استفاده کند. حالا این لزوماً بدان معنا نیست که امکان استفاده 100 درصدی از هر دو دسته را دارند؛ اما منطقی به نظر می رسد شخصی که بدترین جایگاه یک ردیف نصیبش شده است، بتواند 60 تا 75 درصد از هر دو دسته جایگاه را در اختیار داشته باشد.

اما این نکته را نباید فراموش کرد؛ کسی که روی جایگاه وسط می نشیند، نباید دست خود را به نحوی روی دسته جایگاه بگذارد که آرنجش به مسافران جایگاه های کناری برخورد کند. با اینکه جایگاه وسط، بدترین جایگاه هر ردیف به شمار میرود؛ اما در نظر داشته باشید که جایگاه های کنار پنجره و راهرو هم چندان بزرگ نیستند، پس دست و پای خود را در محدوده دسته های جایگاه خودتان نگه دارید.

هنگام ورود و خروج مسافر کنار پنجره، با او همکاری کنید

زمانی که مسافر جایگاه کنار پنجره هنگام سوارشدن به هواپیما یا در طول پرواز قصد ورود یا خروج را دارد، مسافر جایگاه وسط باید با او همکاری کند. البته این بدان معنا نیست که شما باید همواره به طور کامل از روی جایگاه تان بلند شوید تا مسافر کنارتان به راحتی عبور کند؛ هرچند که می توانید این کار را نیز انجام دهید یا لااقل کمی به پهلو بچرخید و پاهایتان را جمع کنید تا فضای کافی برای عبور آن مسافر وجود داشته باشد. البته مسافر جایگاه کنار راهرو نیز باید در صورت لزوم، همین لطف را به مسافر وسط نشان دهد.

از مکالمه با مسافران آن طرف راهرو اجتناب کنید

گاهی اوقات ایرلاین ها، اعضای خانواده و دوستان را روی جایگاه های مختلف پراکنده می نمایند، به خصوص اگر زودتر اقدام به انتخاب جایگاه ننموده باشید. اما اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید و مجبور شدید روی جایگاه وسط بنشینید، ترجیحاً از مکالمه با مسافران آن طرف راهرو بپرهیزید؛ چراکه بیش از چند دقیقه صحبت کردن از مقابل مسافری که کنار دست شما نشسته است، چندان پسندیده نیست و درست به نظر نمی رسد.

روی مسافران غریبه مجاورتان، لم ندهید

تا اینجا تعیین شد که جایگاه وسط، برترین گزینه در هواپیما محسوب نمی گردد؛ اما مسافران این جایگاه باید خود را آماده نماینده که در طول پرواز صاف بنشینند یا حداقل سعی نمایند در همان محدوده جایگاه خود باقی بمانند. پس این مسافران باید همراه خود بالش مسافرتی داشته باشند تا به این ترتیب سر خود را به این طرف یا آن طرف لم ندهند. این موضوع به خصوص هنگام خوابیدن در پروازهای طولانی سخت می گردد، اما مطمئناً لم دادن به مسافر غریبه کنارتان کار درستی نیست.

در هر صورت نشستن روی جایگاه وسط هواپیما، اتفاق خوبی نیست و فقط می توانید امیدوار باشید که جایگاه کنار پنجره یا راهرو خالی بماند تا بتوانید از آن بهره ببرید. در بعضی هواپیماها، جایگاه وسط کمی عریض تر از جایگاه های کناری است، هرچند که باز هم نشستن روی آن کار راحتی نیست. با وجود این چالش ها، نشستن روی این جایگاه، قوانین خاص خودش را دارد، حتی اگر نانوشته باشند.

مقرون به صرفه ترین بلیط هوایپما به مقصد خارجی یا داخلی خود را در کمترین زمان در وبلاگ نت مالزی تهیه کنید. ما با همکاری آژانس های هواپیمایی این امکان را برای شما فراهم نموده ایم تا با جستجوی ساده، بلیط هواپیما موردنظرتان را به سادگی بخرید.

منبع: کجارو / thepointsguy.com

به "قوانین نانوشته برای نشستن روی جایگاه وسط هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین نانوشته برای نشستن روی جایگاه وسط هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید