مقام عالی سودانی برنامه سفرش را تغییر نمی دهد

به گزارش وبلاگ نت مالزی، تهران- خبرنگاران- با وجود انتشار اخبار مربوط به کودتای نظامی در سودان و برکناری رئیس جمهوری رئیس قوه مقننه این کشور که به قطر سفر نموده است، طبق برنامه قبلی، فردا(آدینه) به سودان باز می شود.

مقام عالی سودانی برنامه سفرش را تغییر نمی دهد

یک مقام سفارت سودان در قطر امروز(پنجشنبه) به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: با وجود آنچه رسانه ها درباره کودتای نظامی در سودان می گویند، ابرهیم احمد عمر احمد، رئیس مجلس سودان، که در قطر بسر می برد، تصمیم ندارد بازگشت خود به خارطوم را به تعویق اندازد.

ارتش سودان روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای که ارتشبد عوض بن عوف وزیر دفاع این کشور آن را قرائت کرد، برکناری عمر البشیر رییس جمهوری این کشور را پس از 30 سال حکومت، تایید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه محدودیت رفت و آمد در این کشور شمال آفریقا بیان کرد.

وزیر دفاع سودان که سمت معاون اولی ریاست جمهوری را هم بر عهده دارد ، همچنین از تشکیل یک شورای انتقالی نظامی اطلاع داد که به مدت 2 سال اداره امور کشور را برعهده خواهد گرفت .

وی اضافه کرد: مطمئنا عمر احمد با پرواز از قبل برنامه ریزی شده، صبح آدینه به خارطوم برمی گردد، جایی که احتمالا در انتظار انتخابات پارلمانی جدید است.

معترضان سودانی که از ماه دسامبر گذشته با حضور در خیابان های کشور خواهان حمایت ارتش و برکناری عمر البشیر هستند، روز شنبه در ادامه تظاهرات اعتراضی خود پیروز شدند برای نخستین بار به مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نزدیک شوند.

در حالی که نیروهای امنیتی سودان روز شنبه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیک استفاده کردند و چندین نفر را بازداشت کردند، هزاران تظاهرات کننده توانستند برای نخستین بار خود را به مقابل مقر فرماندهی ارتش، در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری برسانند.

تظاهرات شنبه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد کودتای سودان برگزار گردید که طی آن جعفر نیمیری، رئیس جمهوری وقت، برکنار شد.

مردم سودان با تجمع در برابر مقر فرماندهی ارتش این کشور در خارطوم، در انتظار صدور بیانیه ای از سوی ارتش هستند که گفته می گردد، در آن از برکناری البشیر، انحلال دولت او و تشکیل کمیته ای نظامی برای اداره امور سودان در دوره گذار خبر می دهد.

آساق**1088**1663**

منبع: ایرنا

به "مقام عالی سودانی برنامه سفرش را تغییر نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام عالی سودانی برنامه سفرش را تغییر نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید